Mini Mayfair 1000cc is super heet geworden

default

RE: Mini Mayfair 1000cc is super heet geworden

Gisterenavond is mijn mini mayfair uit 1991.
De motor is super heet geworden maar wat kan er kapot zijn ??
soms de waterpomp ? of wat anders ??
Mijn mini doet het nog prima en de motor ook nog.................

RE: Mini Mayfair 1000cc is super heet geworden

Ten eerste: Kijk even of er voldoende koelvloeistof inzit (lekkage?) en of de V-riem nog heel is (zonder V-riem zou ook je dynamolampje moeten branden, maar je weet nooit), zonder V-riem draait de waterpomp namelijk niet.

Ten tweede: Kijk of de radiateurdop goed afsluit, vervang deze als ie erg oud is (moet bij een bepaalde druk in het systeem open gaan, maar naarmate ze ouder worden gaan ze steeds vroeger open).

Ten derde: Check de thermostaat en kijk of deze wel open gaat (thermostaat demonteren en in een pan met heet/kokend water leggen en kijken of het klepje opent).

Ten vierde: Mochten bovenstaande checks geen resultaat hebben moet je verder gaan zoeken, Radiateur verstopt? Waterpomp defect? andere verstopping in het systeem? Koppakking lek?

Kijk eerst maar naar de bovenstaande zaken, mocht dit geen uitsluitsel bieden zul je verder moeten kijken naar zaken die bij punt 4 staan, maar dat wordt een lang (en misschien onnodig?) verhaal hier..

RE: Mini Mayfair 1000cc is super heet geworden

Je schrijft niet of je al "gezocht" hebt op dit topic binnen het forum. Zo niet, dan staat hier nog wat informatie.

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... light=warm

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... light=warm

default

RE: Mini Mayfair 1000cc is super heet geworden

Ja sorry dat ik niet gelijkt heb terug gemailt heb naar jullie toe.....
Maar er komt morgen iemand naar mij mini kijken wat er kapot kan zijn...

Groetjes Mark

default

RE: Mini Mayfair 1000cc is super heet geworden

Weet iemand wat een Radiateur kost ??
De mijne is stuk en lek.........
Hier in veenendaal hebben we anglo parts daar kost die 94 euro

Gr Mark

RE: Mini Mayfair 1000cc is super heet geworden

Ik zou eerst eens proberen de boel te fixen met wat liquid bar leaks

een potje wat gaten repareert werkte bij mij perfect

RE: Mini Mayfair 1000cc is super heet geworden

Persoonlijk heb ik een hekel aan dat soort "lap" oplossingen. Iets wat op zo'n manier "ineens" gemaakt is, is volgens mij ook ooit weer "ineens" lek...