MG Metro 1300 herkennen

RE: MG Metro 1300 herkennen

Is weer ff geleden.

Maar hoe kan ik dan herkennen dat het een mg metro motor is?
want ik heb ook al eens gehoord dat iemand dacht dat hij een 1300cc motor kocht en toen uiteindelijk bleek het een 1100cc te zijn.
nou weet ik niet of die persoon nou zo dom is :? . Of dat het moelijk te zien is.
Hier weet vast wel iemand wel antwoord op. (hoop ik?)

Verder natuurlijk bedankt voor de info die ik al heb mogen ontvangen van jullie.

Groeten marijn,

Bossche-Minifreak

RE: MG Metro 1300 herkennen

Marijn schreef:
Maar hoe kan ik dan herkennen dat het een mg metro motor is? Want ik heb ook al eens gehoord dat iemand dacht dat hij een 1300cc motor kocht en toen uiteindelijk bleek het een 1100cc te zijn.
nou weet ik niet of die persoon nou zo dom is :? . Of dat het moelijk te zien is.

Hier weet vast wel iemand wel antwoord op. (hoop ik?)




Jep, weet ik wel. Ben beetje laat, maar beter laat dan nooit.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een 1100cc gezien heb maar ik geloof dat de kenmerken die ik ken vergelijkbaar zijn met een 1000 (correct me if I'm wrong!!)

Het meest in het oog springende verschil is dat een 1300 rood is geverfd (een 1000 is geel, een 1100 weet ik dus niet). Hier zou ik echter geen waarde aan hechten. Een kleurtje is zo geverfd.

Eerste duidelijke kenmerk is dat een 1300 twee carterontluchtingen heeft. 1 op dezelfde plek als een 1000, en 1 op het vliegwiel huis.

Tweede kenmerk is dat de kachelkraan (of de mogelijke bevestiging hiervan (2 boutgaten) als ie er niet is aangezien veel nieuwere koppen geen kachelkraan meer gebruiken) "scheef" op de kop zit.

De vraag ging over een MG Metro Blok. Dit is zo goed als niet te zien. Met Motornummers geef ik je de meeste kans al hoewel ik niet weet hoe en wat.

Groeten Bert

RE: MG Metro 1300 herkennen

ja Bert is inderdaad laat, maar des al niet te min ben ik toch heel blij met je antwoord.
Ik ben weer wat wijzer geworden en denk zeker dat ik er wat aan heb tegen de tijd dat ik genoeg geld heb voor een nieuwe motor.
Want dat is toch wel het eerstvolgende grote project denk ik.

groeten marijn