Heb een startprobleem, de mini wil bijna starten maar slaat net niet aan, iemand tips?
Iets meer context doet wonderen.
Wat voor uitvoering, recente reparaties, recente problemen?
is een mini 1300 uit 92. heb heel de ontsteking nagelopen en daar ligt het volgens mij niet aan. Heb de hif44 carb zo goed als mogelijk afgesteld en de bougies worden ook nat, dus geen probleem met de benzinetoevoer.
De extra info voegt niet echt veel toe, wat Snackey bedoeld is volgens mij de volgende info;
- wat is de oorzaak van niet starten?
- lang stilgestaan?
- plotseling niet meer starten bij regelmatig gebruik?
- een andere reparatie en daarna niet meer starten?
- aanpassing of vervanging van onderdelen vlak voor het startprobleem?
Uit je info tot nu toe zou de enige conclusie kunnen zijn het verkeerd aansluiten van de bougie kabels tijdens het nalopen van de ontsteking.
Als je de ontsteking en carburateur al uitsluit als boosdoener, blijven er weinig opties over.
Heb geen andere reparaties uitgevoerd. ik reed even naar de supermarkt, wilde hem weer starten en hij sloeg niet meer aan, dan maar naar huis gesleept.Heb hem altijd dagelijks gebruikt dus hij heeft ook niet lang stilgestaan. bij het starten lijkt het alsof hij eventjes aanslaat maar dan valt hij toch weer stil. Zoals ik al zei heb ik de carb. volledig terug naar de beginafstelling gezet (op zijn rijkst en dan twee slagen naar links). Ik weet echt niet meer wat het probleem kan zijn, of klopt mijn beginafstelling niet?
bedankt!
Bobine
heb hem net aangeduwd. hij loopt moeizaam, stotteren en haperen, en witte rook uit uitlaat....kapotte koppakking?
verlies je koelvloeistof? of blijft deze op peil?
hoe zien je bougies eruit?
kijk eerst hier naar....
gr seffens
mijn bougies zijn zwart. koelvloestofpijl verandert niet maar is wel bruin.
De afstelling is niet goed. De kleur van je bougies hoort koffie-/moccabruin te zijn.
sorry, foutje
dag m,
ik zou beginnen met condensator, dan bobijn.
kunnen problemen verklaren, kunnen plots weigeren na een perfect goede rit ( of lang contact aangelaten), en zijn
gemakkelijk te vervangen.
weinig redenen om op ritje naar supermarkt een cilinderkoppakking erdoor te blazen ( al hangt dat natuurlijk van uw rijstijl af )
condensator kost 2 keer niets, bobijn werking is te controleren ( maar gewoon efkes kunnen vervangen met een zeker werkende is gemakkelijker)
succes, geert.
bobijn heb ik een maand geleden vervangen dus dat zal het niet zijn, waar bevind die condensator zich, hoe vervang ik hem?
want volgens mij heeft een elektronische ontsteking geen condensator, of toch?
ok bedankt, heb deze ochtend nieuwe bougies en bougiekabels besteld, ze zijn vanmiddag binnen! hopelijk zit het probleem daar! Zou het ook kunnen dat de ontsteking gwn fout is afgesteld? en dus de bougies wel vonken en alles lijkt te werken maar gwn niet op het juiste moment
hij start weer, probleem was de kabel die van de bobijn naar de verdeler loopt! hij draait nu zo'n tien minuten stationair dan valt hij uit en start hij weer niet meer...half uurtje wachten en dan doet hij het weer. als hij draait maakt hij een vreemd geluid. hij klinkt veel luider dan anders...ik kan hem wel op gang houden door met de gas te spelen...iemand ideeen?
Afstelling van je carb.
hm ja, kdacht al zoiets... is het mogelijk om dat op het gehoor af te stellen? aangezien de bougies volledig zwart zijn loopt hij veel te rijk.
Heb een startprobleem, de mini wil bijna starten maar slaat net niet aan, iemand tips?
Iets meer context doet wonderen.
Wat voor uitvoering, recente reparaties, recente problemen?
is een mini 1300 uit 92. heb heel de ontsteking nagelopen en daar ligt het volgens mij niet aan. Heb de hif44 carb zo goed als mogelijk afgesteld en de bougies worden ook nat, dus geen probleem met de benzinetoevoer.
De extra info voegt niet echt veel toe, wat Snackey bedoeld is volgens mij de volgende info;

- wat is de oorzaak van niet starten?
- lang stilgestaan?
- plotseling niet meer starten bij regelmatig gebruik?
- een andere reparatie en daarna niet meer starten?
- aanpassing of vervanging van onderdelen vlak voor het startprobleem?
Uit je info tot nu toe zou de enige conclusie kunnen zijn het verkeerd aansluiten van de bougie kabels tijdens het nalopen van de ontsteking.
Als je de ontsteking en carburateur al uitsluit als boosdoener, blijven er weinig opties over.
Heb geen andere reparaties uitgevoerd. ik reed even naar de supermarkt, wilde hem weer starten en hij sloeg niet meer aan, dan maar naar huis gesleept.Heb hem altijd dagelijks gebruikt dus hij heeft ook niet lang stilgestaan. bij het starten lijkt het alsof hij eventjes aanslaat maar dan valt hij toch weer stil. Zoals ik al zei heb ik de carb. volledig terug naar de beginafstelling gezet (op zijn rijkst en dan twee slagen naar links). Ik weet echt niet meer wat het probleem kan zijn, of klopt mijn beginafstelling niet?
bedankt!
Bobine
heb hem net aangeduwd. hij loopt moeizaam, stotteren en haperen, en witte rook uit uitlaat....kapotte koppakking?
verlies je koelvloeistof? of blijft deze op peil?
hoe zien je bougies eruit?
kijk eerst hier naar....
gr seffens
mijn bougies zijn zwart. koelvloestofpijl verandert niet maar is wel bruin.
De afstelling is niet goed. De kleur van je bougies hoort koffie-/moccabruin te zijn.
sorry, foutje
dag m,
)
ik zou beginnen met condensator, dan bobijn.
kunnen problemen verklaren, kunnen plots weigeren na een perfect goede rit ( of lang contact aangelaten), en zijn
gemakkelijk te vervangen.
weinig redenen om op ritje naar supermarkt een cilinderkoppakking erdoor te blazen ( al hangt dat natuurlijk van uw rijstijl af
condensator kost 2 keer niets, bobijn werking is te controleren ( maar gewoon efkes kunnen vervangen met een zeker werkende is gemakkelijker)
succes, geert.
bobijn heb ik een maand geleden vervangen dus dat zal het niet zijn, waar bevind die condensator zich, hoe vervang ik hem?
want volgens mij heeft een elektronische ontsteking geen condensator, of toch?
zie ook:
viewtopic.php?f=5&t=56740#p634253
wat voor elektronische ontsteking? die van een Metro heeft een zwart kastje, dat kan ook stuk zijn ...
condensator op/in de verdeler kan je duidelijk zien zitten
compressie testen en je weet of je koppakking kaduuk is
succes,
Theo van den Bogaard
hoe kan je testen of dat zwart kastje stuk is?
niet ... vrees ik. (eerst de rest testen: bougiekabels etc.)
"Module is only replaced if it goes duff."
volgens:
http://www.dummett.net/ime/website/ime/i/ignition.html
groetjes,
Theo van den Bogaard
ok bedankt, heb deze ochtend nieuwe bougies en bougiekabels besteld, ze zijn vanmiddag binnen! hopelijk zit het probleem daar! Zou het ook kunnen dat de ontsteking gwn fout is afgesteld? en dus de bougies wel vonken en alles lijkt te werken maar gwn niet op het juiste moment
hij start weer, probleem was de kabel die van de bobijn naar de verdeler loopt! hij draait nu zo'n tien minuten stationair dan valt hij uit en start hij weer niet meer...half uurtje wachten en dan doet hij het weer. als hij draait maakt hij een vreemd geluid. hij klinkt veel luider dan anders...ik kan hem wel op gang houden door met de gas te spelen...iemand ideeen?
Afstelling van je carb.
hm ja, kdacht al zoiets... is het mogelijk om dat op het gehoor af te stellen? aangezien de bougies volledig zwart zijn loopt hij veel te rijk.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.