RE: na oververhitting: slechte stationair, rook, 'sportuitlaat'
Ingediend door dennisvdh op di, 22-06-2010 11:20
Foutcodes in je ECU laten uitlezen bij de garage lijkt me.. Motor loopt niet zomaar te warm, zeker niet onder het rijden in normale toeren. Meen dat alle injectie Mini's een extra koelfan hebben die aan zou moeten slaan?
Als je dop niet goed gesloten is dan bouwt het geen druk op. Weet je zeker dat de dop nog goed is?
En verbruikt je Mini koelvloeistof en/of olie?
Je kan ook nog even de zoekmachine gebruiken, is al veel geschreven over dit soort problemen
- Login of registreer om te reageren
RE: na oververhitting: slechte stationair, rook, 'sportuitlaat'
Ingediend door Youri-81 op di, 22-06-2010 11:12
Ik heb een 1.3i uit ’94.
Gister heeft m’n watervuldop gelekt. Motor liep warm, aan de kant gezet, kokende moter. Af laten koelen, kleine liter vloestof er in, en weer gaan (geen lekkage meer, blijkbaar eenmalig de dop slecht gesloten).
Maar nu.
Stationair geeft de motor niet meer een mooie ‘brrrrrrrrrrrr’ maar een ‘bram-bram-bram-bram’. Uitlaat klinkt ineens een stuk sportiever als ik gas geef en af en toe komt er een mooie blauwe wolk uit.
Ook dieselt-ie ineens na.
Het vermogen is volgens mij niet echt afgenomen.
Wat kan er aan de hand zijn, en is het verstandig om maar niet meer te rijden tot ik er iets aan laat doen?