dag mensen, zou een swiftune cillinderkop zonder problemen op een mpi kunnen? ik bedoel gewoon zo er op en dat de ECU niet over zijn nek gaat(misschien wel eventjes).
en zou zoiets veel verschillen
CYLINDER HEADS
* ROCKET LEVEL 3. 36mm / 30mm
* FULLY PORTED AND GASFLOWED
* RESHAPED CHAMBERS
* BRONZE VALVE GUIDES
* SPECIAL RACE 3 ANGLE VALVES
* LEAD FREE SEATS 3 ANGLE SEATS CUT
* ALL FACES MACHINED
* SPECIAL SWIFTUNE DOUBLE VALVE SPRINGS
£495.00 EXCHANGE
Dat was je nog vergeten!!
Heb je de foto gezien op hun site naast het artikeltje wat je net laat zien , verschrikkelijk.
Vergelijk dat maar eens met mijn laatste foto op onderwerp : POORTEN VREEZEN (techn alg).
Als je persee moet kopen kijk dan ff hier , zij leveren aan de meeste tuningbedrijven in de UK. http://www.aldonauto.co.uk/
Of deze : http://www.woodandpickett.com/catalogue ... &dep_no=99
W&P verkoopt pure top!!
Maar zelf kan je nog veel verder , ik werk nu al 3 weken (avond) aan m'n kop , en deze is zelfs gezandflowed!!dan lopen de bochten nog soepeler!!
Ik wacht nu op de geleiders en kleppen!
Greetz , Jeroen2
kan wel.
verschilt niet veel van de GSI kit van minispares.
is wel prijzig.
ik zou zo ongeveer het zelfde kunnen doen *hint *
hoho J 2..ik denk dat je de jongens van swiftune wel de credits moeten geven. die kunnen echt beter een motor bouwen dan de gemiddelde hobbyist (including moi )
als ik het geld had , en ik zou het niet zelf bouwen, zou ik een motor kopen bij Swiftune, MBE racing engines, of Bill Richards
glad maakt geen bal uit..wel voor de verkoop, maar als je het voor je zelf doet maakt dat niet uit.
het gaat om de vorm. er zijn zelfs gedachte scholen die een ribbeltjes profiel in de runners van de inlaat slijpen (dwars).
je plakt als het ware de lucht aan de wand (je krijgt mini vortexjes die minder enegerie absorberen..lijkt een beetje op boeing 747-400 winglets, of reiger wingtips..die doen dat nog mooier)..dit laagje wordt dan de nieuwe grens. lucht op lucht geeft minder wrijving van metaal lucht.. voorkomt ook dat benzine neerslaat op de wand.
ook een voordeel..het is minder werk.
ok... wie wilt mij helpen met een eve goede of betere kop te maken als die van swiftune?? (tegen betaling natuurlijk)
Die kan er zo op en dat scheelt aanzienlijk. Ik heb Swiftune wel een stuk hoger op mijn lijst staan als Wood en Pickett. Sterker nog, ik heb al een cilinderkop (mpi)klaar liggen om door Swiftune te laten bewerken.
mag ik dan vragen wat dat ongeveer kost bij swiftune ik heb nhiert nasmelijk ook nog een reserve mpi kpop waar ik wel wat leuks mee wil gaan doen of laten doen maar siryun zou het van mij ook mogen doen effe de kosten en baten tegen elkaar afwegen
Op de turbo-mini site link zijn ze erg te spreken over de cilinderkoppen van vmax-scart link en morespeed link. Misschien dat je daar ook eens een kijkje moet nemen.
Ik weet dat vmax-scart de cilinderkoppen ook aan andere mini 'specialisten' levert en ik heb er zelf mijn turbo kop vandaan gehaald. Nu ben ik geen specialist op het gebied van poort en verbrandingskamerbewerking maar het ziet er toch allemaal wel erg netjes uit.
Bas
weet iemand een adresje voor swiftune koppen in NL? of moet je dan helemaal naar die gabbers toe in engeland..
Meeste bedrijven kunnen dat wel regelen voor je. Ik weet dat Mustbemini onderdelen koopt bij swiftune (sw5 nokkenas + double timing chain bijvoorbeeld), maar ben van leeuwen, dcm etc. doen dat vast ook wel.
Voordeel is natuurlijk dat deze bedrijven korting(wil niet zeggen dat het automatisch goedkoper voor jou is natuurlijk ) kunnen regelen en dat het risico bij het bedrijf ligt ipv dat je het zelf koopt.
ik zal rondbellen hoeveel zoiets mij gaat kosten en of ze het wel kunnen bestellen ben benieuwd..
maar waarom is iedereen zo verdeelt over swiftune? nu krijg ik weer een mailtje terug van een mini bedrijfje dat er niet zo mee wegloopt en hun betere/ zelfde kwaliteit koppen hebben..??
Een bedrijf is natuurlijk minder objectief aangezien die wilt verkopen. Misschien dat ie zelf nog wel andere koppen op voorraad heeft liggen? Nokkenassen zijn wel super! ga er als ik er echt een keer tijd en zin voor kan maken ook nog wel een SW5 halen. Van de koppen weet ik echter vrij weinig, maar dat doe k ook liever zelf....
als je geld wilt uitgeven (en dat moet je als je echt een goede kop wilt)
zou ik zonder problemen een swiftune kop aanschaffen.
of je kan Keith Calver zelf een kop laten maken ..
maar met een MPI kan je beter gaan sparen voor een MBE inspuit systeem.. duur maar zinniger schat ik
ja en dan gaat mijn computer over zijn nek en denk je doet het zelf maar!!
of krijg ik daar een programmeerbare computer bij kadoo?
en als iemand mij geld wilt besparen en zelf wat geld wilt verdienen, mogen ze daad bij woord voegen en laten zien dat ze zelf ook goede koppen kunnen maken.. ik betaal daar graag voor...
Als je de boel toch los hebt meteen die injectie bende eruit en een fijne carburateur op die snelle kop...
Ben je meteen van alle virusjes verlost.
wel een dure hobby die koppen... maarja een nokkenas setje met tuimelaars en gearkit kost ook al snel 331,50 ponden... plus een kop...
hmmm...
dure hobby he die mini's
taekeb schreef: Als je de boel toch los hebt meteen die injectie bende eruit en een fijne carburateur op die snelle kop...
wel een dure hobby die koppen... maarja een nokkenas setje met tuimelaars en gearkit kost ook al snel 331,50 ponden... plus een kop...
En wat denk je van alle aanpassingen om alle sensoren te neppen die je niet meer gebruikt als je een carb erop zou zetten...
De sensoren kunnen er dan gewoon in zijn geheel uit of niet aangesloten worden. Maar die carb gaat denk ik niet op. Denk niet dat je daar de keruing mee doorkomt omdat de Co waarde wel eens veel hoger kan zijn.....
Enne, wat die kop bouwen betreft:
Ik denk niet dat er hier iemand is die een kop van een mpi om durft te bouwen. ik zou me er in ieder geval niet aan te wagen!
Je KAN een bericht editten hoor Kevski styli...
waarom niet? kevski...een kop van een mpi is toch het zelfde als die van ieder andere kop??
Inspuiting en dat soort dingen. Die Mpi heeft (waarschijnlijk?!) ook een soort douche injectors erin zitten die in de kop zitten. En dat beschadigd nogal snel. vandaar dat Mpi koppen ook vaak duurder zijn....
Lemon8 schreef: en als iemand mij geld wilt besparen en zelf wat geld wilt verdienen, mogen ze daad bij woord voegen en laten zien dat ze zelf ook goede koppen kunnen maken.. ik betaal daar graag voor...
Als ik jou was zou ik gewoon sparen voor een Swiftune kop. Je moet je eigen cilinderkop of een reserve mpi cilinderkop naar Swiftune sturen per post. Je kan ook een nieuwe mpi kop kopen bij minisport en die naar Swiftune laten sturen. Er zijn genoeg mensen die beweren dat ze hetzelfde kunnen als Swiftune, maar er zijn er weinig die ook echt zo goed zijn. Als je iets goeds wil kost het nu eenmaal wat meer geld. Als je het er niet voor over hebt, dan zou ik de boel laten zoals je het nu hebt.
ik heb het er wel voor over, maar als sommige mensen beweren dat ze het zelfde kunnen voor een stuk minder zeg ik kom maar op!
hoest met de mini van marc26?? nog enige vordering?? loopt je mini alweer iets beter?? laatste keer was je computer niet zo goed ingesteld..
Je kunt toch ook een swiftune kop kopen zonder inruil?
ik heb gelezen dat wp nu ook een inlaatspruitstuk voor een mpi heeft. zou dit in combinatie met een swiftine kop iets zijn?
ja teake je kan ook een swiftune kop kopen zonder je eigen kop in te leveren.. kost wel iets van 50 pond extra...
hey marc, ja dat klopt.. alleen kan ik het niet vinden op de site van hun.. maar jeroen2 weet daar alles van dus PM hem ff of zoek op het forum.. hij heeft het gepost...dacht ik
Lemon8 schreef: ja en dan gaat mijn computer over zijn nek en denk je doet het zelf maar!!
of krijg ik daar een programmeerbare computer bij kadoo?
noem het maar kado kost bakken poen.
ik wil best wat doen met je kop .\\
add: overigens een MPI kop heeft andere aansluitpunten maar is op zich niet anders dan een normale 12g940.
PM maar
Lemon8 schreef: ik heb het er wel voor over, maar als sommige mensen beweren dat ze het zelfde kunnen voor een stuk minder zeg ik kom maar op!
hoest met de mini van marc26?? nog enige vordering?? loopt je mini alweer iets beter?? laatste keer was je computer niet zo goed ingesteld..
Mijn mini loopt perfect. Alleen het starten gaat niet altijd even goed. Ik heb nu twee andere blokken liggen, waarvan 1 helemaal nieuw. Ik ben van plan om dat gebruikte blok op te boren naar 1293 cc. Ik heb al een swiftune sw10 nokkenas met duplex timing gears liggen die erin gaat. Verder wil ik dat systeem van Mike Barrath erop zetten met het programeerbare systeem wat ik al heb. De cilinderkop gaat binnenkort ook naar Swiftune.
Genoeg plannen voor de toekomst dus. Eerst nog maar even doorsparen.
zo zo klinkt al duur genoeg marc!!!! haha ik wou dat ik ook ff zoveel geld had.. maar ach ik heb ook een deal binnen kort misschien ook een splinternieuw blok.... whoopie
In het begin van dit topic wordt er nogal negatief over swiftune gesproken en wordt vooral het uiterlijk van de kop nogal afgekraakt. Iemand zou thuis een betere gemaakt hebben. Is dat dan ook door middel van een flowbank gedaan?
Bij swiftune gaat er geen kop weg voordat de waarden van de flowbank voldoen aan de eisen. Niet voor iedere motor voldoet eenzelfde kop. Bij swiftune moet je aangeven wat je van je motor verwacht en daar prepareren zij dan een kop voor. Ben bij Swiftune geweest en die jongens hebben er echt wel verstand van. Ze hadden net een motor op de testbank staan om af te stellen; 154 PK!!!!! Zonder turbo dus... Was natuurlijk niet mee te rijden zo extreem,
puur voor het cirquit.
Groeten,
Remko www.mustbemini.nl
Mij zal het niet gaan of het e cht mooi is maar als het maar werkt !
Remko schreef: In het begin van dit topic wordt er nogal negatief over swiftune gesproken en wordt vooral het uiterlijk van de kop nogal afgekraakt.
here here..
dat was dan ook J2 de forum techno criticaster
overigens komen de "krassen" vooral door de manier waarop dit op de foto er uit springt..
ik zal het tzt allemaal zien als J2 op de dyno komt
maar als je 150+ pk uit een A plus weet te persen weet je absoluut wat je doet!
als je weet hoeveel werk het kost om 90 pk ergens uit te persen
ja ik vond ook al dat er teveel negatief werd gepraat over swiftune, (dat zei ik ook ergens hier)
ik dacht ook al dat ze gewoon goed waren, ze staan al jaren aan de top van de mini racerij en daar kom je niet zomaar zonder dat je weet wat je doet..
Dat bedoel ik nu eens ! Swifttune Rules zou !
Remko , had meteen de specs gevraagd ....
Greetz , jeroen2
als ik daar was geweest dan had ik die mini naar huis gereden!! haha......ik ga hopelijk binnenkort een racertje kopen.. dus dan zou 150+ pk wel leuk zijn..
dag mensen, zou een swiftune cillinderkop zonder problemen op een mpi kunnen? ik bedoel gewoon zo er op en dat de ECU niet over zijn nek gaat(misschien wel eventjes).
en zou zoiets veel verschillen
CYLINDER HEADS
* ROCKET LEVEL 3. 36mm / 30mm
* FULLY PORTED AND GASFLOWED
* RESHAPED CHAMBERS
* BRONZE VALVE GUIDES
* SPECIAL RACE 3 ANGLE VALVES
* LEAD FREE SEATS 3 ANGLE SEATS CUT
* ALL FACES MACHINED
* SPECIAL SWIFTUNE DOUBLE VALVE SPRINGS
£495.00 EXCHANGE

Dat was je nog vergeten!!
Heb je de foto gezien op hun site naast het artikeltje wat je net laat zien , verschrikkelijk.
Vergelijk dat maar eens met mijn laatste foto op onderwerp : POORTEN VREEZEN (techn alg).
Als je persee moet kopen kijk dan ff hier , zij leveren aan de meeste tuningbedrijven in de UK.
http://www.aldonauto.co.uk/
Of deze : http://www.woodandpickett.com/catalogue ... &dep_no=99
W&P verkoopt pure top!!
Maar zelf kan je nog veel verder , ik werk nu al 3 weken (avond) aan m'n kop , en deze is zelfs gezandflowed!!dan lopen de bochten nog soepeler!!
Ik wacht nu op de geleiders en kleppen!
Greetz , Jeroen2
kan wel.
*
)
verschilt niet veel van de GSI kit van minispares.
is wel prijzig.
ik zou zo ongeveer het zelfde kunnen doen *hint
hoho J 2..ik denk dat je de jongens van swiftune wel de credits moeten geven. die kunnen echt beter een motor bouwen dan de gemiddelde hobbyist (including moi
als ik het geld had , en ik zou het niet zelf bouwen, zou ik een motor kopen bij Swiftune, MBE racing engines, of Bill Richards
glad maakt geen bal uit..wel voor de verkoop, maar als je het voor je zelf doet maakt dat niet uit.
het gaat om de vorm. er zijn zelfs gedachte scholen die een ribbeltjes profiel in de runners van de inlaat slijpen (dwars).
je plakt als het ware de lucht aan de wand (je krijgt mini vortexjes die minder enegerie absorberen..lijkt een beetje op boeing 747-400 winglets, of reiger wingtips..die doen dat nog mooier)..dit laagje wordt dan de nieuwe grens. lucht op lucht geeft minder wrijving van metaal lucht.. voorkomt ook dat benzine neerslaat op de wand.
ook een voordeel..het is minder werk.
ok... wie wilt mij helpen met een eve goede of betere kop te maken als die van swiftune?? (tegen betaling natuurlijk)
Die kan er zo op en dat scheelt aanzienlijk. Ik heb Swiftune wel een stuk hoger op mijn lijst staan als Wood en Pickett. Sterker nog, ik heb al een cilinderkop (mpi)klaar liggen om door Swiftune te laten bewerken.
mag ik dan vragen wat dat ongeveer kost bij swiftune ik heb nhiert nasmelijk ook nog een reserve mpi kpop waar ik wel wat leuks mee wil gaan doen of laten doen maar siryun zou het van mij ook mogen doen effe de kosten en baten tegen elkaar afwegen
groetjes hilbert
link
Op de turbo-mini site link zijn ze erg te spreken over de cilinderkoppen van vmax-scart link en morespeed link. Misschien dat je daar ook eens een kijkje moet nemen.
Ik weet dat vmax-scart de cilinderkoppen ook aan andere mini 'specialisten' levert en ik heb er zelf mijn turbo kop vandaan gehaald. Nu ben ik geen specialist op het gebied van poort en verbrandingskamerbewerking maar het ziet er toch allemaal wel erg netjes uit.
Bas
weet iemand een adresje voor swiftune koppen in NL? of moet je dan helemaal naar die gabbers toe in engeland..
Meeste bedrijven kunnen dat wel regelen voor je. Ik weet dat Mustbemini onderdelen koopt bij swiftune (sw5 nokkenas + double timing chain bijvoorbeeld), maar ben van leeuwen, dcm etc. doen dat vast ook wel.
) kunnen regelen en dat het risico bij het bedrijf ligt ipv dat je het zelf koopt.
Voordeel is natuurlijk dat deze bedrijven korting(wil niet zeggen dat het automatisch goedkoper voor jou is natuurlijk
ik zal rondbellen hoeveel zoiets mij gaat kosten en of ze het wel kunnen bestellen
ben benieuwd..
maar waarom is iedereen zo verdeelt over swiftune? nu krijg ik weer een mailtje terug van een mini bedrijfje dat er niet zo mee wegloopt en hun betere/ zelfde kwaliteit koppen hebben..??
Een bedrijf is natuurlijk minder objectief aangezien die wilt verkopen. Misschien dat ie zelf nog wel andere koppen op voorraad heeft liggen? Nokkenassen zijn wel super! ga er als ik er echt een keer tijd en zin voor kan maken ook nog wel een SW5 halen. Van de koppen weet ik echter vrij weinig, maar dat doe k ook liever zelf....
als je geld wilt uitgeven (en dat moet je als je echt een goede kop wilt)
zou ik zonder problemen een swiftune kop aanschaffen.
of je kan Keith Calver zelf een kop laten maken ..
maar met een MPI kan je beter gaan sparen voor een MBE inspuit systeem.. duur maar zinniger schat ik
ja en dan gaat mijn computer over zijn nek en denk je doet het zelf maar!!
of krijg ik daar een programmeerbare computer bij kadoo?
en als iemand mij geld wilt besparen en zelf wat geld wilt verdienen, mogen ze daad bij woord voegen en laten zien dat ze zelf ook goede koppen kunnen maken.. ik betaal daar graag voor...
Als je de boel toch los hebt meteen die injectie bende eruit en een fijne carburateur op die snelle kop...
Ben je meteen van alle virusjes verlost.
wel een dure hobby die koppen... maarja een nokkenas setje met tuimelaars en gearkit kost ook al snel 331,50 ponden... plus een kop...
hmmm...
dure hobby he die mini's
taekeb schreef:

Als je de boel toch los hebt meteen die injectie bende eruit en een fijne carburateur op die snelle kop...
wel een dure hobby die koppen... maarja een nokkenas setje met tuimelaars en gearkit kost ook al snel 331,50 ponden... plus een kop...
En wat denk je van alle aanpassingen om alle sensoren te neppen die je niet meer gebruikt als je een carb erop zou zetten...
De sensoren kunnen er dan gewoon in zijn geheel uit of niet aangesloten worden. Maar die carb gaat denk ik niet op. Denk niet dat je daar de keruing mee doorkomt omdat de Co waarde wel eens veel hoger kan zijn.....
Enne, wat die kop bouwen betreft:
Ik denk niet dat er hier iemand is die een kop van een mpi om durft te bouwen. ik zou me er in ieder geval niet aan te wagen!
Je KAN een bericht editten hoor Kevski styli...

waarom niet? kevski...een kop van een mpi is toch het zelfde als die van ieder andere kop??
Inspuiting en dat soort dingen. Die Mpi heeft (waarschijnlijk?!) ook een soort douche injectors erin zitten die in de kop zitten. En dat beschadigd nogal snel. vandaar dat Mpi koppen ook vaak duurder zijn....
Lemon8 schreef:
en als iemand mij geld wilt besparen en zelf wat geld wilt verdienen, mogen ze daad bij woord voegen en laten zien dat ze zelf ook goede koppen kunnen maken.. ik betaal daar graag voor...
Als ik jou was zou ik gewoon sparen voor een Swiftune kop. Je moet je eigen cilinderkop of een reserve mpi cilinderkop naar Swiftune sturen per post. Je kan ook een nieuwe mpi kop kopen bij minisport en die naar Swiftune laten sturen. Er zijn genoeg mensen die beweren dat ze hetzelfde kunnen als Swiftune, maar er zijn er weinig die ook echt zo goed zijn. Als je iets goeds wil kost het nu eenmaal wat meer geld. Als je het er niet voor over hebt, dan zou ik de boel laten zoals je het nu hebt.
ik heb het er wel voor over, maar als sommige mensen beweren dat ze het zelfde kunnen voor een stuk minder zeg ik kom maar op!
hoest met de mini van marc26?? nog enige vordering?? loopt je mini alweer iets beter?? laatste keer was je computer niet zo goed ingesteld..
Je kunt toch ook een swiftune kop kopen zonder inruil?
ik heb gelezen dat wp nu ook een inlaatspruitstuk voor een mpi heeft. zou dit in combinatie met een swiftine kop iets zijn?
ja teake je kan ook een swiftune kop kopen zonder je eigen kop in te leveren.. kost wel iets van 50 pond extra...
hey marc, ja dat klopt.. alleen kan ik het niet vinden op de site van hun.. maar jeroen2 weet daar alles van dus PM hem ff of zoek op het forum.. hij heeft het gepost...dacht ik
Lemon8 schreef:
kost bakken poen.
.\\
ja en dan gaat mijn computer over zijn nek en denk je doet het zelf maar!!
of krijg ik daar een programmeerbare computer bij kadoo?
noem het maar kado
ik wil best wat doen met je kop
add: overigens een MPI kop heeft andere aansluitpunten maar is op zich niet anders dan een normale 12g940.
PM maar
Lemon8 schreef:
ik heb het er wel voor over, maar als sommige mensen beweren dat ze het zelfde kunnen voor een stuk minder zeg ik kom maar op!
hoest met de mini van marc26?? nog enige vordering?? loopt je mini alweer iets beter?? laatste keer was je computer niet zo goed ingesteld..
Mijn mini loopt perfect. Alleen het starten gaat niet altijd even goed. Ik heb nu twee andere blokken liggen, waarvan 1 helemaal nieuw. Ik ben van plan om dat gebruikte blok op te boren naar 1293 cc. Ik heb al een swiftune sw10 nokkenas met duplex timing gears liggen die erin gaat. Verder wil ik dat systeem van Mike Barrath erop zetten met het programeerbare systeem wat ik al heb. De cilinderkop gaat binnenkort ook naar Swiftune.
Genoeg plannen voor de toekomst dus. Eerst nog maar even doorsparen.
zo zo klinkt al duur genoeg marc!!!! haha ik wou dat ik ook ff zoveel geld had.. maar ach ik heb ook een deal binnen kort
misschien ook een splinternieuw blok.... whoopie
In het begin van dit topic wordt er nogal negatief over swiftune gesproken en wordt vooral het uiterlijk van de kop nogal afgekraakt. Iemand zou thuis een betere gemaakt hebben. Is dat dan ook door middel van een flowbank gedaan?
Bij swiftune gaat er geen kop weg voordat de waarden van de flowbank voldoen aan de eisen. Niet voor iedere motor voldoet eenzelfde kop. Bij swiftune moet je aangeven wat je van je motor verwacht en daar prepareren zij dan een kop voor. Ben bij Swiftune geweest en die jongens hebben er echt wel verstand van. Ze hadden net een motor op de testbank staan om af te stellen; 154 PK!!!!! Zonder turbo dus... Was natuurlijk niet mee te rijden zo extreem,
puur voor het cirquit.
Groeten,
Remko
www.mustbemini.nl
Mij zal het niet gaan of het e
cht mooi is maar als het maar werkt !
Remko schreef:


In het begin van dit topic wordt er nogal negatief over swiftune gesproken en wordt vooral het uiterlijk van de kop nogal afgekraakt.
here here..
dat was dan ook J2 de forum techno criticaster
overigens komen de "krassen" vooral door de manier waarop dit op de foto er uit springt..
ik zal het tzt allemaal zien als J2 op de dyno komt
maar als je 150+ pk uit een A plus weet te persen weet je absoluut wat je doet!
als je weet hoeveel werk het kost om 90 pk ergens uit te persen
ja ik vond ook al dat er teveel negatief werd gepraat over swiftune, (dat zei ik ook ergens hier)
ik dacht ook al dat ze gewoon goed waren, ze staan al jaren aan de top van de mini racerij en daar kom je niet zomaar zonder dat je weet wat je doet..
Dat bedoel ik nu eens ! Swifttune Rules zou !
Remko , had meteen de specs gevraagd ....
Greetz , jeroen2
als ik daar was geweest dan had ik die mini naar huis gereden!! haha......ik ga hopelijk binnenkort een racertje kopen.. dus dan zou 150+ pk wel leuk zijn..
Je moet ingelogd zijn om te reageren.