Hallo, sinds vorige week zijn we trotse eigenaars van een Belgische Mini Special (1098cc) uit ‘79
Een zoektocht op dit forum heeft nog niet de oplossing gebracht, daarom deze vraag.
Onze Mini heeft nog de 3 klokjes in het midden van het dashboard. De oliedrukmeter geeft geen druk aan, en onder de motorkap lijkt het buisje niet aangesloten te zijn (zie link naar foto)
Waar gaat dit normaal naar toe?
Alvast bedankt voor de hulp.
Thanks, ook dat T-stukje ontbreekt, dus mogelijk is die nooit aangesloten geweest.
Zou het kunnen zijn dat er ooit een uitgebreider dashboard in deze Mini is gezet?
Dan is er geen 'aansluiting' voor deze leiding ooit aanwezig geweest in het motorcompartiment.
Geen idee Wim.
Ik zat me ook al af te vragen of de wagen omgebouwd zou zijn naar het oudere type dashboard.
Nu heeft hij de 3 klokjes in het midden.
En echt lectuur (online) over de in Seneffe gebouwde wagens heb ik ook nog niet gevonden.
Dus ik heb geen idee hoe deze wagen 40 jaar geleden origineel afgeleverd is.
Het lijkt er wel op dat hij nog redelijk origineel is, al is me verteld dat de wagen zo’n 15 jaar geleden gerestaureerd is.
Wat ook verrassend was bvb is dat op de inschrijvingsdocumenten sprake is van een 1000 cc terwijl het blok en het bijhorend boekje over de Special spreken over een 1098 cc.
En ik die dacht dat enkel de Italianen nogal creatief omgingen met hun versies
Hallo, sinds vorige week zijn we trotse eigenaars van een Belgische Mini Special (1098cc) uit ‘79
Een zoektocht op dit forum heeft nog niet de oplossing gebracht, daarom deze vraag.
Onze Mini heeft nog de 3 klokjes in het midden van het dashboard. De oliedrukmeter geeft geen druk aan, en onder de motorkap lijkt het buisje niet aangesloten te zijn (zie link naar foto)
Waar gaat dit normaal naar toe?
Alvast bedankt voor de hulp.
link
normaliter is er een t-stuk bij de oliedruksensor gemonteerd ..
Tegenwoordig wordt ook vaak een nylon leiding gebruikt i.p.v. koper.
zie ook:
http://www.speedograph-richfield.com/ht ... lines.html
succes,
Theo van den Bogaard
Thanks, ook dat T-stukje ontbreekt, dus mogelijk is die nooit aangesloten geweest.
Zou het kunnen zijn dat er ooit een uitgebreider dashboard in deze Mini is gezet?
Dan is er geen 'aansluiting' voor deze leiding ooit aanwezig geweest in het motorcompartiment.
Geen idee Wim.
Ik zat me ook al af te vragen of de wagen omgebouwd zou zijn naar het oudere type dashboard.
Nu heeft hij de 3 klokjes in het midden.
En echt lectuur (online) over de in Seneffe gebouwde wagens heb ik ook nog niet gevonden.
Dus ik heb geen idee hoe deze wagen 40 jaar geleden origineel afgeleverd is.
Het lijkt er wel op dat hij nog redelijk origineel is, al is me verteld dat de wagen zo’n 15 jaar geleden gerestaureerd is.
Wat ook verrassend was bvb is dat op de inschrijvingsdocumenten sprake is van een 1000 cc terwijl het blok en het bijhorend boekje over de Special spreken over een 1098 cc.
En ik die dacht dat enkel de Italianen nogal creatief omgingen met hun versies
zie ook:
https://www.aronline.co.uk/cars/mini/mi ... 0-special/
Als het zo'n "engelse" special is had die origineel drie klokken achter het stuur ...
groetjes,
Theo van den Bogaard
Neen, het is een wagen gebouwd in Seneffe (B) en heeft dus niets te maken met de speciale "Special) :-)
Je moet ingelogd zijn om te reageren.