Ik weet dat ik moet zoeken maar dat heb ik ook gedaan maar als mijn motor stationair loopt hoor ik hem rammelen(tikken) aan de kant van de koppeling als ik dan de koppeling in trap is het weg weet iemand mischien wat dat kan zijn
Mark040 schreef: Ik weet dat ik moet zoeken maar dat heb ik ook gedaan maar als mijn motor stationair loopt hoor ik hem rammelen(tikken) aan de kant van de koppeling als ik dan de koppeling in trap is het weg weet iemand mischien wat dat kan zijn
tandwielen tussen de krukas en de bak rammelen daar is meestal teveel zijdelengse speling op de tandwielen op de krukas of het tussentandwiel ook is het mogenlijk dat het naaldlager van het tussentandwiel de geest heeft gegeven is allen te kontroleren door uit elkaar te halen en op te meten schakeld de bak nog goed als je de koppeling net indruk totdat je weerstand voel (niet helemaal intrappen) rammelt hij dan ook dan is het voor 95% zeker niet het druklager
ja hij schakelt perfect maar hij rammelt als hij onder de 1000 toeren loopt verder helemaal niet enja het rammelen houd ook op als ik de koppeling in druk
K*@#$ heb ik weer uhmm jaa het is nie zo erg dat ik heel de tijd denk dat er iemand op men dak klopt :p haha maar ik laat het even zo en als het erg word(want da is het nog niet) dan word het toch maar opereren jaa en isset veel werk? en het blok moet er natuurlijk onderuit
tja inderdaad, wat is rammelen, bij bepaalde toetentallen is je motor gewoon niet helemaal mooi in balans en kan er wel eens wat rammelen, een hitteschild of zo die niet meer helemaal vast zit.
Misschien een vergezochte oorzaak, maar misschien je hondebot rubbers eens vervangen? Scheelt ook een beetje in de speling die het motorblok heeft.
hmmm de mijne heeft het ook en als je de koppeling in trapt is het weg , ik rij er al 5000 km mee . ik zie wel hoe het afloopt , maar als het erger word ga ik er zeker wat aan doen .nu niet anders heb ik geen tijd meer om te werken
ik zou niet al te lang wachten. bij mij ini is zo een blok naar de filistijnen gelopen. was toen idd naaldlager van het tussentandwiel en daardoor het tandwiel zelf ook. zaten geen tandjes meer op. die waren netjes door het blok verspreid. Zodoende ook oliepomp stukgedraaid en daardoor het blok. en dat alles op de terugweg van het IMM Italie. Sta je dan net over de grens met zwitserland. grrrrrrr.
Ben er nu zolangzamerhand weer een btje overheen. kan er al een btje om lachen:P
RE: Rammelen
Ingediend door Mark040 op wo, 02-02-2005 21:16
Ik weet dat ik moet zoeken maar dat heb ik ook gedaan maar als mijn motor stationair loopt hoor ik hem rammelen(tikken) aan de kant van de koppeling als ik dan de koppeling in trap is het weg weet iemand mischien wat dat kan zijn
RE: Rammelen
Ingediend door paneermeel op wo, 02-02-2005 21:39
koppelingslager??? binnenzijde van je wok.
RE: Rammelen
Ingediend door Mark040 op wo, 02-02-2005 21:40
hoe ken ik daar achter komen en hoe maak ik dat los kan dat zonder het blok er uit te halen
RE: Rammelen
Ingediend door knutsel op wo, 02-02-2005 21:49
tandwielen tussen de krukas en de bak rammelen daar is meestal teveel zijdelengse speling op de tandwielen op de krukas of het tussentandwiel ook is het mogenlijk dat het naaldlager van het tussentandwiel de geest heeft gegeven is allen te kontroleren door uit elkaar te halen en op te meten schakeld de bak nog goed als je de koppeling net indruk totdat je weerstand voel (niet helemaal intrappen) rammelt hij dan ook dan is het voor 95% zeker niet het druklager
RE: Rammelen
Ingediend door Mark040 op wo, 02-02-2005 21:50
ja hij schakelt perfect maar hij rammelt als hij onder de 1000 toeren loopt verder helemaal niet enja het rammelen houd ook op als ik de koppeling in druk
RE: Rammelen
Ingediend door knutsel op wo, 02-02-2005 21:59
dus de tandwieltjes tussen de moter en de bak .als het niet te erg is niets aan doen. wel in de gaten houden of het erger wordt .dan zeker opereren
RE: Rammelen
Ingediend door Mark040 op wo, 02-02-2005 22:01
K*@#$ heb ik weer uhmm jaa het is nie zo erg dat ik heel de tijd denk dat er iemand op men dak klopt :p haha maar ik laat het even zo en als het erg word(want da is het nog niet) dan word het toch maar opereren jaa en isset veel werk? en het blok moet er natuurlijk onderuit
RE: Rammelen
Ingediend door knutsel op wo, 02-02-2005 22:36
inderdaat blok er uit en dan achter de koppeling zoeken naar het probleem
RE: Rammelen
Ingediend door josjacobs op do, 03-02-2005 08:43
tja inderdaad, wat is rammelen, bij bepaalde toetentallen is je motor gewoon niet helemaal mooi in balans en kan er wel eens wat rammelen, een hitteschild of zo die niet meer helemaal vast zit.
Misschien een vergezochte oorzaak, maar misschien je hondebot rubbers eens vervangen? Scheelt ook een beetje in de speling die het motorblok heeft.
RE: Rammelen
Ingediend door ramses op do, 03-02-2005 12:20
hmmm de mijne heeft het ook en als je de koppeling in trapt is het weg , ik rij er al 5000 km mee . ik zie wel hoe het afloopt , maar als het erger word ga ik er zeker wat aan doen .nu niet anders heb ik geen tijd meer om te werken
RE: Rammelen
Ingediend door Minimaxx op do, 03-02-2005 20:30
ik zou niet al te lang wachten. bij mij ini is zo een blok naar de filistijnen gelopen. was toen idd naaldlager van het tussentandwiel en daardoor het tandwiel zelf ook. zaten geen tandjes meer op. die waren netjes door het blok verspreid. Zodoende ook oliepomp stukgedraaid en daardoor het blok. en dat alles op de terugweg van het IMM Italie. Sta je dan net over de grens met zwitserland. grrrrrrr.
Ben er nu zolangzamerhand weer een btje overheen. kan er al een btje om lachen:P
greetzzz