[Split] Tip voor ontstekingsbescherming

default

RE: [Split] Tip voor ontstekingsbescherming

TIP: ga naar de peugeot dealer en vraag om een ontsteking beschermer van een 205 lijkt op een plasticzak is lekker goedkoop en hij past gewoon
groetjes RaaB
:D

RE: [Split] Tip voor ontstekingsbescherming

die bij de peugeot dealer zijn mss goedkoper....
heb er nog eentje liggen, splinternieuw en in verpakking nog.
normaal ging ik het zelf gebruiken, maar aangezien ik niet buiten kom met de mini als het regent heeft het dus geen zin om dat te monteren en de look van de motor om zeep te helpen, maar ik heb het liggen, kostprijs €40 :x

RE: [Split] Tip voor ontstekingsbescherming

Iemand een plaatje van zo'n schild van een 205-je?

RE: [Split] Tip voor ontstekingsbescherming

Zo'n ding van een 205-je kun je echt het beste vergelijken met een plastic zak. Het is geen schild wat je voor je ontsteking plaats.
Het is een zak met aan beide kant een opening met een elastiek. Je doet dus je bougiekabels en je verdeler er door heen. Aan beide kanten elastiek strak trekken en er kan geen vocht meer bij.

Zal kijken of ik hem op mijn werk nog uit de prullebak kan vissen!! Dan zal ik een foto maken.

Groeten,

default

RE: [Split] Tip voor ontstekingsbescherming

wat ook werkt is een rubberen handschoen en door elke vinger een kabel geprikt.
het is misschien wat minder mooi maar simpel en goedkoop. :)

RE: [Split] Tip voor ontstekingsbescherming

Rubberen handschoen is inderdaad een bekende van vroeger. Beproefd.. ;)

Overigens is nog het allerbeste om gewoon de oorzaak aan te pakken. En dat is de ontstekingsdelen in goede conditie houden. Verderkap, puntjes, verdeler(nok), condensator, bougies. Zijn allen SLIJTAGE onderdelen, en dienen dus periodiek vervangen te worden. Doe dit in het begin van het najaar voor de nattigheid begint, en voila. Onderdelen kosten toch de wereld niet...

Rij al jaren zonder enige beschermkap "whatsoever". Kun je nagaan als je die er ook nog op doet ;)

RE: [Split] Tip voor ontstekingsbescherming

het anker, verdeelkap, en puntjes (vice platinees?)en condensator zijn slijtdelen in je ontstekingshouder? that's it?
En kan je dees gewoon bestellen bij rover dan?

Bougies dat weten we en de bougiekabels, die ook zeker?
en samen met de bobine hebben we dan alles gehad van de ontsteking.

Onze mini wil niet meer starten als het vochtig weer is, eerste maal met deze red hot.
Als hij dan efkes aanslaat, valt em subiet weer stil.

Probleem zal wel opgelost zijn met alles te vervangen of niet?