Graag wat meer info over de auto. Er zijn 2 types start motoren gemonteerd. 1 met externe en 1 met interne. Omslag punt ligt bij verandering van A naar A-plus motoren. Dus omstreeks 76?? Ik Gok dus op de interne:
Solenoid:
+van accu op onderste pool, samen met de draden van de dynamo. De pool ernaast /eronder is enkel en alleen het kleine draadje van af de bobine (bij balasted ontsteking). De bovenste pool is het startsignaal vanaf het relais. De koppeling naar de startmotor wordt "intern" gemaakt en ga ervan uit dat deze niet los is (kan ook niet makkelijk).
RE: Start Solenoid (relais)
Ingediend door MvN op vr, 12-04-2002 19:44
hoe moet een startrelais aangesloten worden?
bij mijn mini hadden ze deze niet gemonteerd.
RE: Start Solenoid (relais)
Ingediend door Bert op za, 13-04-2002 16:57
Graag wat meer info over de auto. Er zijn 2 types start motoren gemonteerd. 1 met externe en 1 met interne. Omslag punt ligt bij verandering van A naar A-plus motoren. Dus omstreeks 76?? Ik Gok dus op de interne:
Solenoid:
+van accu op onderste pool, samen met de draden van de dynamo. De pool ernaast /eronder is enkel en alleen het kleine draadje van af de bobine (bij balasted ontsteking). De bovenste pool is het startsignaal vanaf het relais. De koppeling naar de startmotor wordt "intern" gemaakt en ga ervan uit dat deze niet los is (kan ook niet makkelijk).
Relais, weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Groeten Bert.
RE: Start Solenoid (relais)
Ingediend door Bert op zo, 05-05-2002 17:01
Is het nu gelukt met de info die ik later over e-mail heb verstuurd??? Misschien wel zinnig om deze info alsnog op het forum te zetten....
Bert.