Normaal start en rijdt mijn mini als een zonnetje , echter doet sinds de winterstalling het volgende probleem zich voor: bij het schakelen van een versnelling naar de 2 (vanuit een willekeurige versnelling) werkt soms de koppeling niet goed. Het pedaal zit op de grond en toch blijft hij tanden poetsen. Warm of koud blok maakt niet uit. Ik heb al rondgekeken op het forum maar kon hier (nog) niks over vinden.
Het betreft een mini 1000 uit 1980.
Afstelling koppeling..? wellicht de retourslag even weer wat bijstellen. Anders kan je tot op de bodem trappen, maar komt de boel nier geheel vrij. En als dat niet werkt, check dan evt weg lekken van druk in master en slave cilinder van de koppeling.
Tweede versnelling heeft meeste last van slijtage van de synchromesh en is daarom extra gevoelig.
eventueel de flexibele slangen vervangen, deze hebben niet het eeuwige leven, en kunnen van binnen de boel blokkeren.
Sowieso vloeistofniveau controleren, bijvullen en ontluchten...
succes,
Theo van den Bogaard
Bedankt voor de tip!
De remvloeistof van de koppeling in zijn geheel vervangen en weer ontluchten, doet ook vaak wonderen!
Op den duur komt er veel vocht in de vloeistof en dan werkt'ie ook niet lekker meer.
Bedankt voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag
Normaal start en rijdt mijn mini als een zonnetje
, echter doet sinds de winterstalling het volgende probleem zich voor: bij het schakelen van een versnelling naar de 2 (vanuit een willekeurige versnelling) werkt soms de koppeling niet goed. Het pedaal zit op de grond en toch blijft hij tanden poetsen. Warm of koud blok maakt niet uit. Ik heb al rondgekeken op het forum maar kon hier (nog) niks over vinden.

Het betreft een mini 1000 uit 1980.
Afstelling koppeling..? wellicht de retourslag even weer wat bijstellen. Anders kan je tot op de bodem trappen, maar komt de boel nier geheel vrij. En als dat niet werkt, check dan evt weg lekken van druk in master en slave cilinder van de koppeling.
Tweede versnelling heeft meeste last van slijtage van de synchromesh en is daarom extra gevoelig.
eventueel de flexibele slangen vervangen, deze hebben niet het eeuwige leven, en kunnen van binnen de boel blokkeren.
Sowieso vloeistofniveau controleren, bijvullen en ontluchten...
succes,
Theo van den Bogaard
Bedankt voor de tip!
De remvloeistof van de koppeling in zijn geheel vervangen en weer ontluchten, doet ook vaak wonderen!
Op den duur komt er veel vocht in de vloeistof en dan werkt'ie ook niet lekker meer.
Bedankt voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag
Je moet ingelogd zijn om te reageren.