Mini deels restaureren en spuiten

default

RE: Mini deels restaureren en spuiten

Hallo mini liefhebbers,

Nadat ik mijn mini al heel lang te koop heb gehad wil ik hem nu graag laten afmaken wat betreft de kleine dingen die er nog niet aan zijn gedaan. Wie weet (liefst hier in de buurt ( Enschede )) een goede en goedkope specialist die mijn auto afmaakt zodat ik er lekker in kan blijven rijden?

- Hij moet bij het motorblok schoongemaakt worden en tegen roest bewerkt worden.
- A en evt.andere posten opnieuw lassen
- Evt. opnieuw spuiten (of resterende delen)
- roestplekken bewerken en geheel tectyleren
- goed nagekeken worden.

Wie heeft een idee hoeveel dit ongeveer gaat kosten?

Ik heb ooit gehoord van iemand in brabant die dat soort dingen voor 1000 euro deed,

Ik hoor het graag van jullie,

Groetjes,

peter Lenderink
:?

RE: Mini deels restaureren en spuiten

Ben je bekend met V&G Mini's in Enschede? Die doet dat soort werk.

RE: Mini deels restaureren en spuiten

ik laat mijn mini ook restaureren en geheel laten spuiten voor zo'n 1500 euro maar dan in Amsterdam.

Beetje een eind uit elkaar!

Suc-6!
Groetjes Nance

default

RE: Mini deels restaureren en spuiten

Hoi,

Bedankt voor je reactie, maar zou je me wat meer kunnen vertellen over degene die dat gaat doen? en wat die allemaal voor dat geld gaat doen en of die het een beetje goed doet?
Amsterdam maakt me niet zo veel uit, breng hem zo weg, als die dan mooi en netjes wordt.

Als iemand meer suggesties heeft over een goede en goedkope (liefst met ervaring met deze garage) dan hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank,

Peter Lenderink
06-20735639
:P

default

RE: Mini deels restaureren en spuiten

hoi peter. ik denk dat het wijs is als je eerst even goed uitlegt wat er allemaal moet gebeuren aan je mini en waar de roestplekken zitten en en hoe groot die zijn en wat er opnieuw gelast moet worden. en wat wil je dat er gespoten wordt want als je alles uit handen geeft gaat dat wel een eurootje of 1500 kosten ja zoals bij nana. en ik zou hem eerst compleet laten nakijken voordat je gaat beginnen met lassen en spuiten en dergelijke, want wie weet wat je tegenkomt en roest bij een mini is trouwens altijd erger dan het eruit ziet, en ik kan het weten onderhand want mijn mini is bijna klaar voor de spuiter nadat ik een hlaf jaar aan lassen en strakmaken ben geweest.

zo dacht ik alle roest gevonden te hebben totdat mij dashboard eruit ging en de tank weg was (allemaal grote gapende gaten)

default

RE: Mini deels restaureren en spuiten

Hoi liefhebbers,

Zoals jullie al hebben gezien moeten er verschillende dingen gebeuren en ik heb zelf de tijd, noch het materiaal ervoor.

De mini ziet er aan de buitenkant wel goed uit, maar vooral onder de motorkap zit er nogal wat roest. De motor moet er dus uit. het zijscherm zit een groot gat in en de motor klappert omdat er oude rubbers in de steunen zitten. Dat moet er daar dus veranderen.
Verder moeten aan de binnenkant de Ruit eruit, nieuwe erin omdat er een ster inzit, nieuw spuiten, want de vorige heeft dat deel in oude kleur gelaten, zo ook de balk onder de stoelen, ik denk dat daar ook niets aan is gedaan. Verder moet er aan de bodemplaat nog wat gedaan worden en zoals je al zei achter het dashboard (deze staat blank na fikse regenbui of vorst). In de kofferbak (deze is nog vrij hard) is er niet getectyleerd en dat moet dus ook nog gebeuren. Ook de deurdorpels moeten getectyleerd worden, maar ze zijn nog in redelijke staat. Ik zou graag willen dat deze dingen weer in topconditie komen. Omdat er nogal wat moet worden gespoten had ik het idee om er direct een andere kleur op te spuiten, Baby blue met wit dak en strepen. en dan om af te maken chromen grill en bumpers vergezeld door mini lites.

Ik hoop dat je genoeg info hebt om me te adviseren. Liefst mag je me even bellen, dan kunnen we er even over praten.

Groetjes,

Peter Lenderink
06-20735639

RE: Mini deels restaureren en spuiten

hoi!

Nou aan mijn mini moet het volgende gedaan worden:

- de gehele neus van a-paneel tot a-paneel wordt vernieuwd
- kleine stukjes langs de ruiten voor en achter worden nieuwe ingelast en het oude wordt goed geschuurd ofzo.
- de hele mini wordt kaal, alles wordt eruit gehaald en er wordt goed naar gekeken naar anders roest plekken en die worden ook behandeld.
- 2 nieuwe dorpels worden erin gezet
- de gehele mini wordt strak gemaakt en helemaal opnieuw gespoten in het mooie kleurtje rood. hihi... :D

Verder koop ik zelf nog tectyl en ga hem daar zelf tectyleren helemaal, want dat wil ik zelf ook is ff leren. haha... toch zelf iets gedaan aan de mini. Verder nog wat leuke dingen voor aan de buitenkant maar dat is ook al allemaal geregeld.

De onderdelen lever ikzelf en ben er zo'n 250 euro voor kwijt.

Dus alles in totaal zal zo'n 2000 euro kopen absoluut niet meer.

ik hoop dat je voldoende informatie hebt!

Groetjes Nance

p.s. je kan ook altijd ff naar me nana_pindaatje@hotmail.com een mail sturen,

BYE!!!!

RE: Mini deels restaureren en spuiten

Je kunt ook eens langsgaan bij gewone garages (liefst wel wat oldtimer ervaring) of schadeherstellers. Die hebben vaak ook goede kennis van lassen spuiten.
Zo heeft een garage hier in het dorp plaatwerk van mijn pa's auto vervangen (niet alleen Mini's roesten ;)) en echt fantastisch werk geleverd. Er is een stuk van de buitenkant rond de wielkast vervangen en hoe goed je ook kijkt, met of zonder vergrootglas, je ziet er helemaal niks van. Echt niks, terwijl dat een metalic lak is een stukken ingelast zijn die gewoon aan elkaar grensen, geen geheel paneel dus.
Als ik er wat gelast zou moet hebben aan mijn Mini zou ik daar langsgaan, wel een beetje prijzig maar wel vakwerk. Ze werken daar met een supersonische spuitkabine-en-bakoven met overdruk en de hele zooi.
Zal wel niet zo goedkoop zijn als Nana's adresje: post je ook wat foto's als jou Mini klaar is? Daar be ik wel benieuwd naar.

default

RE: Mini deels restaureren en spuiten

ik zal eens even wat gaan rondvragen voor je, k ben zelf automonteur en wij hebben diverse spuiterijen waar onze auto's gebracht worden, ik zal ze het verhaal eens voorleggen en kijken waar ze mee op de proppen komen.

maar ik begrijp dus dat je echt alles uit handen wil geven? want wat ik wel heb gemerkt dat de meeste spuiterijen perfect werk afleveren wat betreft spuiten en strakmaken enzo maar het echte sleutelen zoals uitbouwen van het motorblok is voor veel spuiters niet weggelegd (k had verleden week nog een peugeot 406 waarvan de spuiter zelf de koppeling had vervangen, ging dus niet goed dus ik mocht het nog ff dunnetjes overdoen)

ik denk dat je niet moet schrikken van de prijs hoor want ik heb alles zelf gedaan, ook het schuren en plamuren en alleen de complete auto in de grondverf zetten en in de oranje/bronze metallic lak spuiten kost mij 975 euro, ik heb dan wel garantie op het spuitwerk en dergelijke. maar wat betreft is nana wel goedkoop uit, tis alleen afwachten wat het eindresultaat gaat worden maarja dat weet ik van mijn spuiter ook nog niet, alleen van horen zeggen

misschien bel ik je zondag wel als je dat goed vind, en als ik zelf tijd heb want ik sport veel en ben nog constant met de restauratie bezig, want ik wil hem in december rijdend hebben

martin

RE: Mini deels restaureren en spuiten

Ben ik toch blij dat de mijne nog geen 3 jaar geleden al een grote restauratie heeft gehad als ik die prijzen zie. Die prijzen vormen een groot deel van mijn aanschaf kosten, en toen ik hem kocht een jaartje gelden nog geen roestplekje te zien. Ondertussen begint het langzaam onder de koplamp op de lasnaad weer een beetje verdacht brobbelig te worden dus dat gaan we in de lente ofzo een proberen bij te werken.