Hoi,
Wie weet hoeveel volt er moet zijn aan het inspuitventiel bij een SPI .
Alles werkt,benzinepomp werkt,1bar benzinedruk vooraan,benzine tot bij het inspuitventiel maar deze werkt werkt niet .
Er is +- 0.5volt aanwezig aan de sproeier zelf.
Wie kan me een oplossing brengen .
Er loopt een geel/bruine draad vanaf de MFU naar de injector.
Deze geel/bruine draad krijgt 12V zodra de ontsteking wordt ingeschakeld, en het hoofdrelais in de MFU geactiveerd wordt.
Op die geel/bruine draad zou dus 12V moeten staan met ingeschakelde ontsteking.
Meet dit niet op de injector zelf, maar op de MFU, daar kun je makkelijker bij.
De massa-aansluiting van de injector heeft namelijk dezelfde kleur draad (geel/bruin), waardoor je niet kunt bepalen welke de voeding en welke de massa is.
De massa meten heeft weinig zin, aangezien deze door de ECU pulserend wordt aangestuurd bij starten/draaiende motor.
Je zou nog wel de inwendige weerstand van de injector kunnen metenover de 2 draden, deze zou tussen de 1.1 en 1.5 Ohm moeten liggen.
Overigens heb ik de mogelijkheid om de injector te testen/aan te sturen vanuit de ECU met mijn diagnosecomputer. Maar.. daarvoor heb ik wel de auto nodig
Kijk hier heb ik wat aan,maar wat is de mfu ?
mfu; beter bekend als je relaisbox
MFU = Multi Function Unit In NL benaming meestal relaisbox genoemd inderdaad
Vierkant zwart doosje wat bovenop de rembekrachtiger gemonteerd zit, en waar 2 grote stekkers op gaan met een boel draden erin.
Ah ok
Even een update,er was een slecht kontakt in de mfu (relaisbox)
Loopt als een zonnetje nu
Hoi,
Wie weet hoeveel volt er moet zijn aan het inspuitventiel bij een SPI .
Alles werkt,benzinepomp werkt,1bar benzinedruk vooraan,benzine tot bij het inspuitventiel maar deze werkt werkt niet .
Er is +- 0.5volt aanwezig aan de sproeier zelf.
Wie kan me een oplossing brengen .
Er loopt een geel/bruine draad vanaf de MFU naar de injector.

Deze geel/bruine draad krijgt 12V zodra de ontsteking wordt ingeschakeld, en het hoofdrelais in de MFU geactiveerd wordt.
Op die geel/bruine draad zou dus 12V moeten staan met ingeschakelde ontsteking.
Meet dit niet op de injector zelf, maar op de MFU, daar kun je makkelijker bij.
De massa-aansluiting van de injector heeft namelijk dezelfde kleur draad (geel/bruin), waardoor je niet kunt bepalen welke de voeding en welke de massa is.
De massa meten heeft weinig zin, aangezien deze door de ECU pulserend wordt aangestuurd bij starten/draaiende motor.
Je zou nog wel de inwendige weerstand van de injector kunnen metenover de 2 draden, deze zou tussen de 1.1 en 1.5 Ohm moeten liggen.
Overigens heb ik de mogelijkheid om de injector te testen/aan te sturen vanuit de ECU met mijn diagnosecomputer. Maar.. daarvoor heb ik wel de auto nodig
Kijk hier heb ik wat aan,maar wat is de mfu ?
mfu; beter bekend als je relaisbox
MFU = Multi Function Unit In NL benaming meestal relaisbox genoemd inderdaad
Vierkant zwart doosje wat bovenop de rembekrachtiger gemonteerd zit, en waar 2 grote stekkers op gaan met een boel draden erin.
Ah ok
Even een update,er was een slecht kontakt in de mfu (relaisbox)

Loopt als een zonnetje nu
Bedankt voor de tip.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.