Mini 1000E uit 1991 trekt niet goed door naar topsnelheid.

RE: Mini 1000E uit 1991 trekt niet goed door naar topsnelheid.

Dames en Heren,
Probleem van mijn mini is dat hij inhoudt met gas geven en ook zijn top niet meer haalt.
Heb vorige week carb. eraf gehad maar niets versteld.
Verder geeft hij geen temp.van het koelwater aan, waar zit de temp. sensor??
Gedeelte van koelwater afgetapt ivm demontage cilinderkop, hierna weer gevuld.Wordt systeem vanzelf ontlucht via radiator?

RE: Mini 1000E uit 1991 trekt niet goed door naar topsnelheid.

normaal zit u temperatuur sensor in u cilinderkop, net onder de thermostaat.

dat weet ik wel

RE: Mini 1000E uit 1991 trekt niet goed door naar topsnelheid.

de sensor heeft 1 aanlsluiting.
die moet er natuurlijk ook opzitten

als ie eerst wel goed reed kan je ook even kijken naar het filter en inlaatstuk.
rustig alles schoonmaken en terugzetten.

[size=67:37zusek5]edit:typo[/size:37zusek5]

RE: Mini 1000E uit 1991 trekt niet goed door naar topsnelheid.

ik heb je titel veranderd van dit topic zodat meteen duidelijk is aan de titel waar dit over gaat...

allereerst is het verstandig om te vermeldden wat de staat van onderhoud is van je minike.

hoe is de staat van de bougies, verdeelkap, rotor,enz. etc.

dan staat alles wel goed afgesteld? ik denk aan ontstekingstijdstip, kleppenspeling, mengsel.

heb je laatst nog dingen gemonteerd of gedemonteerd, waardoor misschien e.e.a. ontstaan is??

als je alles hebt nagekeken, dan kan het zijn dat je koppakking naar zijn vaantjes is, maar dat zou je niet alleen merken bij je topsnelheid, maar elke keer als je wilt optrekken moet je dan wat 'vuur' missen...

RE: Mini 1000E uit 1991 trekt niet goed door naar topsnelheid.

Beste Collegae mini rijders,
zoals jullie konden lezen heb ik cilinderkop verwijdert en de koppakkig vervangen im olielekkage aan "klinknagel" voor in de kop.Hierna alles, pakkingen,vernieuwd en gemonteerd.
Mijn vragen waren nu of ik ergens KW systeem kan ontluchten of dat dit auto. gebeurt.
Mijn mini loopt perfect stationair maar houdt in tijdens "gas" geven en bereikt ook niet meer zijn top van +/- 140 kmh op de teller.Men heeft mij verder verteld dat ik de ontsteking ook statisch kan afstellen door een lampje aan de plus en min aan te sluiten.Maar waar is mijn + en - aan de ontsteking.
Hierna kan ik controleren, tijdens openen van Contactpunten, of de ontsteking juist is afgesteld.
grt,
Henri

RE: Mini 1000E uit 1991 trekt niet goed door naar topsnelheid.

Statisch afstellen is alleen nuttig als je het complete ontstekinghuis los hebt gehad en dus niet weet hoe hij moet staan...

Als hij, voor dat je alles hebt vervangen, wel goed reed zou ik kijken of je daar misschine iets fout hebt gedaan of er een paar boutjes niet goed vastzitten e.d..
Hij trekt dan misschien valse lucht waardoor hij ook niet goed meer trekt...

P.S.Koelsysteem wordt door het draaien van de motor automatisch ontlucht.

RE: Mini 1000E uit 1991 trekt niet goed door naar topsnelheid.

Rene,
bedankt voor de info.
Heb laatst dus de kop eraf gehad hierna het inhouden.
Moet wel zeggen dat hij nu steeds beter begint te lopen.
wacht nog maar even af.
grt,
henri