Sinds een paar dagen heb ik een tikkend geluid in de motor. Je hoort het geluid alleen als de motor warm is en gas geeft. Als je 'm stationair laat lopen dan hoor je het niet. We hebben de kleppen al opnieuw gesteld
maar je blijft het horen. Als je voor de auto staat hoor je het aan de rechterkant van het blok.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
moet volgens mijn inzien de distributie ketting zijn. zet eens een lange schroevedraaier tegen de distributie deksel en leg je oor tegen de schroevedraaier. dan hoor je of het tikken daarvanaf komt, maar het moet vrijwel zeker daar vanaf komen
Ik ga het meteen even nakijken.
Als dit het geval is moet dan de ketting
opnieuw worden afgesteld?
Gr. Kim
Als je hem dan toch open maakt, plaats dam gelijk een nieuwe ketting. Weinig kosten en hoop langer plezier.
Groet ron
Als je hem dan toch open maakt, plaats dam gelijk een nieuwe ketting. Weinig kosten en hoop langer plezier
en als dat het probleem is, het liefst ook nieuwe tand wielen, een nieuwe ketting op oude tandwielen gaat ook niet lang goed.
Bedankt voor de tips maar het blijkt een lager in de motor te zijn die los zit en sinds gisteravond start
die ook niet meer.
Waarschijnlijk zullen we er een nieuw blok in moeten zetten. Weet iemand misschien nog een goede motor te vinden voor een mini uit 1988?
wat voor een moter, een 1000, 1300. ? en waar woon je ergens. moter blokken zijn er genoeg. zeker 1000 tjes. maar je weet nooit precies wat je in huis haalt. alj je iemand in je omgeving hebt die er verstand van heeft. zou ik een ander blok eerst effe laten nakijken, en eventueel reviseren.
Het is een 1000 motor en ik ken een garage die heel veel mini onderdelen heeft. Ik wacht nog even tot we zijn verhuisd dan hebben we tenminste onze eigen garage en dan wordt het ook een stuk makkelijker om alles te vervangen. Momenteel woon ik overigens in Nijmegen.
Mini Rakker schreef: het blijkt een lager in de motor te zijn die los zit
Hoe ben je daar achter gekomen?
Zat eerder aan een verlopen ontsteking te denken(pingelen)
Ik ben bij een mini garage geweest en daar hebben ze met een soort van stethoscoop geluisterd in de motor en hij kon horen dat het geluid onder in de motor zit.
Alle overige opties hadden we al nagekeken en waar iets gedaan kon worden hebben we gedaan.
Dus volgens hem bleef er nog een ding over.
Hij dacht dit al vanaf het begin maar wilde eerst dat we alle overige dingen gingen controleren om dat uit te sluiten, maar helaas...
toch die specht dan?
heb het zelf met mijn renault 5 gehad. klinkt ook als wat jij nu omschrijft. bij mij waren het de drijfstanglagers. maar dan hoef je er geen heel nieuw lok in te hangen als je de carterpan eronder weghaalt dan kun je de zuigers aan de onderkant loshalen (wel even nummer vd cilinder erin slaan) dan tik je de lagers er zo uit en de nieuwe druk je er zo weer in kost een halve dag en dan is het ook weer goed (wel de lagers beide kanten insmeren met olie) is makkelijker en veel goedkoper dan een nieuw blok.
Sinds een paar dagen heb ik een tikkend geluid in de motor. Je hoort het geluid alleen als de motor warm is en gas geeft. Als je 'm stationair laat lopen dan hoor je het niet. We hebben de kleppen al opnieuw gesteld
maar je blijft het horen. Als je voor de auto staat hoor je het aan de rechterkant van het blok.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
moet volgens mijn inzien de distributie ketting zijn. zet eens een lange schroevedraaier tegen de distributie deksel en leg je oor tegen de schroevedraaier. dan hoor je of het tikken daarvanaf komt, maar het moet vrijwel zeker daar vanaf komen
Ik ga het meteen even nakijken.
Als dit het geval is moet dan de ketting
opnieuw worden afgesteld?
Gr. Kim
Als je hem dan toch open maakt, plaats dam gelijk een nieuwe ketting. Weinig kosten en hoop langer plezier.
Groet ron
Als je hem dan toch open maakt, plaats dam gelijk een nieuwe ketting. Weinig kosten en hoop langer plezier
en als dat het probleem is, het liefst ook nieuwe tand wielen, een nieuwe ketting op oude tandwielen gaat ook niet lang goed.
lees dit topic eens op je gemak door
:link
gr pascal
Bedankt voor de tips maar het blijkt een lager in de motor te zijn die los zit en sinds gisteravond start
die ook niet meer.
Waarschijnlijk zullen we er een nieuw blok in moeten zetten. Weet iemand misschien nog een goede motor te vinden voor een mini uit 1988?
wat voor een moter, een 1000, 1300. ? en waar woon je ergens. moter blokken zijn er genoeg. zeker 1000 tjes. maar je weet nooit precies wat je in huis haalt. alj je iemand in je omgeving hebt die er verstand van heeft. zou ik een ander blok eerst effe laten nakijken, en eventueel reviseren.
Het is een 1000 motor en ik ken een garage die heel veel mini onderdelen heeft. Ik wacht nog even tot we zijn verhuisd dan hebben we tenminste onze eigen garage en dan wordt het ook een stuk makkelijker om alles te vervangen. Momenteel woon ik overigens in Nijmegen.
Mini Rakker schreef:
het blijkt een lager in de motor te zijn die los zit
Hoe ben je daar achter gekomen?
Zat eerder aan een verlopen ontsteking te denken(pingelen)
Ik ben bij een mini garage geweest en daar hebben ze met een soort van stethoscoop geluisterd in de motor en hij kon horen dat het geluid onder in de motor zit.
Alle overige opties hadden we al nagekeken en waar iets gedaan kon worden hebben we gedaan.
Dus volgens hem bleef er nog een ding over.
Hij dacht dit al vanaf het begin maar wilde eerst dat we alle overige dingen gingen controleren om dat uit te sluiten, maar helaas...
toch die specht dan?
heb het zelf met mijn renault 5 gehad. klinkt ook als wat jij nu omschrijft. bij mij waren het de drijfstanglagers. maar dan hoef je er geen heel nieuw lok in te hangen als je de carterpan eronder weghaalt dan kun je de zuigers aan de onderkant loshalen (wel even nummer vd cilinder erin slaan) dan tik je de lagers er zo uit en de nieuwe druk je er zo weer in kost een halve dag en dan is het ook weer goed (wel de lagers beide kanten insmeren met olie) is makkelijker en veel goedkoper dan een nieuw blok.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.