ombouw Metro 1300 blok

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Hoi ik heb voor Bas een Metro 1300 blok gekocht (Loodvrij) en dat gisteren vóór de STV opgehaald. De komende tijd wil ik het blok een beetje opkalefateren zodat hij ergens in de kerstvakantie geplaatst kan worden. (eerst moet ik hem nog uit z'n metro-sub bevrijden) Graag tips!
wat moet ik allemaal doen voor ik 'm inbouw: wat kan ik het beste aanpassen voor die tijd.

RE: ombouw Metro 1300 blok

Wat je kan doen is natuurlijk alle pakkingen vervangen!
inspuiten met bremsencleaner! ff laten intrekken en dan alle olie en vuilgheid verwijderen (werkt perfect) het kan ook met ovencleaner maar daar heb ik geen ervaring mee.
Daarna alles mooi in kleur spuiten, kan met normale spuitverf dus hoeft niet extra hitte bestendig te zijn!.
[i:2bkrwnfb] (tip) zet bij het spuiten oude bougies en een oude ontsteking in het blok zo kun je alles spuiten zonder dat je in de open gaten spuit. [/i:2bkrwnfb]
Spuit meteen ff de koelkanalen schoon met een waterslang.
als ik nog meer weet post ik het wel ff maar hier ben je denk ik nog wel even zoet mee ;)
oja nieuw olie filter en nieuwe bougies monteren ;)

RE: ombouw Metro 1300 blok

betreft het hier een conversie van een 1000 naar een 1300 of gewoon van een 1300 naar een 1300?

Ik had eerst ook een 1000 en er ligt nu ook een een metro 1300 blok in. Die ging er eigenlijk zonder al te veel aanpasingen in. Het enige waar je waarschijnlijk last van gaat krijgen is het montere van je van. Bij een Metro zit de radiateur aan de voorkant en daarom zit er aan de zijkant van het blok (distributiedeksel) een van de 2 enginebreather's. Doordat deze vrij ver uitsteekt zul je de van met spacers of sluitringetjes (tussen poelei en van blad) verder van het blok af moeten zetten. Verder is bovenste radaiteur steun van een 1300 anders dan van een 1000 de hoek ten opzichte van de radiateur is anders. Neem hiervoor ook gelijk even een nieuw stuk slang mee. De oude slang van een 1000 zal ook net wel passen maar komt behoorlijk klem te zitten en zal naar niet al te lange tijd waarschijnlijk scheuren. Check ook even of je Mini een rembekrachtiger heeft of niet. Als je deze wel hebt zul je een iets andere engine-breather nodig hebben op de vliegwiel behuizing. Eentje die naar voren gericht staat ipv. naar boven.

Volgen's mij moeten dit de aanpassingen zo grofweg wel wezen. Ik heb alleen zelf m'n eigen 1000 bak eronder gehiuden en weet niet zeker hoe dit zit met de afsteuningen van de bak op het subframe. Maar ik dacht dat ook deze gewoon hetzelfde waren.

Greetz

Richard

RE: ombouw Metro 1300 blok

Wat je kan doen is natuurlijk alle pakkingen vervangen!
inspuiten met bremsencleaner! ff laten intrekken en dan alle olie en vuilgheid verwijderen (werkt perfect) het kan ook met ovencleaner maar daar heb ik geen ervaring mee.




Remmenreiniger werkt hierbij inderdaad heel goed! Ontvet lekker en maakt goed schoon.
Ovencleaner is meer om aangekoekte koolstof los te krijgen, zoals je op de kleppen zult hebben (inwendig).

Goedkoper is om de inuitlaat-kanalen af te plakken, de ontluchtingen dicht te stoppen en vervolgens de boel in de wasbox af te spuiten.

Bij een 1300-1300 ombouw zul niet niet veel nieuwe onderdelen nodig hebben, behalve motorsteunrubbers. Neem originele, dan hoef je minder te pielen om de boutjes door het subframe te krijgen.

Check ook de versnellingsbak/diff. Als je huidige bak zeker goed is, zet die eronder en/of meet de toleranties in de bak. Anne (link) heeft het artikel uit minimag waarin precies staat hoe je een bak reviseerd. Anders heb ik het ook nog wel ergens in pdf staan.

Succes!
Wouter[/quote]

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Hoi, alvast bedankt voor de tipz. Het betreft een ombouw 1300 - 1300.
Ik wil het complete blok overzetten incl bak. cleanen en een kleurtje staan op het programma. kan dus met een spuitbusje motip.
Ik heb nu een pre verto koppeling, de nieuwe is een Verto wat is verstandig? kan ik de (net nieuwe) hulpkoppeling hier gebruiken?
In de cylinderkop moet de kachelkraanopening nog opengeboord, hoe pak ik dit aan? gewoon boor erop? en hoe zit dat dan met het slijpsel? uitspoelen?

Vanavond begin ik eerst met het losmaken van de metro schijven en het losmaken van het (metro) subframe. kijken of dit (subframe) woensdag met de milieu boer meekan.

RE: ombouw Metro 1300 blok

Ik heb nu een pre verto koppeling, de nieuwe is een Verto wat is verstandig? kan ik de (net nieuwe) hulpkoppeling hier gebruiken?




Ik heb zelf de verto gebruikt. De pre-verto koppelingscylinder is dan te gebruiken, er moet wel een ander slangetje aan omdat hij het anders net niet haalt . Je moet dan wel een ander bedienings-armpje en startmotor hebben.
Anders gewoon je oude vliegwiel + behuizing overzetten.

Toch zou ik wel de bak uit elkaar halen. Ik had mijn 1300 net ingebouwd, en toen bleek de synchro van de 2e versnelling naar zijn einde aan het gaan was... Kost je net wat meer moeite, maar als je het blok net helemaal ingebouwd hebt...



Wouter

RE: ombouw Metro 1300 blok

wat betreft het kachel gaatje uitboren is echt een makkie

bene there done that!

Pak gewoon een flinke ijzerboor en boor hem uit!
ongeveer de grote van het verdiepte moet je boren!


[i:3v8tkzva]ps op mijn site staat ook een stukkie over de inbouw van een 1275 inclusief het spuiten dus mischien handig om daar even te kijken![/i:3v8tkzva]

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Bij het boren van het gat van de kachelkraan kan je alle spaanders die naar binnen zijn gevallen gewoon uitspoelen, kop op z'n kant en vanaf de termostaat water door de kop laten stromen. Je kan voorkomen dat spaanders in de kop komen wanneer je tijdens het boren af en toe de spaanders wegblaast/veegt en wanneer je klaar bent niet het blok de verkeerde kant op schuin houden (spreekt voor zich, maar toch).

De schroefgaten van de kachelkraan zijn meestal ook al een heel eind weg, deze kan je met behulp van de originele tap (engelse maat) of gewoon tap M5 verversen. (ook mooi om er gelijk RVS-bouten in te doen :)

Verder is het, wanneer het blok er toch uit ligt, ook wel een goed idee om te checken of er olielekkage is en één en ander aan pakkingen en seals te vervangen. Het vervangen van de aandrijfasseals is nu bijvoorbeeld eenvoudig te doen en dit kan een hoop olielekkage voorkomen. Andere dingen als de schakelstangseal, waterpomppakking, bypass-slang (indien aanwezig), subframerubbers, kettingspanner met pakking van de behuizing en eventueel de koppelingsplaat met achterliggende olieseal zijn ook een stuk makkelijker te doen als alles eruit ligt. Wanneer je nu alles vervangt heb je er (als het meezit en alles verder goed is) de komende tijd weinig omkijken meer na, wel zo makkelijk.

En wanneer het blok eruit is kan je ook gelijk de motorruimte schoonmaken, eventuele gaten dichtlassen en alles netjes in de kleur zetten, meer resultaat van je werk :)

M vr gr,
Erik

RE: ombouw Metro 1300 blok

Nog even 2 tips:

Demonteer in iedergeval je koppelings deksel (als je dat nog niet van plan was), en kijk hoe het er van binnen uit ziet. Is het er behoorlijk zwart, en olieachtig? Dan is de kans redelijk aanwezig dat de seal om de krukas lekt. Olie in de buurt van een droge koppeling is niet wenselijk. Je kunt dan overwegen deze te vernieuwen. Koppeling ed. moet er dat wel af dus is wel ff werk...

Overweeg een "ultimate engine steady" als je die nog niet had. Scheelt een hoop kantelen, verlengt de levensduur van je spruitstuk, en uitlaat koppelstukken (en toekomstig lekken langs deze koppelstukken). Deze kun je redelijk makkelijk monteren als je blok eruit ligt.

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Bert:

Dan is de kans redelijk aanwezig dat de seal om de krukas lekt. Olie in de buurt van een droge koppeling is niet wenselijk.




Ik mis nog de toevoeging: been there, done that.. ;)

RE: ombouw Metro 1300 blok

Nu heb je het meeste wel gehad volgens mij

Ik had een metroblok met nog de originele motorsteunen van de metro zelf! het paste toch echt niet in de mini :D
ook dat doe je maar 1x verkeerd!! :)

RE: ombouw Metro 1300 blok

Demonteer in iedergeval je koppelings deksel (als je dat nog niet van plan was), en kijk hoe het er van binnen uit ziet. Is het er behoorlijk zwart, en olieachtig? Dan is de kans redelijk aanwezig dat de seal om de krukas lekt. Olie in de buurt van een droge koppeling is niet wenselijk. Je kunt dan overwegen deze te vernieuwen. Koppeling ed. moet er dat wel af dus is wel ff werk...




Yep, na een mislukte poging is mijn krukaskeerring gaan lekken, niet normaal meer. Ik heb echt plassen olie achtergelaten en als ik een stukje op de snelweg was wezen bleren, zat de olie uigesmeerd onder de hele bodem. Met plassen op straat tot gevolg.

Zelfs bij de laatste keer vervangen had ik er 2 nodig. Het blijft een precies werkje en de ring moet niet beschadigen.

[i:17miyh7j]16.00 uur begonnen met keerring, volgende ochtend 11.00 uur rijden (kersenrit), tussendoor 8 uur slaap. [/i:17miyh7j]

Wouter (dus wel btdt)

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Zo: ik heb me gisteravond even boos gemaakt. Motor en Metro subframe zijn gescheiden. Eerst de hubs en de assen verwijderd, er achtergekomen dat je die eerst van elkaar moet scheiden wil je de assen door het subframe krijgen, uiteindelijk gelukt. hierna alle motorsteunen losgemaakt en het subframe ondersteund, een oude velg onder het carter.
Toen alles loswas subframe laten zakken shit, uitlaatspruitstuk zit in de weg, dit ook verwijderd en toen zakte het subframe op de vloer. motor eroverheen gekanteld op een paar oude banden en het subframe er onderweggetrokken. carb en luchtfilter verwijderd, doeken in de potten gedaan (tegen de olie, die er overigens redelijk fris uitziet) en het subframe buiten weggezet. blok op een plank met wieltjes gezet, klaar om gereinigd te worden. (nu pijn in m'n rug)

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

hoi allen,

Van de week de metro motor verder ontdaan van metro onderdelen, en gisteren
schoongemaakt aan de buitenkant.
Nou heb ik nog wat vragen ('t zullen niet de laatste zijn)

Bij het demonteren van de metro hubs heb ik de fusees losgemaakt en heb aan
de aandrijfassen getrokken.
de potten zitten nu nog aan het blok en er zit een ring met kogels aan de
aandrijfassen. Toen ik gisteren eens de Haynes zat na te lezen (ik weet 't;
dit had ik voor die tijd moeten doen) zag ik dat het handiger geweest was de
potten los te maken van het diff...
maar goed. t.z.t. als de motor uit de mini gebouwd moet worden zal ik de
potten van het diff splitsen en deze gaan gebruiken.
(wat mij wel ogevallen is, is dat de assen wel erg gemakkelijk uit de potten
komen, makkelijker dan dat de hubs van de assen loslaten, is dit normaal?,
ook even in verband met demontage van de huidige motor tzt)

vraag 2, Ik kom nergens een pakking tegen voor het vliegwieldeksel....
bestaat die niet? dus, vloeibare pakking?

vraag 3, koppelingshulpcylinder. Er zit een verto koppeling op, die wil ik
in eerste instantie houden. Kan ik de hulpcylinder van de preverto
gebruiken? zo ja hoe monteer ik hem dan want hij zal schuin geplaatst moeten
worden om bij de arm te kunnen. (kan ik de montageplaat gebruiken die er
voor de metro opzat?

vraag 4, Ik las ergens dat een pre verto startmotor ook op een verto
vliegwiel werkt (maar andersom niet) klopt dit?

vraag 5, ik wil de keerringen vervangen in het distrubutiedeksel en in het
diff huis. Zijn er nog meer die ik nu beter kan vervangen nu het blok er uit
ligt?

voorlopig tot zo ver maar

Jos (Inno)
(plan voor morgen: blok in de zwarte verf, wannabe Innocenti motor.....

RE: ombouw Metro 1300 blok

Jos (Inno) schreef:
hoi allen,
Bij het demonteren van de metro hubs heb ik de fusees losgemaakt en heb aan de aandrijfassen getrokken.
de potten zitten nu nog aan het blok en er zit een ring met kogels aan de
aandrijfassen. Toen ik gisteren eens de Haynes zat na te lezen (ik weet 't;
dit had ik voor die tijd moeten doen) zag ik dat het handiger geweest was de potten los te maken van het diff...




In haynes staat dat je bij motoruitbouw de potjoints uit het blok moet tikken. Er zijn speciale tools voor, maar als het blok in de auto zit, kan het nogal eens een probleem opleveren, dan willen ze niet los.
Handiger is dan om het metalen stripje voorzichtig doorslijpen (dremel), knippen is mij niet gelukt.
Wel even het vet wat uit het rubber komt opvangen.

Op deze manier hoef je ook niet de olie af te tappen, wat later bij het uittakelen nog uit het diff komt druppelen.

maar goed. t.z.t. als de motor uit de mini gebouwd moet worden zal ik de potten van het diff splitsen en deze gaan gebruiken.




Met het blok uit de motor heb je ze zo uit het diff. Pas wel op dat het het gladde gedeelte wat in het diff gaat en langs de keerringen loopt niet beschadigd wordt.

komen, makkelijker dan dat de hubs van de assen loslaten, is dit normaal?,



Yep:)

vraag 2, Ik kom nergens een pakking tegen voor het vliegwieldeksel....bestaat die niet? dus, vloeibare pakking?




Geen pakking, er staat geen oliedruk ofzo op, dus hoeft geen pakking tussen, Het vliefwieldeksel is alleen bedoeld om stof buiten te houden.

Als je de krukaskeerring wil gaan vervangen wens ik je veel succes, dat is een heel precies werkje. Dan moet het hele huis van het blok, omdat je hem er anders niet heel en recht inkrijgt. dat ding klemt nogal :)
je moet het krukaseinde na het plaaten van de ring helemaal intapen zodat er geen scherpe randen zijn, en dan het huis terugplaatsen op het blok.

vraag 3, koppelingshulpcylinder. Er zit een verto koppeling op, die wil ik
in eerste instantie houden. Kan ik de hulpcylinder van de preverto
gebruiken? zo ja hoe monteer ik hem dan want hij zal schuin geplaatst moeten worden om bij de arm te kunnen. (kan ik de montageplaat gebruiken die er voor de metro opzat?




Ja, je meot dan die plaat gebruiken. De oude cylinder kun je gebruiken, er moet alleen wel een ander armpje gemonteerd worden. Met die lange arm kan je de slag niet maken.
Ook is de slang naar je cylinder te kort, er moet een hoekstuk op de cylinder en/of een andere slang gemonteerd worden.

vraag 4, Ik las ergens dat een pre verto startmotor ook op een verto vliegwiel werkt (maar andersom niet) klopt dit?




Trekken doet hij het vast wel, maar de vertanding is anders. Als je je preverto startmotor wil gebruiken, moet je je preverto vliegwiel monteren.
Als je een vertostartmotor hebt, moet je die monteren. je moet alleen de plusdraad vanaf je oude startrelais doortrekken (dikke kabel) en een signaaldraad. ALs je zover bent, schreeuw maar :)

vraag 5, ik wil de keerringen vervangen in het distrubutiedeksel en in het
diff huis. Zijn er nog meer die ik nu beter kan vervangen nu het blok er uit
ligt?




diffdeksel niet te strak aandraaien, zie de torques op theo van de boogaart zijn site. Veel vloeibare pakking en normale pakking.
Aandrijfaskeerringen zijn eenvoudig te vervangen, die ploepen er zo in.

Krukaskeerring misschien, maar als de binnenkant van het vliegwielhuis droog is, zou ik die laten voor wat het is. Als je het hele huis losgehaald hebt, kan het zijn dat je je lekkage krijgt tussen huis en blok/bak. En zoals eerder vermeld, het is een klote-karwei.

Wouter
default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Krukaskeerring misschien, maar als de binnenkant van het vliegwielhuis droog is, zou ik die laten voor wat het is. Als je het hele huis losgehaald hebt, kan het zijn dat je je lekkage krijgt tussen huis en blok/bak. En zoals eerder vermeld, het is een klote-karwei.




Vandaar de vraag over de vliegwieldekselpakking eerst effe chekke.
Maar even doorgaand hierop: kan ik ook alleen het vliegwiel overzetten van pre verto op verto, zodat ik de oude startmotor kan gebruiken?
(ik heb ook een verto startmotor, maar dan moet ik de draden gaan verlengen)

:?

RE: ombouw Metro 1300 blok

Vandaar de vraag over de vliegwieldekselpakking eerst effe chekke.
Maar even doorgaand hierop: kan ik ook alleen het vliegwiel overzetten van pre verto op verto, zodat ik de oude startmotor kan gebruiken?
(ik heb ook een verto startmotor, maar dan moet ik de draden gaan verlengen)




Tussen blok en vliegwielhuis zit pakking, daar staat ook oliedruk op. het deksel zit koud op het huis geschroefd.

Je kan eht vliegwiel, de starterkrans volgens mij wel vervangen, maar ik zou het niet doen. Gewoon de vertostarterkrans en startmotor gebruiken.
Als het goed is zit er al een dikke draad aan de startmotor. Deze monteer je op de contstante plus op je oude startrelais (die je gewoon laat zitten). Vervolgens hoef je nog maar 1 draadje door te trekken naar de nieuwe startmotor. (rood-witte). Al met al minder werk dan vliegwielen wisselen etc.

Wouter

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Als het goed is zit er al een dikke draad aan de startmotor. Deze monteer je op de contstante plus op je oude startrelais (die je gewoon laat zitten). Vervolgens hoef je nog maar 1 draadje door te trekken naar de nieuwe startmotor. (rood-witte). Al met al minder werk dan vliegwielen wisselen etc.




Ok, dit wordt denk ik een optie die ik toe ga passen, alleen de dikke draad van het oude startrelais doorzetten naar het nieuwe en dat andere draadje.

Ik zit nog wel na te denken over de koppelingscylinder (hulp). Ik heb een splinternieuwe (vanaf de Frieslandrit) voor de verto koppeling. Deze monteren met de metro montageplaat heeft niet veel zin, hierop krijg ik die hulpcylinder niet vast. Heeft iemand een plaatje van een pre verto hulpcylinder op een verto arm?

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

OK het Blok is zwart, dus nu kan ik verder. Het koppelingsdeksel is verwijderd (ziet er droog en schoon uit van binnen, dus de seal is heel) Gisteren het (verweerde) deksel geschuurd, nu nog een beetje polijsten en hij glimt erover. (het gaat allemaal minder snel dan verwacht)

RE: ombouw Metro 1300 blok

Ik zit nog wel na te denken over de koppelingscylinder (hulp). Ik heb een splinternieuwe (vanaf de Frieslandrit) voor de verto koppeling. Deze monteren met de metro montageplaat heeft niet veel zin, hierop krijg ik die hulpcylinder niet vast. Heeft iemand een plaatje van een pre verto hulpcylinder op een verto arm?




huh? niet vast krijgen? ALs je de verto-koppeling gaat gebruiken, moet die hulpcylinder (met verlengstukje omdat de slang te kort is) op die plaat te schroeven zijn.
Of zit die plaat alleen op pre-vertohuizen met hydrolische koppeling gemonteerd?
Een andere arm heb je sowieso nodig...

Wouter

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

In de vakantie nog wat actievteiten uitgevoerd. Het thermostaathuis is verwijderd (pff, ik was als de dood dat de draadeinden in de kop zouden afbreken, net datgene wat het meest noodzakelijk is), de kachelkraanopening is uitgeboord, het bijbehorende schroefdraad is weer gangbaar. Verder is het kleppen- en distributiedeksel knal oranje, evenals de bobine en de kap om de ruitenwissermotor. De diverse keerringen bouten en pakkingen zijn besteld bij Hoffman in Leek. zullen volgende week wel arriveren.
De startmotor doet het.
Ik zoek nu nog een koppelingsarm voor de mini (die van de metro wijkt af, heeft geen vork bovenaan maar een gat door de arm (waarschijnlijk niet hydraulisch) ook is de bevestigingsplaat voor de hulpcylinder anders. Deze dingen zoek ik dus nog, komende zaterdag nog eens wat sloopbedrijven af en anders naar Johan van Boss in Westerbroek, die heeft ook nog wel eens wat liggen. Als de pakkingen er zijn moeten deze zaken er ook zijn.

RE: ombouw Metro 1300 blok

Dennis_p z'n vraag over de ombouw van een 1000 naar een 1300 heb ik even een eigen topic gegeven (link), omdat dit onderwerp wel weer hele eigen aspecten heeft. Nu nog even kijken of het niet al eens gevraagd is :)

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Afgelopen weekend de bevestigingsplaat voor de hulpcylinder voor de Verto koppeling gekregen. Kreeg ik bij aankoop van een zwarte tapijtset! (iemand in de buurt die z'n hobby beëindigde, alle andere onderdelen zijn in 1 koop verkocht voor ik even kon kijken) Na deze bevestigingsplaat te hebben gemonteerd kon ik even zien wat er nog aangepast moest worden aan de koppelingsarm (de roestige verto hulpcylinder zat er nog op, samen met duwstangetje) De Metro arm is niet gevorkt bovenaan, zodat het duwstangetje niet in het midden van de koppelingsarm duwt, het materiaal is daar wel zo dik dat ik m'n vriendje de haakse slijper heb gepakt en er zelf een vork van heb gemaakt. Dus de koppelingskant is nu voor elkaar, het wachten is nu op de pakkingen e.d.

RE: ombouw Metro 1300 blok

Jos, ik twijfel of je zo de koppeling wel vrij krijgt. Ken je iemand die het op deze manier werkend heeft gekregen?

Wouter

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Nee, om eerlijk te zijn niet, maar de armen van de metro en mini verto koppeling lijken me even lang, vandaar deze poging. Het verschil zit hem alleen in het vrije (omhoogstaande) uiteinde van de Verto arm; wel of niet gevorkt. Waarom zou hij dan niet vrij komen? (Ik sta open voor alle suggesties, zo technishc ben ik ook weer niet onderlegd)

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Iemand nog een reactie op het aanpassen van een Metro koppelingsarm voor een mini?

RE: ombouw Metro 1300 blok

Je moet alleen het armpje hebben van een (mini) verto-koppeling. De koppeling van de (nieuwe) metro-motor heeft een hydrolische koppeling?

Als je een verto-koppeling monteert, moet je alleen dus dat armpje vervangen. Een non-verto cylinder werkt wel.
De makkelijkste oplossing is gewoon de non-verto cylinder van je oude blok in de auto laten hangen. Het koppelingsdeksel loshalen en verwisselen met die in je oude motor. Geen gezeur met ontluchten ook :)

Groetjes WOuter

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Met die koppelingsarm komt het wel goed volgens mij. De lengte wijkt niet af en dat is van invloed op de "throw". Gisteren de onderdelen opgehaald bij Hoffman (pakkingen, keerringen en ophangrubbers) toch nog een aardig bedrag bij elkaar. Van het weekend maar beginnen met de distributiedeksel en de diff-end covers. (verder hadden ze een buitenste homokineethoes geleverd,ipv 2 binnenste, dus nog evne geduld voor het grote avontuur)

RE: ombouw Metro 1300 blok

wellicht een idee om als je alles voor elkaar hebt gekregen een soort van samenvatting te geven van wat je bent tegengekomen :)

da's wel handig voor iedereen die iets uit een metro wil inbouwen.

Ik heb wel een MG Metro blok op de kop getikt (moet hem nog ophalen) als leuke 3D puzzel en die gaat er ooit nog wel eens in (maar dan eerst remmen die het aankunnen).

default

RE: ombouw Metro 1300 blok

Zaterdag de distributiedeksel voorzien van een nieuwe keerring, en daarna teruggeplaatst met een nieuwe pakking. Vervolgens de homokineten aan de bakkant eruit gewipt en de differentieeldeksel van nieuwe keerringen voorzien. Ook met verse pakkingen teruggeplaatst.

het wachten is nog op de homokineet en de homokineethoezen