Nadat de dtributiekettingspannner vervangen is en de ontsteking opnieuw gesteld is loopt mijn mini nog steeds een beetje rauw.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
citeer "rauw"
wat voel je apart wat merk je?
rauw = niet regelmatig.
Stationair loopt hij goed. maar met lage snelheden ploft hij een beetje lijkt het.
Misschien hoort ie wel zo'n geluid te maken.... anders kunnen het ook de kleppen nog zijn.
1: heb je wel netjes de punten op de pully's in lijn staan?
2:als je eerst een kapotte spanner had en je nu een goede hebt en je ketting nog oud is (en wat gerekt) dan staat de nokkenas iets anders qua timing , dit zou overigens niet erg veel mogen uitmaken
3: uitlaat lekkend bij uitlaat pakking
4: vacuum lekje b.v. naar stroomverdeler
Doek tegen je uitlaat aanhouden en dan kun je voelen of ie wel tegendruk krijgt!
Werkte bij mij ook!
@siryun
De mini liep na het vervangen van de spanner niet zo goed, daarna hebben ze de ontsteking afgesteld.
oen liep hij al iets beter, maar het is nog niet wat het geweest is.
En waar precies zou ik dat vacuumlek moeten zoeken?
op het slangetje van de vacuum vervroeging..b.v.
Heb je de distributie al 100% op tijd staan?? Is de ketting niet behoorlijk uitgerekt?? Als de timing niet klopt loopt de auto nooit mooi!! Dit vooral omdat je zei dat het slechte lopen begon nadat je de spanner vervangen had! Succes groeten Patrick
probeer eena aan je vervroegingspijpje te zuigen, dan vervorgd je ontsteking iets, weet je meteen of je iets aan je afstelling moet doen.
staan je kleppen nog goed?
in elk geval vanaf nul alles gaan afstellen, kleppen, ontsteking (contactpunten en tijdstip) carb...
daarbij hoort een moterke van een mini af en toe te ploffen.
Bedankt voor de tips maar where the $#@% zit het vervroegingspijpje
als het goed is loopt er een klein buisje/slangetje van de carb naar de verdeler
hallo allemaal,

Nadat de dtributiekettingspannner vervangen is en de ontsteking opnieuw gesteld is loopt mijn mini nog steeds een beetje rauw.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
citeer "rauw"
wat voel je apart wat merk je?
rauw = niet regelmatig.
Stationair loopt hij goed. maar met lage snelheden ploft hij een beetje lijkt het.
Misschien hoort ie wel zo'n geluid te maken.... anders kunnen het ook de kleppen nog zijn.
1: heb je wel netjes de punten op de pully's in lijn staan?
2:als je eerst een kapotte spanner had en je nu een goede hebt en je ketting nog oud is (en wat gerekt) dan staat de nokkenas iets anders qua timing , dit zou overigens niet erg veel mogen uitmaken
3: uitlaat lekkend bij uitlaat pakking
4: vacuum lekje b.v. naar stroomverdeler
Doek tegen je uitlaat aanhouden en dan kun je voelen of ie wel tegendruk krijgt!
Werkte bij mij ook!
@siryun
De mini liep na het vervangen van de spanner niet zo goed, daarna hebben ze de ontsteking afgesteld.
oen liep hij al iets beter, maar het is nog niet wat het geweest is.
En waar precies zou ik dat vacuumlek moeten zoeken?
op het slangetje van de vacuum vervroeging..b.v.
Heb je de distributie al 100% op tijd staan?? Is de ketting niet behoorlijk uitgerekt?? Als de timing niet klopt loopt de auto nooit mooi!! Dit vooral omdat je zei dat het slechte lopen begon nadat je de spanner vervangen had! Succes groeten Patrick
probeer eena aan je vervroegingspijpje te zuigen, dan vervorgd je ontsteking iets, weet je meteen of je iets aan je afstelling moet doen.
staan je kleppen nog goed?
in elk geval vanaf nul alles gaan afstellen, kleppen, ontsteking (contactpunten en tijdstip) carb...
daarbij hoort een moterke van een mini af en toe te ploffen.
Bedankt voor de tips maar where the $#@% zit het vervroegingspijpje
als het goed is loopt er een klein buisje/slangetje van de carb naar de verdeler
Je moet ingelogd zijn om te reageren.