ik ben een eigenaar van een raceing green mini uit 92"
met al zijn probleempjes
een kleine 3 weken geleden heb ik nieuwe schijven er op gezet 12" want de vorige waren zo krom dat de hele voorkant van de mini heen en weer ging.
ondertussen had ik de rubbers van de reactie stang met nieuwe fusee's ook vervangen.
en de rem blokken waren +\\- 3 maanden oud
en wat nu het probleem is ,is dat ze weer net zo erg krom zijn
en in het begin heb ik altijd rustig geremd
Het is wel een bekend probleem. Wat er aan te doen is weet ik eigenlijk niet. Tenminste, om te voorkomen dat nieuwe schijven krom trekken. Inderdaad rustig remmen in het begin, maar vaak helpt dat niet; ik heb het ook gehad. Het is opgelost door de schijven af te draaien. Nu heb ik geen problemen meer.
Het is bekend dat bepaalde schijven eerder krom trekken dan andere. Misschien heb je de "verkeerde" gekocht of gewoon pech.
De reden dat ze krom trekken is temperatuurverschil. Dit kan komen oa door een plas heen te rijden waardoor bepaalde delen van de schijf sneller afgekoeld worden dan andere. Meest on-plausibele overigens.
Waardoor het vaker komt is na (hard) remmen voor een stoplicht (oid) je rem ingedrukt houden. Het deel waar de blokken zitten koelt minder snel af, en voila.....
Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met 12" schijven, en altijd orginele gehad, dus die kan ik aanbevelen....
Ik las laatst ergens dat in het geval van de Mini er soms gewoon niks aan te doen is en er niet direct een van de "standaard" oorzaken aan is te wijzen. Ik dacht dat het in "Calvin's Corner" op de site van MiniSpares was, maar daar kan ik het niet meer vinden. Ik weet het, beetje een zwak verhaal zonder onderbouwing, maar toch...
RE: remschijf probleem
Ingediend door nicky op do, 01-08-2002 18:05
ik ben een eigenaar van een raceing green mini uit 92"
met al zijn probleempjes
een kleine 3 weken geleden heb ik nieuwe schijven er op gezet 12" want de vorige waren zo krom dat de hele voorkant van de mini heen en weer ging.
ondertussen had ik de rubbers van de reactie stang met nieuwe fusee's ook vervangen.
en de rem blokken waren +\\- 3 maanden oud
en wat nu het probleem is ,is dat ze weer net zo erg krom zijn
en in het begin heb ik altijd rustig geremd
wie kan dit probleempje oplossen? alvast bedankt
RE: remschijf probleem
Ingediend door Eelke op do, 01-08-2002 21:16
Het is wel een bekend probleem. Wat er aan te doen is weet ik eigenlijk niet. Tenminste, om te voorkomen dat nieuwe schijven krom trekken. Inderdaad rustig remmen in het begin, maar vaak helpt dat niet; ik heb het ook gehad. Het is opgelost door de schijven af te draaien. Nu heb ik geen problemen meer.
RE: remschijf probleem
Ingediend door Maarten van de… op do, 01-08-2002 22:56
Vraag: Heb je dse schijven met een momentsleutel vast gezet?
RE: remschijf probleem
Ingediend door Bert op vr, 02-08-2002 17:49
Het is bekend dat bepaalde schijven eerder krom trekken dan andere. Misschien heb je de "verkeerde" gekocht of gewoon pech.
De reden dat ze krom trekken is temperatuurverschil. Dit kan komen oa door een plas heen te rijden waardoor bepaalde delen van de schijf sneller afgekoeld worden dan andere. Meest on-plausibele overigens.
Waardoor het vaker komt is na (hard) remmen voor een stoplicht (oid) je rem ingedrukt houden. Het deel waar de blokken zitten koelt minder snel af, en voila.....
Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met 12" schijven, en altijd orginele gehad, dus die kan ik aanbevelen....
Bert.
RE: remschijf probleem
Ingediend door Eelke op vr, 02-08-2002 22:51
Ik las laatst ergens dat in het geval van de Mini er soms gewoon niks aan te doen is en er niet direct een van de "standaard" oorzaken aan is te wijzen. Ik dacht dat het in "Calvin's Corner" op de site van MiniSpares was, maar daar kan ik het niet meer vinden. Ik weet het, beetje een zwak verhaal zonder onderbouwing, maar toch...