Meet je compressie op cilinder 2 en 3 eens...Misschien is het je koppakking, misschien slijtage in die cilinders
- Login of registreer om te reageren
Meet je compressie op cilinder 2 en 3 eens...Misschien is het je koppakking, misschien slijtage in die cilinders
De cilinders+zuigers hebben toch een even lange levensduur?
Waarom 1+4 niet en 2+3 wel ?
Misschien kop pakking?
Standaard verhaal bij een 1300. Als de koppakking klapt
dan gebeurd dat tussen cilinder 2 en 3! In combi met 2
zwarte bougies denk ik dat ie er echt uit ligt.
Compressie test vertelt je meer, maar ik denk dat je je
koppie er vanaf moet halen!
Heb je een hoog olieverbruik geconstateerd de laatste
weken? Of een dikkere rookpluim als gewoonlijk?
hij rookt niet. nauwlijks
hij verbruikt ook naauwlijks olie.
ik ga vanmiddag op het werk even een compressie test doen,
Ik heb net een compressie meting gedaan met een positief resultaat,
Ze kwamemn allemaal rond de 12 bar.
Iemand nog ideeen?
mini-power schreef:
De cilinders+zuigers hebben toch een even lange levensduur?
Waarom 1+4 niet en 2+3 wel ?
Ja in principe hebben ze een even lange levensduur. Toch komen er verschillen voor. Dit is meestal echter andersom: cilinder 1&4 krijgen lopen vaak ietsje armer: door de weg die het mengsel in het inlaatspruitstuk af moet leggen...Toch, niets is onmogelijk.
Zoals Lowrida zegt: check je kleppen
Kijk even of 2&3 vonken?!
Het spruitstuk is nieuw dus die is in 2 maand tijd niet vervuild denk ik.
De carburateur kan nog een laatste optie zijn,
Ik heb vandaag het co ook bijgesteld hij stond wel heel rijk, ongeveer 7%
die heb ik iets terug geschroefd,
Na de proefrit waren alle 4 de bougies een hele mooie koffie kleur bruin,
Maar toch onbreekt er vermogen vergeleken met een maand terug,
En ik moet en zal er achter komen waar dat aan ligt.
Gaan condensators nog wel eens kapot aan deze auto,s?
Ik ben ook heel veel aan het expirimenteren met de ontstekking, maar dit helpt ook niet echt,
Een metro heeft een electronische onsteking in de verdeler zitten dus geen condensator (als de verdeler van de metro er nog op zit)
Ben je de vermogensproblemen tegen gekomen NADAT je het stg1 kitje had gemonteerd?? Want dan kan het ook nog daarin liggen.
Ik had het stage 1 kitje er al op zitten,
de electronische ontsteking die er op zat was universeel. met zo,n lose kast.
Er zitten nu weer contactpunten in,
De bougies bougiedoppen rotor en verdeler zijn nieuw,
Groetjes jeroen
Toen de motor nog in de metro zat was hij erg snel,
Maar omdat de vorige eigenaar er een grote spagettie drama van had gemaakt had ik besloten om die universele prutel er af te halen, en weer met contact puntjes te gaan werken.
nadat ik de motor in de mini had gezet liep hij slecht. ik had toen alleen de co schroef iets naar binnen gedraaid en hij was echt heel snel.
dit is zeg maar een maand geleden.
Je kan beter de orginele electronische ontsteking weer
monteren, mits goed aangesloten!
Die handelen het net ff wat beter in hogere toeren..
Dat kun je thuis doen of in de garage, maar het gaat ook
best lekker om je onsteking op je slaapkamer proberen
weg te toveren!
:)" title="Evil" />
Ik dacht dat het een MG metro motor was?? Die hebben
standaard een electronische ontsteking..
Als je die er nog bij hebt, moet je deze gebruiken!
Op een of andere manier heeft er nooit een electronische ontsteking op gezeten,
er zat een sparkrite op,
zie mijn andere topic,
Ik wil dat apparaat er dus weer bij op zetten,
Maar waar kan ik goedkoop een electronische ontsteking vinden?
Misschien op het forum bij 'Gevraagd' ?
Ik zou het zo niet weten, zoekt en gij zult vinden!
Plaats een advertentie bij gevraagd, er zijn er vast wel wat 2de hands te krijgen...
Ook opgelost,
De gasnaald heeft heel veel geholpen,
De ontstekking opnieuw afgesteld,
Aan het co-apparaat gehangen,
Hij loopt fijn,
RE: motor kapot?
Ingediend door mini-power op vr, 03-02-2006 22:10
hallo mini freaks,
Ik wil even mijn verhaal kwijt,
Ik ben in het bezit van een mini met een mg-metro motor.
Ik heb er ook een stage 1 kit op gemonteerd,
Ik vond hem zelf in het begin super snel,
Maar nu had ik het gevoel dat hij steeds trager werd.
dus heb ik alles afgesteld 3 weken lang mee bezig geweest.(alles geprobeerd) maar het veranderde niet,
Nu draai ik vanavond mijn bougie,s eruit,
blijkt dat de kleur bougies van cilinder 1+4 heel mooi koffie bruin te zijn,
maar van cilinder 2+3 pikzwart,
Dus ik de bougies er weer in.
Ik start de motor en trek de bougiedop nummer 1 eraf meteen begint hij heel beroerd te lopen,
vervolgens druk ik de dop er weer op.
nu trek ik dop 2 er af hij begint heel iets slechter lopen maar niet zo slecht dan wanneer ik bougiedop nr 1 eraf trek.
dus
dop 1 eraf heel slecht lopen
dop 2 eraf merk maar heel iets dat hij slechter loopt
dop 3 eraf merk maar heel iets dat hij slechter loopt
dop 4 eraf heel slecht lopen
nu mijn vraag wat kan dit zijn?
Ik had al vernieuwd boegiedoppen bougies contactpunten rotor+verdelerkap.
afgesteld
contactpunten
kleppen
ontstekking
co2
alvast bedankt