Binnenkort ligt mijn mini zo ver uit elkaar, dat ik toe ben aan de motor en de subframes. Alles moet er uit en af. Heeft er misschien iemand tips, of weet iemand een website waar iets op staat? Alles is welkom, want degene die me helpt is opel manta's gewend.... Als alles uit de auto is kan hij naar de zandstraal-meneer die hem voor 160 euro straalt, en in de grondlak zet. Het enige wat ik dan nog moet doen is een nieuwe voorschermen, nieuwe neus, nieuwe banaan achter, enz enz enz....
Ik heb al wel besloten dat hij geen zeemax-look krijgt, maar gewoon chromen bumpers en 10 inch 6j brede wieltjes... en verlaagd natuurlijk!
Radiator eraf, verdelerkap, accukabel, benzine - rem -koppelingleiding los, uitlaat, carb. en de zes bevestegings punten ( en alle electrosnoertjes, gas shoke en kachel kabels)
Heftruk eronder, subframe stutten en hijsen maar
Ingediend door Mini Martin op do, 04-07-2002 22:12
Tip voor het verwijderen van de subframes: gebruik heeeeel veel wd40 en/of kruipolie en laat de bouten hier lekker in zwemmen. Herhaal dit met de regelmaat zo voorkom je een hoop ergernis als ze afbreken.
Achterframe: Zet de achterkant omhoog met de wielen van de grond.
Verwijder de wielen.
Koppel de accu los en verwijder de accukabel.
De remleiding bij de t-splitsing (onder het frame) losdraaien en leegpompen in een fles.
Vervolgens verwijder je de handremkabel.
Verwijder de schokbrekers. Als je dit aan de bovenzijde doet eerst de benzinetank weghalen.
Ondersteun het frame met blokken en draai de bouten van het frame los. Als dit niet direkt in één keer gaat smeer ze dan weer in met wd40 of kruipolie.
Het achterframe zit met acht bouten vast aan de carrosserie. Vier in de voorste kokerbalk en vier in de kofferbak.
De vier bouten in de voorste koker zijn moeilijk te vervangen (lassen en zo, geeft een hoop geklooi).
De vier bouten in de kofferbak kan je éénvoudig vervangen als deze afbreken.
Het voorste frame is bij de mijne nog niet aan vervanging toe en laat ik dus lekker zitten.
Misschien dat een ander hier meer tips over kan geven.
RE: motor en subframes verwijderen
Ingediend door Arcomini op do, 04-07-2002 20:20
Binnenkort ligt mijn mini zo ver uit elkaar, dat ik toe ben aan de motor en de subframes. Alles moet er uit en af. Heeft er misschien iemand tips, of weet iemand een website waar iets op staat? Alles is welkom, want degene die me helpt is opel manta's gewend.... Als alles uit de auto is kan hij naar de zandstraal-meneer die hem voor 160 euro straalt, en in de grondlak zet. Het enige wat ik dan nog moet doen is een nieuwe voorschermen, nieuwe neus, nieuwe banaan achter, enz enz enz....
Ik heb al wel besloten dat hij geen zeemax-look krijgt, maar gewoon chromen bumpers en 10 inch 6j brede wieltjes... en verlaagd natuurlijk!
Maar goed, alle tips zijn dus welkom!
RE: motor en subframes verwijderen
Ingediend door spike op do, 04-07-2002 20:51
hay
Ik doe het meestal zo:
Radiator eraf, verdelerkap, accukabel, benzine - rem -koppelingleiding los, uitlaat, carb. en de zes bevestegings punten ( en alle electrosnoertjes, gas shoke en kachel kabels)
Heftruk eronder, subframe stutten en hijsen maar
succes
Spike
RE: motor en subframes verwijderen
Ingediend door Mini Martin op do, 04-07-2002 22:12
Tip voor het verwijderen van de subframes: gebruik heeeeel veel wd40 en/of kruipolie en laat de bouten hier lekker in zwemmen. Herhaal dit met de regelmaat zo voorkom je een hoop ergernis als ze afbreken.
Achterframe: Zet de achterkant omhoog met de wielen van de grond.
Verwijder de wielen.
Koppel de accu los en verwijder de accukabel.
De remleiding bij de t-splitsing (onder het frame) losdraaien en leegpompen in een fles.
Vervolgens verwijder je de handremkabel.
Verwijder de schokbrekers. Als je dit aan de bovenzijde doet eerst de benzinetank weghalen.
Ondersteun het frame met blokken en draai de bouten van het frame los. Als dit niet direkt in één keer gaat smeer ze dan weer in met wd40 of kruipolie.
Het achterframe zit met acht bouten vast aan de carrosserie. Vier in de voorste kokerbalk en vier in de kofferbak.
De vier bouten in de voorste koker zijn moeilijk te vervangen (lassen en zo, geeft een hoop geklooi).
De vier bouten in de kofferbak kan je éénvoudig vervangen als deze afbreken.
Het voorste frame is bij de mijne nog niet aan vervanging toe en laat ik dus lekker zitten.
Misschien dat een ander hier meer tips over kan geven.
Veel succes
RE: motor en subframes verwijderen
Ingediend door Arcomini op do, 04-07-2002 23:12
alvast bedankt jongens!
meer tips nog altijd welkom...