jow
is standaardmaat, heeft elke mini-dieler
DCM, minicentre etc
procedure:
alle moeren los, oude eraf, nieuwe erop, moeren weer vast.
mischien komt je carb in de knoop, die kan ook los.
klusze
- Login of registreer om te reageren
jow
is standaardmaat, heeft elke mini-dieler
DCM, minicentre etc
procedure:
alle moeren los, oude eraf, nieuwe erop, moeren weer vast.
mischien komt je carb in de knoop, die kan ook los.
klusze
Is dat bij jou geen knelstuk ???
Dan zou ik zeggen vaster draaien en klaar.
Anders , zie onder.
FF op de brug zetten , van onder kan je er makelijker (verlengstukken) bij en hoef je dus maar weinig te "slopen".
Nieuw knelstukje erop en klaar!!
kosten 6 Euri , pakking ???
Greetz , Jeroen2
het is een knelstuk en hij sputtert op de rechter zijde van het knelstuk.
Is het onderdeel ook bij Brezan te krijgen?
En als je hem dan hele lek proof wil maken ga je naar de hobbyzaak (karwei, enz.) haal je een tube Bizon wat geschikt is voor gebruik bij ovens. is iets van 6,95 dacht ik. De kit is fel rood en kan erg goed tegen hitte. Vaak zelfs beter als de gemiddelde vloeibare pakking voor de auto. Dat smeer je er eerst tussen en draait het strak aan. vervolgens ff motor aanzetten. 5 minuten laten lopen. Motor uitzetten en vervolgens ff een uurtje laten drogen. daarna nog ff een kwart slag extra geven en de pakking zorgt dat ie hem helemaal luchtdicht afsluit.
Die kwartslag extra zou volgens mij niet echt nodig moeten zijn, als je hem al strak aandraait, KAN het waarschijnlijk ook niet eens en draai je misschien wel een bout af en ben je verder van huis....
Erg link dus om zo'n advies te geven...ookal heeft het bij jouw misschien wel gewerkt, HOEFT dat niet ALTIJD goed te gaan...
Overigens moet een pakking al voldoende afdichting geven.
Ik zeg ook niet dat je hem zo strak moet draaien dat ie niet meer strakker kan. dan breekt waarschijnlijk de bout. Al;s het goed is staat er een gradatie op de kop van de bout en anders kan je altijd nazoeken. Als je hem dan gewoon vast zet dan kan je hem nog een kwart extra meegeven.....
En wat die pakking zelf betreft: Die moet je altijd zetten. Zelfde als bij een koppaking zeg maar.
Tja ik ben er zo 1 van...vast is vast en dan niet later nog ff een kwartslagje extra geven...
Ikke wel. Hoop gezeuer gehad met het afdichten van pakkingen van een de Chevy bel Air uit 1953, en dat gebeurt me geen 2de keer.....
Dan had je het blijkbaar toch niet goed vastgezet de 1e keer anders had je die kwartslag niet hoeven geven
Nee, die kwartslag doe ik nu als extra zekerheid. Maar omdat je voor zo'n oud beeste niks meer kan krijgen zul je zelf dingen moetn maken. En daar zit het probleem. uiteindelijk met heel veel gehobbie vast kunnen krijgen, maar er hebben wel aardig wat uurtjes ingezeten. en dat voor een paar pakkingen van de in en uitlaat.....
Bij mij weten is er nog genoeg te koop ook voor 'ouwe'beestjes.......
Ja wel die van de eind 50er jaren en daarna. Maar daarvoor wordt het erg zeldzaam. Tenminste, hier in Nederland dan he? Want dat soort americanen zijn niet echt gewild. dat zijn ze meestal alleen maar uit de jaren 60 en 70, toen ze een stuk sneller werden.....
Oooh jij ging verder over die Chevy.... had ik ff gemist....
Laten we weer ff verder on topic gaan posten..
dan blijft de vraag dus de volgende: is de pakking voor de mini te krijgen bij brezan. Tot nog alvast bedankt voor de reacties
Ja hoor waarom niet? Tuurlijk kan je die bij brezan krijgen. Maar ben zelf meer een voorstander van vloeibare pakking (behalve bij de koppakking dan he?), maar brezan zou die ewoon moeten hebben. En anders kunnen ze hem altijd bestellen en hebben ze hem de volgende dag waarschijnlijk wel.
ik combineer meestal de pakkingen, vloeibaar - standaard. Dit om ook de kleine krassen te dichten en een gezond geheel te krijgen
RE: standaard pakking (uitlaat)?
Ingediend door mvanandel op zo, 19-12-2004 22:06
Wat is de maat van de pakking voor een standaard 1000 cc verloop van uitloopstuk naar begin van uitlaat? De mijne is lek geslagen en moet vervangen worden.
Heeft iemand nog tips en wat is de standaard procedure?
Groet ik