Goedemorgen!
Nadat ik het blok van de mini heb geprobeerd op te knappen heb ik een paar keer aan de kant van de weg gestaan doordat er een kabeltje los getrild was en doordat de ECU niet helemaal werkte zoals hij hoorde.
Ik heb eigenlijk geen idee wat er mis ging met de ECU maar ik had nog een reserve ECU liggen en toen ik deze had aangesloten liep hij een stuk beter en is hij niet meer stilgevallen.
Nu wil ik als project het elektrische deel van de SPI oppakken.
- het inlaatspruitstuk wil weer netjes maken. Schoonmaken, sensor en verwarmingselement vervangen. Vacuumslangetjes vervangen etc.
- De ECU wil ik ook graag weer goed en betrouwbaar (als mogelijk) hebben.
- Kabelboom van het motorgedeelte vervangen.
Op het net heb ik gezocht om het inlaatspruitstuk weer netjes te krijgen. Nu heb ik wel een partij gevonden die setjes aanbiedt om het spruitstuk aan te pakken maar die stuurt de setjes niet naar de EU (zit zelf in de UK). Een andere partij zit in Frankrijk en restaureert de inlaatspruitstukken zelf. Dan moet ik hem opsturen, hij reviseert ze en stuurt hem dan terug. Ik weet dan niet of ik mijn inlaatspruitstuk terug krijg en het lijkt mij ook leuker om de revisie zelf te doen.
De ECU goed krijgen lukt mijzelf niet.
Hebben jullie een idee of je hier in Nederland een refurbish set kan kopen voor een inlaatspruitstuk van een SPI?
En weten jullie een partij die de ECU repareert/ restaureert.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Alvast heel erg bedankt!
Simon
Je moet ingelogd zijn om te reageren.