Remleiding naar achteren vervangen...hoe?

default

RE: Remleiding naar achteren vervangen...hoe?

Hallo,

Ik heb dit weekend met veel pijn en moeite mijn achtersubframe gedemonteerd, geschuurd schoongemaakt, getectyleerd en teruggezet. Vandaag bleek echter dat de remleiding naar achteren niet meer goed is (oftewel: gebroken).
De vraag is nu:
Hoe moet ik die leiding vervangen, aangezien deze onder beide subframes doorloopt met de meest vreemde bochten...ik hoef toch hopelijk niet BEIDE subframes erafhalen om zo'n simpele remleiding te vervangen?? Dat zou namelijk vrij zuur zijn. En wat gaat dat ongeveer kosten? Ik houd me hart vast nadat ik voor 4 rubbertjes van de remcylinder ruim 50 euro heb betaald bij Miniparts in Den Dungen. (volgens mij heb ik teveel betaald;-))

Oja, en die rubbertjes waar jullie het over hadden....nooit gezien...en die 2 stoffen pads die bovenop het subframe zaten ben ik vergeten terug te monteren...is dat erg?

Vriendelijke groeten,

Robert

default

RE: Remleiding naar achteren vervangen...hoe?

Voor het vervangen van je remleiding hoeft je het subframe niet te verwijderen. Door de koppelingen los te draaien kan je het leidingwerk in onderdelen onder de auto verwijderen en vervangen. Het leidingwerk is van uit gegloeid koper gemaakt en enigzins te buigen. Pas hier wel mee op dat je het niet te ver buigt, dan knikt de leiding. :x
Vergeet bij de montage niet de rubber bescherming weer om de leiding te doen. Deze moeten op de plaats waar de leiding aan de metalen delen wordt bevestigd.

Volgens mij hebben ze jou een oor aangenaaid, want ik heb net ook mijn subframe vervangen en tevens de cups van de remcilinders vervangen. Voor de cups (rubbertjes) heb ik per setje 7 euro betaald bij een automaterialenhanden.

RE: Remleiding naar achteren vervangen...hoe?

Balkenroest schreef:
...ik hoef toch hopelijk niet BEIDE subframes erafhalen om zo'n simpele remleiding te vervangen??




In pricipe niet nee. Alhoewel het wel priegelwerk wordt. De orginele leiding is van staal, echter degene die je als vervaning koopt is van koper. Deze is wat makkelijker in wat bochten te buigen. Ondanks dat valt het nog niet mee om hem er netjes in te krijgen. (Been there Done That!!)

Verder heb je nog aan beide kanten aansluitnippels nodig. Kun je erop laten knijpen bij minicentre, of automaterialenzaak. In geval van automaterialenzaak, neem dan je oude onderdelen mee, want je krijgt geheid de verkeerde nippels mee (engels draad)!!!!

Overigens is 50 euro voor rubbers ronduit BELACHELIJK...

default

RE: Remleiding naar achteren vervangen...hoe?

Heej, bedankt allemaal. Met koper moet het inderdaad wel lukken...
Ja, en die rubbers... het was een revisiesetje voor de hoofdremcylinder, heeft me inderdaad meer dan 100 gulden gekost, en er zat een veertje, een stangetje en 4 rubbertjes in....maarja, die had ik echt nodig. Blijkbaar heb ik me dus laten afzetten daar bij Miniparts in Den Dungen! Ik heb ook gehoord dat ze daar bij Miniparts een hoop klanten hebben lopen oplichten doordat ze daar Zeemax-kits verkopen die ze gewoon zelf gieten en dus goedkope namaak-rotzooi is...maar wel voor de prijs van de originele Zeemax spullen!! Oplichters daaro, ik ga er in iedergeval nooit meer heen, bovendien is die winkel ook nog vreselijk duur als je het gaat vergelijken met die winkel in Oudenbosch...