Voordat ik met al mijn vragen jullie ga lastigvallen of vermaken ( net hoe je het bekijkt:P) zal ik mij eerst even netjes voorstellen.
Gert-Jan Miedema, Woonachtig in emmeloord.
Als beroep ben ik technician bij het Nationaal Lucht en Ruimtevaart laboratorium.
In Mei zal ik mijn nieuwe woning betrekken, momenteel bivakkeer ik tijdelijk op zolder bij mijn ouders.
Op een dag..... zag ik langs de kant van de weg een heuse mini cooper staan met op het karton achter de voorruit de tekst: TE KOOP!
Mini's vond ik altijd al wel grappige autootjes dus mijn interesse was gewekt.
Helaas zag de mini er niet in goede conditie uit, beslagen ramen, roest en hier en daar wat kromme dingentjes.
Gelukkig nadat ik de verkoper gesproken had maakte de prijs veel goeds, 600 euro was de vraagprijs. Maar nadat de auto niet wilde starten ( lege accu ) en hij ook niet aan te slepen was heeft de verkoper het bod van 475 euro geaccepteerd. Geweldig toch!?
Ook was hij erg eerlijk in de gebreken van de auto zoals dat er witte rook uit de radiateur kwam en zo nog een aantal dingetjes.
De volgende morgen de mini opgesleept en dat ging gelukkig net goed, totaal geen remwerking!
Thuis aangekomen meteen andere accu erin en de mini liep na wat gepruttel, mooi was anders.
Ondertussen heb ik al het nodige gedaan/vervangen:
Kleppen geslepen, kop schoongemaakt, nieuwe pakkingen, verse olie en filter, en hier en daar wat amateuristische bekabeling verwijderd.
Motor vanavond gestart en loopt weer als een zonnetje, nog wat afstel werk en de motorruimte wat fatsoeneren heb ik nog te doen.
Op dit moment zit ik nog met een vraag, waar jullie mij vast mee willen helpen:
Volgens het kenteken is het een Rover mini mk 2 1300cc bouwjaar 1992, Is dit dat gewoon een "mini" Of een "Mini Cooper" Of nog wat anders?
Hier staan een paar foto's : http://www.facebook.com/album.php?aid=6 ... c51bfdc167
Morgen zal ik even foto's van het geheel maken als de auto de garage uit is!
alvast bedankt!
Rover mini mk 2 1300cc
Is de kentekenbenaming die ze in Duitsland gebruikten en de RDW overneemt als ie wordt geimporteerd.
Aangaande de tekens van je VIN is het een Cooper met carb motor en 3,105:1 diff en is een van de laatste carburateur Coopers.
Ik zou trouwens de VIN nooit icm met je kenteken tonen.
Een excellent naslagwerk voor Coopers is het boek van John Parnell.
Ik gok dat het een 'Mainstream Cooper' is welke gemaakt zijn in 91 en 92 met carburateur, welke uit het buitenland geimporteerd is (waarschijnlijk duitsland) gezien er MK2 op het kenteken staat welke het niet is
Edit: Ettore was me voor
Importbak dus
Wat is de reden dat ik het VIN niet met het kenteken moet tonen ( geen verstand van )
Mk 2 is dus ook verkeerd?
Ik zal het boek eens even opzoeken, Het haynes boek heb ik al wel in het bezit.
Welkom op `t forum Gert-Jan
Maarre...
Gert-Jan1988 schreef:
Kleppen geslepen
Bedoel je echt geslepen of gesteld?
Iig fijn dat ie weer netjes loopt!
Aangezien de kop is schoongemaakt zal het wel geslepen én gesteld zijn.
Idd een Cooper maar dus niet een met een sneller blok, alleen qua uiterlijk.
De snelle S versies kwamen pas met de injectie modellen weer terug.
Vin+kenteken ivm illegale praktijken liever niet vermelden...
even wat duidelijker, als je vin nummer in een koets geslagen wordt en er wordt een setje papieren nagemaakt, zijn er ineens 2 minikes met hetzelfde kenteken.
dan post je hier nog wat foto's van hoe de buitenkant erbij staat en je maakt het anderen heel makkelijk om een exacte kopie van je auto te bouwen.
en als je dan door heel nederland geflitst wordt met je mini terwijl je zelf in je nestje lag heb je heel wat uit te leggen aan oom agent.
ik heb alle gegevens iig opgeslagen
Jaapio
Mocht er nu iemand zijn die graag een Cooper wil hebben, waarbij ook Cooper op het kenteken staat, dan heb ik goed nieuws. Ik ben er 1 aan het klaarmaken voor de verkoop.
Okee, het VIN is mij duidelijk
Vandaag even een proefritje gemaakt, alleen dit was van korte duur.
Tijdens het rijden ( vooral bij schakelen ) klapt het rechter spatbord tegen een ander deel van het frame aan. Nadat ik op onderzoek ben gegaan kwam ik erachter dat waarschijnlijk mijn hele ophanging ( met plaatdelen ) van het rechter voorwiel gescheurd is.
Om het wat duidelijker te maken, bij gas geven gaat de rechter voorkant eerst vooruit, en even later pas de rest van de auto. ( overdreven )
Nu denk ik dat dit wel te lassen valt, mensen met soortgelijke ervaringen hier?
Daar mag je voor de duidelijkheid even wat foto's van maken, want als ik de omschrijving goed begrijp is je subframe o.i.d. gescheurd en dat lijkt me sterk, maar niets is onmogelijk.
Dennis
het is niet dikwandig materiaal dat gescheurd is, het is die plaat die als je vanuit je motor ruimte naar je rechter wiel (bijrijderskant)probeert te kijken. daar komen 2 platen samen, hier is het gescheurd. morgen zal ik even foto's maken.
Schiet me net te binnen, Toen ik de mini ging ophalen werd ik opgesleept, touw rechts....
De weg is niet helemaal soepel en zonder klappen verlopen. zou dit een oorzaak kunnen zijn? Het trekoog, waar zit dit van het frame aan vast?
Trekoog zit aan je subframe geschroefd. Je moet wel heel erg tekeer gaan wil je daar iets kapot trekken.
Dennis
Mijn excuus voor mijn afwezigheid de laatste tijd, ben bezig met verhuizen dus staat de mini op een laag pitje.
Helaas kreeg ik een melding dat de mini over 1,5 maand APK gekeurd moet zijn en zoals hij er nu bij staat gaat dat niet lukken.
Ik zal hem zaterdag op de zaak even op de autobrug zetten en een goede inspectie geven.
Wat me nog wel opviel is dat als ik de mini op de handrem zet, en ik de koppeling wat laat opkomen de rechterkantvoorkant van de auto omhoog komt. Dit lijkt me niet goed. Iemand een idee waar ik zaterdag dan speciaal naar moet kijken?
Tijdens het rijden gaat de mini ook vaak uit de versnelling, dit zal er denk ik wel mee te maken hebben?
zijn waarschijnlijk je rubbers van de hondebot versleten, zou de voorste rubbers van de subframe ook maar nakijken want dan beweegt het subframe ook op en neer en je hebt kans dat bij de achterste rubbers van het subframe je chassis gescheurd is.dit komt wel vaker voor bij 1300 motoren heb dit ook vaak gerepareerd.
Om te zien of de chassis gescheurd is kun je de matten bij die voor bij je voeten zijn optillen en dan zie je de schroeven van de rubbers zitten meestal zie je ook direct of er scheuren zitten.
Het probleem zat hem inderdaad in het rubber van het hondebot, deze was losgekomen.
Ik heb hem weer vast gezet en het probleem was verholpen.
Tevens nieuwe Gmax schokdempers rondom gemonteerd!
Hallo en goedenavond allen.
Voordat ik met al mijn vragen jullie ga lastigvallen of vermaken ( net hoe je het bekijkt:P) zal ik mij eerst even netjes voorstellen.
Gert-Jan Miedema, Woonachtig in emmeloord.
Als beroep ben ik technician bij het Nationaal Lucht en Ruimtevaart laboratorium.
In Mei zal ik mijn nieuwe woning betrekken, momenteel bivakkeer ik tijdelijk op zolder bij mijn ouders.
Op een dag..... zag ik langs de kant van de weg een heuse mini cooper staan met op het karton achter de voorruit de tekst: TE KOOP!
Mini's vond ik altijd al wel grappige autootjes dus mijn interesse was gewekt.
Helaas zag de mini er niet in goede conditie uit, beslagen ramen, roest en hier en daar wat kromme dingentjes.
Gelukkig nadat ik de verkoper gesproken had maakte de prijs veel goeds, 600 euro was de vraagprijs. Maar nadat de auto niet wilde starten ( lege accu ) en hij ook niet aan te slepen was heeft de verkoper het bod van 475 euro geaccepteerd. Geweldig toch!?
Ook was hij erg eerlijk in de gebreken van de auto zoals dat er witte rook uit de radiateur kwam en zo nog een aantal dingetjes.
De volgende morgen de mini opgesleept en dat ging gelukkig net goed, totaal geen remwerking!
Thuis aangekomen meteen andere accu erin en de mini liep na wat gepruttel, mooi was anders.
Ondertussen heb ik al het nodige gedaan/vervangen:
Kleppen geslepen, kop schoongemaakt, nieuwe pakkingen, verse olie en filter, en hier en daar wat amateuristische bekabeling verwijderd.
Motor vanavond gestart en loopt weer als een zonnetje, nog wat afstel werk en de motorruimte wat fatsoeneren heb ik nog te doen.
Op dit moment zit ik nog met een vraag, waar jullie mij vast mee willen helpen:
Volgens het kenteken is het een Rover mini mk 2 1300cc bouwjaar 1992, Is dit dat gewoon een "mini" Of een "Mini Cooper" Of nog wat anders?
Hier staan een paar foto's :
http://www.facebook.com/album.php?aid=6 ... c51bfdc167
Morgen zal ik even foto's van het geheel maken als de auto de garage uit is!
alvast bedankt!
Rover mini mk 2 1300cc
Is de kentekenbenaming die ze in Duitsland gebruikten en de RDW overneemt als ie wordt geimporteerd.
Aangaande de tekens van je VIN is het een Cooper met carb motor en 3,105:1 diff en is een van de laatste carburateur Coopers.
Ik zou trouwens de VIN nooit icm met je kenteken tonen.
Een excellent naslagwerk voor Coopers is het boek van John Parnell.
Ik gok dat het een 'Mainstream Cooper' is welke gemaakt zijn in 91 en 92 met carburateur, welke uit het buitenland geimporteerd is (waarschijnlijk duitsland) gezien er MK2 op het kenteken staat welke het niet is

Edit: Ettore was me voor
Importbak dus
Wat is de reden dat ik het VIN niet met het kenteken moet tonen ( geen verstand van )
Mk 2 is dus ook verkeerd?
Ik zal het boek eens even opzoeken, Het haynes boek heb ik al wel in het bezit.
Welkom op `t forum Gert-Jan
Maarre...
Gert-Jan1988 schreef:
Kleppen geslepen
Bedoel je echt geslepen of gesteld?
Iig fijn dat ie weer netjes loopt!
Aangezien de kop is schoongemaakt zal het wel geslepen én gesteld zijn.
Idd een Cooper maar dus niet een met een sneller blok, alleen qua uiterlijk.
De snelle S versies kwamen pas met de injectie modellen weer terug.
Vin+kenteken ivm illegale praktijken liever niet vermelden...
even wat duidelijker, als je vin nummer in een koets geslagen wordt en er wordt een setje papieren nagemaakt, zijn er ineens 2 minikes met hetzelfde kenteken.
dan post je hier nog wat foto's van hoe de buitenkant erbij staat en je maakt het anderen heel makkelijk om een exacte kopie van je auto te bouwen.
en als je dan door heel nederland geflitst wordt met je mini terwijl je zelf in je nestje lag heb je heel wat uit te leggen aan oom agent.
ik heb alle gegevens iig opgeslagen
Jaapio
Mocht er nu iemand zijn die graag een Cooper wil hebben, waarbij ook Cooper op het kenteken staat, dan heb ik goed nieuws. Ik ben er 1 aan het klaarmaken voor de verkoop.
Okee, het VIN is mij duidelijk
Vandaag even een proefritje gemaakt, alleen dit was van korte duur.
Tijdens het rijden ( vooral bij schakelen ) klapt het rechter spatbord tegen een ander deel van het frame aan. Nadat ik op onderzoek ben gegaan kwam ik erachter dat waarschijnlijk mijn hele ophanging ( met plaatdelen ) van het rechter voorwiel gescheurd is.
Om het wat duidelijker te maken, bij gas geven gaat de rechter voorkant eerst vooruit, en even later pas de rest van de auto. ( overdreven )
Nu denk ik dat dit wel te lassen valt, mensen met soortgelijke ervaringen hier?
Daar mag je voor de duidelijkheid even wat foto's van maken, want als ik de omschrijving goed begrijp is je subframe o.i.d. gescheurd en dat lijkt me sterk, maar niets is onmogelijk.
Dennis
het is niet dikwandig materiaal dat gescheurd is, het is die plaat die als je vanuit je motor ruimte naar je rechter wiel (bijrijderskant)probeert te kijken. daar komen 2 platen samen, hier is het gescheurd. morgen zal ik even foto's maken.
Schiet me net te binnen, Toen ik de mini ging ophalen werd ik opgesleept, touw rechts....
De weg is niet helemaal soepel en zonder klappen verlopen. zou dit een oorzaak kunnen zijn? Het trekoog, waar zit dit van het frame aan vast?
Trekoog zit aan je subframe geschroefd. Je moet wel heel erg tekeer gaan wil je daar iets kapot trekken.
Dennis
Mijn excuus voor mijn afwezigheid de laatste tijd, ben bezig met verhuizen dus staat de mini op een laag pitje.
Helaas kreeg ik een melding dat de mini over 1,5 maand APK gekeurd moet zijn en zoals hij er nu bij staat gaat dat niet lukken.
Ik zal hem zaterdag op de zaak even op de autobrug zetten en een goede inspectie geven.
Wat me nog wel opviel is dat als ik de mini op de handrem zet, en ik de koppeling wat laat opkomen de rechterkantvoorkant van de auto omhoog komt. Dit lijkt me niet goed. Iemand een idee waar ik zaterdag dan speciaal naar moet kijken?
Tijdens het rijden gaat de mini ook vaak uit de versnelling, dit zal er denk ik wel mee te maken hebben?
zijn waarschijnlijk je rubbers van de hondebot versleten, zou de voorste rubbers van de subframe ook maar nakijken want dan beweegt het subframe ook op en neer en je hebt kans dat bij de achterste rubbers van het subframe je chassis gescheurd is.dit komt wel vaker voor bij 1300 motoren heb dit ook vaak gerepareerd.
Om te zien of de chassis gescheurd is kun je de matten bij die voor bij je voeten zijn optillen en dan zie je de schroeven van de rubbers zitten meestal zie je ook direct of er scheuren zitten.
Het probleem zat hem inderdaad in het rubber van het hondebot, deze was losgekomen.
Ik heb hem weer vast gezet en het probleem was verholpen.
Tevens nieuwe Gmax schokdempers rondom gemonteerd!
Bedankt voor alle hulp
Je moet ingelogd zijn om te reageren.