ik ben nu bezig in een mini van 1983 een motorblok te bouwen van een mini 1000 van 1989.
Blok zit er al in geheel aangesloten, behalve de startmotor die krijg ik niet aangesloten. De mini van 1983 heeft een los relais en die van 1989 heeft een ingebouwd relais. Heeft iemand een aansluitschema of uitleg hoe ik deze aangesloten krijg.
makkie!
de dikke kabel vanaf de accu naar het losse startrelais kan je in principe met een dikke bout/moer doorverbinden aan het stuk van het relais naar startmotor. Goed isoleren.
Maar: in z'n geheel een nieuwe kabel trekken is beter.
De startdraad (wit met rood streepje dacht ik) verlengen en uiteindelijk op het relais van de startmotor aansluiten op de dikste lip.
Maar: in z'n geheel een nieuwe kabel trekken is beter.
(did-it, done-it, got the T-shirt)
oja.. nog even wat in de gauwigheid vergeten: een wat dikkere bruine draad komt ook nog bij het aparte relais aan. Deze komt van de dynamo. Als je het aparte relais verwijdert, moet deze dikke bruine draad ook aan de accu-naar-startmotordraad worden gekoppeld.
Je kunt ook de oude (+)draad van de orginele startmotor op de voeding van het nieuwe startrelais zetten.
Dan is het een kwestie van een draadje van de voeding naar de platte aansluitingen op het (nieuwe)startrelais maken.
Dan gebruik je gewoon alle 2 relais...
Bedankt voor de uitleg, was inderdaad een makkie, motor start en loopt als een zonnetje
ik ben nu bezig in een mini van 1983 een motorblok te bouwen van een mini 1000 van 1989.
Blok zit er al in geheel aangesloten, behalve de startmotor die krijg ik niet aangesloten. De mini van 1983 heeft een los relais en die van 1989 heeft een ingebouwd relais. Heeft iemand een aansluitschema of uitleg hoe ik deze aangesloten krijg.
makkie!
de dikke kabel vanaf de accu naar het losse startrelais kan je in principe met een dikke bout/moer doorverbinden aan het stuk van het relais naar startmotor. Goed isoleren.
Maar: in z'n geheel een nieuwe kabel trekken is beter.
De startdraad (wit met rood streepje dacht ik) verlengen en uiteindelijk op het relais van de startmotor aansluiten op de dikste lip.
Maar: in z'n geheel een nieuwe kabel trekken is beter.
(did-it, done-it, got the T-shirt)
oja.. nog even wat in de gauwigheid vergeten: een wat dikkere bruine draad komt ook nog bij het aparte relais aan. Deze komt van de dynamo. Als je het aparte relais verwijdert, moet deze dikke bruine draad ook aan de accu-naar-startmotordraad worden gekoppeld.
Je kunt ook de oude (+)draad van de orginele startmotor op de voeding van het nieuwe startrelais zetten.
Dan is het een kwestie van een draadje van de voeding naar de platte aansluitingen op het (nieuwe)startrelais maken.
Dan gebruik je gewoon alle 2 relais...
Bedankt voor de uitleg, was inderdaad een makkie, motor start en loopt als een zonnetje
Je moet ingelogd zijn om te reageren.