Ploffend inlaatspruitstuk

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

Hallo,

M'n Mini (MPI) trekt lekker mooi door de toeren, maar als ik de 5100 /5300 toeren bereik begint ie enorm te ploffen bij het inlaatspruitstuk.
Het vermogen valt dan ook grotendeels weg, in z'n 2e haal ik de 6000 toeren nog wel, in z'n 3 eigenlijk niet. Ik heb het idee dat wanneer ik hem meer benzine geef hij er makkelijker doortrekt, maar ik denk niet dat dit het gaat oplossen.
Iemand een idee wat het kan zijn?

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

Eerst maar eens kleppen stellen...

Succes,

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

Hmm ja daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar dat hebben we nog niet zolang geleden ook nog gedaan, dus dat leek me een beetje onwaarschijnlijk. Maar misschien moeten we dat voor de zekerheid dan toch maar even controleren ja!

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

misschien de toerenbegrenzer ??

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

Zoow de kleppen zijn gesteld, was idd verre van perfect. Ik heb het nog niet goed kunnen testen, maar ik heb wel het idee dat het beter is, hoewel ik in z'n 3 nog niet echt verder dan 5500 kom. Maar de begrenzer is het niet, hij kan meer dan 6000 hebben.

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

bij mij (ook MPI) ging die ook ploffen bij hoge toerentallen (6000+) dit weekend heb ik er een maniflow lcb op gezet en het is weg. ligt het misschien toch niet aan de inlaat.. misschien dat je ontsteking met hoge toerentallen beetje gaat missen en dat de benzine onverbrand in de uitlaat komt? of is het toch echt een andere soort plof

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

Met het standaart differentieel op een MPI zit je bij 5500 toeren in z'n drie waarschijnlijk al op zijn topsnelheid (ongeveer 150 op de teller). Aangezien de koppelkromme afneemt boven de 5500 toeren kan je nog een paar kilometer harder in z'n vier. Ik denk niet dat je veel verder moet zoeken als je motor verder standaart is.

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

dat verklaard dan nog steeds de ploffen niet en daar gaat het geloof ik om. in ze 2 heeft hij het ook.
of je in je 3 de max snelheid kan halen weet ik niet zeker,nooit getest/opgelet
hij zegt dat hij bij 5100 / 5300 die ploffen krijgt en dat haal je zeker wel in ze 3

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

Het is iig een stuk beter nu, maar dat ie het niet trekt lijkt mij idd ook sterk, want even na de 4000 toeren is die op z'n sterkst, en ik denk niet dat het daarna zo snel afneemt. Maar straks ook even nieuwe bougies erin (die zijn al aardig rond) en nog even wat aan de piggy back knutselen, ik denk dat daar misschien nog wat te halen valt :)

RE: Ploffend inlaatspruitstuk

computer gereset? of de lambda sonde niet helemaal in orde??

heb je er een maniflow spruit onder zitten met de lambda sonde op de verkeerde plek? (bovenin bij een Y stuk)..

daar zou het ook nog wel is aan kunnen liggen..