Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

default

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

Hallo,

Ik ben een startende Mini rijder en heb een Red Hot gekocht. Deze heeft een 'race' luchtfilter op de carburateur zitten. Nu moet ik steeds, als ik harder dan 60 km/h rijd, de choke uitrekken anders loopt de motor niet lekker. Nu vraag ik mij af of dit door de luchtfilter komt of door iets anders. Kan mij iemand helpen!!

default

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

8) Het kan aan het filter liggen door het koude weer als het een K&N is
anders het olie nivo van de carburateur even na kijken en de ontsteking
groetjes Willy

default

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

MightyMiniMarkelo schreef:
anders het olie nivo van de carburateur even na kijken




:? Verklaar u nader, want dit snap ik even niet :?

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

Met het olie nivo in de carberateur word waarschijnlijk het nivo in de dashpot bedoeld Martin.

Arikels verder zou ik voor je allerlij akelige dingen gaat proberen eerst eens kijken of de naald in je carberateur wel goed is. Als je de 3 schroeven van het deksle boven op je carberatuer even loshaalt en dit deksel er even afhaalt kun je vrij gemakkelijk het binnenwerk er uit ligten hier zul je ook een vij lange dunne naald aantreffen. Hier staat een 3 leterige combinatie op schrijf deze even op en zet hem even op het forum. Het is dan vrij gemakkelijk na te gaan of het probleem hier in zit.

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

Even wat achtergrond bij het verhaal van Richard: jouw "race luchtfilter" zal waarschijnlijk een zgn. open luchtfilter zijn, zoals MightyMiniMarkelo aangeeft vaak van de fabrikant K&N (te herkennen aan chromen kapjes en een roze/rood filtermateriaal - wat na enige tijd richting zwart zal trekken, doordat er rommel in het filter komt te zitten; precies zoals het moet). Overigens zijn dit [i:3t7jhdzo]geen[/i:3t7jhdzo] wegwerpfilters. Er zijn schoonmaaksetjes in de handel waarmee je het filtermateriaal kan schoonmaken.

Zo'n luchtfilter laat meer lucht door dan het standaard filter, en om dan nog een goed mengsel te krijgen moet er ook meer benzine bij. De naald in de carburateur bepaald de hoeveelheid benzine, en deze moet afgestemd worden op de andere filterkarakteristiek; de originele naald zal niet meer voldoen (het beste is eigenlijk om de juiste naald op een rollenbank te bepalen, maar dat is een duur geintje. Met natte-vinger-werk kun je in elk geval in de buurt komen).

Het kan in elk geval de symptomen die je hebt verklaren; de originele naald zal te arm zijn. Door de choke een beetje uit te trekken compenseer je dat weer, want de choke maakt het mengsel rijker.

default

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

Iedereen al bedankt voor de tips.
Eelke,
Ik was zelf ook van mening dat het mengsel te arm was, en gaf de schuld aan de lucht filter. Olie peil is ok en hij doet dit ook als het 10 graden is. Het is inderdaad een open filter in de vorm van een piramide.
Maar hoe kom ik er achter welke naald ik moet hebben en zijn deze naalden los te kopen?

Andre

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

Naalden zijn inderdaad los te koop. Erachter komen welke je moet hebben: kijk in het topic http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1296 (over een Metro-blok, maar de programma's die genoemd worden zijn geschikt voor alle SU-naalden) en/of vraag hier of er mensen zijn met dezelfde setup als jij en welke naald die dan gebruiken. Het is hierbij ook belangrijk om te weten wat voor carburateur je hebt. Het zal waarschijnlijk een enkele SU HS4 zijn.

default

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

Hallo,

Ik heb net de carburateur uit de auto gehaald en open gemaakt. Het is inderdaad een HS4 carburator. Op internet heb ik een site gevonden waar tekening met onderdelen te downloaden zijn, ook van de HS4 carburator. Ik heb een huis waar FZX1415 op staat en een naald AAC. Dit staat ook op de onderdelenlijst van de site http://www.minicooper.bz/images/akm2000/.
Kan mij iemand zeggen welke naald ik moet nemen voor een rijker mengsel te krijgen of moet ik de sproejer vergroten waar de naald in komt?

Andre

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

de normale naald die b.v. bij een stage one kit zit is een AAA of eventueel een AAU die is inderdaad rijker. maar de AAC is al iets rijker dan standaard en volgens mij kan het niet zo zijn dat hij zo snel al arm wordt dat hij niet wil lopen zonder choke.het help vast wel..om een AAA er in te zetten want hij wordt wel rijker.

maar ik zou het eerst ergens anders zoeken.

overigens wat is de kleur veer?

ik heb de laatste tijd me sufgelezen over SU's omdat er bij mij iets soortgelijks gebeurd ( ik denk dat het bij mij [i:3snt6hed]en[/i:3snt6hed] onsteking [i:3snt6hed]en[/i:3snt6hed] het onderstaande is.

check dit eens voor veel info:

http://www.teglerizer.com/sucarbs/

en dit

want ik denk dat dit bij mij aan de hand is en dit zou het ook wel eens kunnen zijn..

ruikt de boel naar benzine?..zo ja.

Important notice regarding tuning
Before you retune your SU - any SU on any engine - including British built SUs on MGs etc - please be aware that one of the most common ways to burn out the exhaust valves on an engine fitted with one or more SUs is to lean out the mixture because you were unaware that the needle valve in the float chamber was leaking when you tuned the SU. Forty years ago I found that out the hard way after an exhilarating trip in a Triumph TR3 in the mountains of New York state!

WHY IT HAPPENS

When the engine is idling the fuel pump is producing enough pressure to overcome the resistance of an old tired needle valve in the float chamber, and so the carburetor floods. As you tune an SU at idle, this means that you temporarily have a rich mixture which can fool you into believing that you should turn the mixture adjusting nuts (called "idle adjusting nuts" in the Nissan article) so as to lean out the mixture. Don't do it! Read below.


kijken of de klep in de vlotterkamer goed werkt door schoon te maken en te proberen of je tegen de gewicht van de vlotter duur de brandstof in pijp kan blazen..(moet niet kunnen).

hoop dat dit en beetje helpt

default

RE: Moet altijd rijden met uitgetrokken ckoke

Wat er niet allemaal geschreven wordt over de naald!!

De kleur van de veer is gewoon metaalkleur/zilver. Zijn er dan ook nog verschillend veren???
Hij ruikt niet naar benzine en wat zijn nu weer SUs. Ik denk dat ik in het weekend maar eens veel ga surfen om e.e.a. te lezen>>

>:)