motorsteun/radiateur

default

RE: motorsteun/radiateur

Bij mijn 850 zit de radiateur (onderaan) met twee bouten vast aan de motorsteun. Nu wordt het blok vervangen door een 1000 blok, waarbij ook de radiateur wordt vervangen. Echter een probleem want de bevestiging van de radiateur is anders. Deze zit met een lange bout onder de radiateur vast aan de motorsteun. Dit betekend of een andere goeie radiateur (type 850) zien te vinden of het aanpassen en de radiateur van de 1000 blok er op zetten.

Mijn vraag: zijn de motorsteunen uitwisselbaar zodat ik de steun van een 1000 blok kan gebruiken.

RE: motorsteun/radiateur

Mini Martin schreef:
Echter een probleem want de bevestiging van de radiateur is anders. Deze zit met een lange bout onder de radiateur vast aan de motorsteun.
Mijn vraag: zijn de motorsteunen uitwisselbaar zodat ik de steun van een 1000 blok kan gebruiken.




volgens mij is die bevestiging niet anders. Die lange bout zit vast aan een beugel welke weer met 3 boutjes aan het motorsteunrubber zit.
Anders zou je ook de radiator van je 850 kunnen gebruiken als die gewoon in orde is, geen probleem.

De motorsteunrubbers zou ik gewoon vervangen, dat rubber neemt olie op en als je toch bezig bent, grote kans dat ze ook afbreken als je aan de gang gaat. Koop wel origineel rover, dan loop je niet te k*tten bij het terugplaatsen van de motor.

Wouter

default

RE: motorsteun/radiateur



Links de radiateurbevestiging bij het 1000 blok en rechts die van de 850.
Verschil is er dus wel.
Ben vandaag nog even naar Rene gereden (waar mijn blokkie staat) en zag dat de motorsteun en rubber zo overgezet kan worden. De gaten zitten op de zelfde plaats als bij de 850.
Dus probleem is opgelost.

Overigens zag ik dat er ook verschil in de frames zitten. De bevestiging aan de carrosserie is iets anders.

RE: motorsteun/radiateur

Overigens zag ik dat er ook verschil in de frames zitten. De bevestiging aan de carrosserie is iets anders




OK :) er is dus verschil tussen de radiator bevestiging
Maar is dat verschil niet alleen het ontbreken van een onderste reactie steun en een harde subframe-bevestiging, in plaats van rubbers?

Wouter

RE: motorsteun/radiateur

Wouter schreef:
OK :) er is dus verschil tussen de radiator bevestiging. Maar is dat verschil niet alleen het ontbreken van een onderste reactie steun en een harde subframe-bevestiging, in plaats van rubbers?






Ff aanvulling. Bovenstaande tekening is niet puur de bevestiging voor een 850, maar "gewoon" de oude bevestiging. Mijn 73-er (1000) had hem ook. Motorsteun is exact hetzelfde, alleen het plaatje waar de tegenwoordig lange bout in zit is anders. Systeem is zelfs uitwisselbaar. Maar het oude is zwaar irritant omdat je er totaal niet bijkan. Daarom HAD ik er zo een :)