remtrommels ontluchten???

RE: remtrommels ontluchten???

Heb de remmen vervangen afgesteld en ontlucht. Als de auto stil staat is er druk op het pedaal. maar als er mee gereden wordt is de druk weg.
Nu heb ik al een paar keer de remmen ontlucht. De druk is er wel maar als er gereden wordt kun je het pedaal weer helemaal in trappen.

Je moet nu eerst het rempedaal 1 keer intrappen en dan kun je pas remmen. Weet niet wat het is. Licht dit aan het ontluchten dat ik iets fout doe of is het iets anders. Kan het zijn dat er een cilinder kapot is.

RE: remtrommels ontluchten???

Ik heb sinds een dag of 3 het zelfde probleem, dus als iemand een oplossing weet graag???

RE: remtrommels ontluchten???

Heb je de goede volgorde gepakt voor jou systeem

RE: remtrommels ontluchten???

Inderdaad de juiste volgorde van ontluchten is van belang.

Er is een diagonaal gescheiden remsysteem
en er is een voor achter en achter gescheiden systeem.

Ontluchtings volgorde bij diagonaal gescheiden systeem is
LINKSVOOR, RECHTSVOOR,LINKSACHTER,RECHTSACHTER.

Ontluchtings volgorde bij voor achter en achter gescheiden systeem
LINKSACHTER,RECHTSACHTER,LINKSVOOR,RECHTSVOOR

Dan dient men er rekening mee te houden dat wanneer er een drukverschil schaakelaar is ingebouwd in de hoofdremcilinder, dat men deze dient los te koppelen en te demonteren, en de opening af te sluiten.
Let op want bij de meeste mini's met deze schakelaar kant het zijn dat de schakelaar afbreekt in de hoofdremcilinder.

Alvorens te ontluchten dient u eerst alle remmen te stellen en dan met ontluchten te beginnen.

Dan zal het probleem verholpen zijn,

Suc6

RE: remtrommels ontluchten???

Die schakelaar is dat die in de deksel zit van de hoofremcilinder?
Kan die er gewoon worden uit gehaald?
Kan het zijn dat het daarom niet gaat omdat die schakelaar er nog in zit?

RE: remtrommels ontluchten???

redhot schreef:
Je moet nu eerst het rempedaal 1 keer intrappen en dan kun je pas remmen.



Met dit verschijnsel is het hoogstwaarschijnlijk dat je je achterremtrommels nog moet afstellen. Deze hebben een te grote slag, waardoor je eerste pendaal slag de lange uitslag van je remtrommels niet haalt. Tijdens de tweede slag halen ze wel de remtrommel en krijg je druk.

Als je nu elke seconde zou blijven remmen hou je druk. Wacht je langer, dan zakken je trommels weer naar beneden (door veerdruk) en voila, weer 2x pompen...

Groeten Bert.

RE: remtrommels ontluchten???

@redhot

Nee dat is niet die in de hoofdremcilinder, dit is je remvloeistof niveau schakelaar en waarschuwt op te weinig olie.

De bewuste schakelaar zit op je hoofdremcilinder, in het midden ongeveer en is zwart van kleur. Er zit een stekker op met twee draadjes.

Om je druk eenvoudig te testen druk je een paar keer op je rem totdat je voldoende druk hebt, hou de rem enige tijd ingedrukt als je merkt dat je rempedaal langzaam naar de bodemzakt heb je lucht in je rem systeem.
En dien je opnieuw te ontluchten. Deze regel geld ook als je mini is voorzien van een rembekrachtiger, start dan de auto en als je rempedaal inéén keer naar beneden zakt volg je de ontluchtings volgorde. Bij een rembekrachtiger mag de pedaal iets zakken.

Alvorens dit te doen dien je eerst je remmen te stellen, zoals ik vermelde in mijn vorige repley. Voor en Achter.

Ik zie dat je in Swalmen woont, je kunt ook naar me toe komen of ik naar jou.

suc6

RE: remtrommels ontluchten???

Dan probeer ik de achterremmen nog maar wens af te stellen. Maar volgens mij waren die goed afgesteld. maar ja je weet maar nooit he.
en die schakelaar moet ik maar eens zoeken is me nooit eerder opgevallen dat daar een schakelaar zit. Moet ik maar eens gaan kijken.

Ik probeer wel wat. Anders meld ik me wel :D

RE: remtrommels ontluchten???

redhot schreef:
Dan probeer ik de achterremmen nog maar wens af te stellen. Maar volgens mij waren die goed afgesteld. maar ja je weet maar nooit he.



Overigens geldt mijn bovenstaand verhaal alleen als je schijfremmen voor hebt. Schijfremmen zijn namelijk zelfstellend. Als je trommels hebt, moet je deze ook afstellen.... (voor de zekerheid ;) )

Ik heb het trouwens ook ooit wel een keer gehad dat bovenstaand verschijnsel niet verdwijnt. Oorzaak is een lekke HRC. Testen op de manier die boven al geschreven is. Meestal heb je dan ook remolie lekkage in je interieur.

Bert.

RE: remtrommels ontluchten???

Hoe weet je welk remsyteem je hebt?
En hoe je dus moet ontluchten

RE: remtrommels ontluchten???

ik heb een voor achter denk ik. :|
bij mij gaat er 1 remleiding naar achter
en die vertakt zich op het achter subframe
naar de 2 achterwielen.

dan is het toch een voor en achter systeem??? O:)