de mini van mijn broer strat niet of zeer moeilijk als hij warm is,
1000 cc motor uit 1987
de contactpunten, condensator, bougies zijn vervangen, en ook de koppakking is vervangen ( lek tussen cilinder 2 en 3)
als hij koud is start hij makkelijk maar als hij heeft gereden moet hij eerst goed afkoelen alvorens weer makkelijk te starten.
wie o wie weet wat we kunnen doen.
open luchtfilter boven het spruitstuk?? die filters slaan wel eens dicht waardoor hij niet meer een fatsoendelijke hoeveelheid lucht doorlaat om mengsel van te kunnen maken...
nee het is een geheel standaard duizendje
met normaal luchtfilter is ook nieuw
Heb je de contactpunten en bougies op de juiste afstand ingesteld?
Heb je het ontstekingstijdstip juist gesteld met een stroboscoop?
Als voorgaande correct is, en de motor slaat niet aan, is je mengsel te arm.
Bij mij was dat opgelost, omdat de contactpunten in de distributor nauwelijks afstand hadden.
blijft de choke hangen ? of is die te hard afgesteld waardoor hij verzuipt
ik trek wel eens met warme motor de choke uit (uit automatisme) en dan start hij uiteraard niet omdat hij 'verzuipt'.
grts Jaron
hoe staat het met de compressie van de cilinders erik? als blokje warm word zet de cilinder meer uit dan de zuiger waardoor je meer compressieverlies hebt, motortje koelt weer af en je hebt weer meer compressie, maargoed dan zal je het ook moeten kunnen vernemen als de startmotor rond gierd.
de mini van mijn broer strat niet of zeer moeilijk als hij warm is,
1000 cc motor uit 1987
de contactpunten, condensator, bougies zijn vervangen, en ook de koppakking is vervangen ( lek tussen cilinder 2 en 3)
als hij koud is start hij makkelijk maar als hij heeft gereden moet hij eerst goed afkoelen alvorens weer makkelijk te starten.
wie o wie weet wat we kunnen doen.
open luchtfilter boven het spruitstuk?? die filters slaan wel eens dicht waardoor hij niet meer een fatsoendelijke hoeveelheid lucht doorlaat om mengsel van te kunnen maken...
nee het is een geheel standaard duizendje
met normaal luchtfilter is ook nieuw
Heb je de contactpunten en bougies op de juiste afstand ingesteld?

Heb je het ontstekingstijdstip juist gesteld met een stroboscoop?
Als voorgaande correct is, en de motor slaat niet aan, is je mengsel te arm.
Bij mij was dat opgelost, omdat de contactpunten in de distributor nauwelijks afstand hadden.
Leesvoer voor je over dit onderwerp:
viewtopic.php?f=5&t=45944
blijft de choke hangen ? of is die te hard afgesteld waardoor hij verzuipt
ik trek wel eens met warme motor de choke uit (uit automatisme) en dan start hij uiteraard niet omdat hij 'verzuipt'.
grts Jaron
hoe staat het met de compressie van de cilinders erik? als blokje warm word zet de cilinder meer uit dan de zuiger waardoor je meer compressieverlies hebt, motortje koelt weer af en je hebt weer meer compressie, maargoed dan zal je het ook moeten kunnen vernemen als de startmotor rond gierd.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.