Reviseren???

RE: Reviseren???

Hallo,Minivrienden

Even een vraagje....:? :? :?
Ik heb een mini 1000HE met een metro 1300 blok uit 1986
en heb nu te horen gekregen dat
er op een zuiger niet zo veel compressie meer is...
En dat er nieuwe anker platen op moeten!!
Nu vraag ik mij het volgende af???
Weet iemand wat dit mij ongeveer totaal gaat kosten??
En of dit probleem anders opgelost kan worden???
En wat het gevaar is als je zo te lang blijft doorrijden??

Alvast bedankt...

Groetjes,Linda ;)

RE: Reviseren???

als je het laat doen is het wellicht handiger om er een (gereviseerde) ruilmotor in te laten zetten (desnoods zelf een motor aanleveren). want de uren zijn nog het duurst en uitbouwen reviseren en weer inbouwen is duurder dan er gewoon een ander blok in te zetten

die lage compressie zal wel komen door slijtage ( hij lekt dus en beetje extra langs de zuiger) meestal wel op te lossen met bv. dikkere zuiger veren of overmaat zuigers en uithonen. wel een berg werk dus duur

hij gaat wat extra olie verbruiken en het kan wel wat vermogen kosten.

loopt hij slecht??

ik zou nieteens weten wat ankerplaten zijn :?

RE: Reviseren???

Dat hij eens slechte compressie heeft komt inderdaad waarschijnlijk door versleten of zelfs gebroken zuigerveren.

Ankerplaten staan hier kompleet los van dit zijn de platen die achter de remtrommel zitten. Die platen waar de remcylinders tegenaan zitten.

Maar zoals Siryun eigenlijk al zegt is een ruilmotor mischien een beter idee dan een revisie deze zijn inderdaad vrij duur. De enige zekerheid die je tussen haakjes wel hebt dat een gereviseerde motor meestal iets langer mee zal gaan.

Let wel meestal. Bij mij lagen de axiaal lagers van de krukas er na 8000 km al weer uit dus garantie heb je hier nooit in.

default

RE: Reviseren???

ben ik toch benieuwd waar ze die ankerplaten op hebben afgekeurd! gebroken of doorgerot ofzo!!!

RE: Reviseren???

Maar zoals Siryun eigenlijk al zegt is een ruilmotor mischien een beter idee dan een revisie deze zijn inderdaad vrij duur. De enige zekerheid die je tussen haakjes wel hebt dat een gereviseerde motor meestal iets langer mee zal gaan.

Let wel meestal. Bij mij lagen de axiaal lagers van de krukas er na 8000 km al weer uit dus garantie heb je hier nooit in.




Een gereviseerde motor wordt gewoon nagekeken op slijtage. Als deze binnen bepaalde toleranties is, wordt er niet vervangen. Grote kans dus dat de axiaallagers niet eens vervangen zijn.

Weet je zeker dat het compressieverlies op de cylinder is? Is het niet gewoon een klep? Wat voor benzine tank je, want waarschijnlijk is het blok niet loodvrij?

Wouter

RE: Reviseren???

Wouter schreef:
Een gereviseerde motor wordt gewoon nagekeken op slijtage. Als deze binnen bepaalde toleranties is, wordt er niet vervangen. Grote kans dus dat de axiaallagers niet eens vervangen zijn.




Nee dit was het niet... De lagers zijn wel degelijk vervangen. Voordeeltje als je een blok zelf reviseerd he je weet precies wat er wel en niet aan gedaan wordt. :) Alleen blijft even de vraag wat er fout kan zijn gegeaan in mijn geval. Niks maar dan ook niks duid op een oorzaak van de versleten lagers. :?