Iemand ervaring met het vervangen van de pakkingen van de tappet covers?
(deksels tegen de zijkant van een 1000cc blok)
Het spruitstuk, uitlaat en carburateur moeten los en voorzien van nieuwe pakkingen?
In een ander topic heb ik gelezen dat het raadzaam is originele pakkingen hiervoor te bestellen?
De werkzaamheden zijn zoals je zelf beschrijft, dus wat is het probleem?
Als de pakking lek is vervangen door nieuwe, als de pakkingen niet lek zijn, lekker zo laten. Het zijn vrij dikke pakkingen, vloeibare pakking zal dus niet werken.
Succes
Ik heb ze bij mij vervangen. Gewoon nieuwe er in zetten en deksels vast zetten. Niet te vast anders beschadig je de pakking misschien.
Hoe zit het met losmaken van de carburateur? Moet die ook voorzien worden van nieuwe pakkingen. Kun je de kabels van het gas en de choke makkelijk demonteren en weer monteren? Moet het spruitstuk weer vast gezet worden met een momentsleutel etc etc
iedere pakking die je losmaakt moet je vernieuwen, pakkingen zijn voor 1 malig gebruik.
dus een nieuwe spruitstukpakking en diverse carb pakkingen heb je nodig, je hoeft niets op moment vast te zetten, vast is vast!
succes!
Precies wat bart zegt. Als je carb nog op je spruitstuk zit zou ik die als ik jou was samen demonteren als dat mogelijk is, scheelt weer wat werk
Alles zit nog gemonteerd dus dat idd een goed plan.
Het gaat me een beetje om de gaskabel en choke kabel. Kan ik die zomaar losmaken zonder dat ik straks bij het opnieuw monteren moet gaan afstellen of iets dergelijks.
Ik heb bij mijn blokwissel de carb losgehaald van het spruitstuk en op het schutbord gelegd. Zo bleven de kabels er aan zitten.
Als je de kabels niet los maak hoef je ze niet te stellen.
Het is meestal niet moeilijk aan de kabels te zien waar ze vast hebben gezeten (door vervorming of vuil). Ook hebben zowel de choke als de gaskabel een beetje speling dus het komt niet zo heel nauwkeurig. De echte afstelling gebeurt met de aanslagschroefjes op de carb zelf, niet op de kabels.
Iemand ervaring met het vervangen van de pakkingen van de tappet covers?
(deksels tegen de zijkant van een 1000cc blok)
Het spruitstuk, uitlaat en carburateur moeten los en voorzien van nieuwe pakkingen?
In een ander topic heb ik gelezen dat het raadzaam is originele pakkingen hiervoor te bestellen?
De werkzaamheden zijn zoals je zelf beschrijft, dus wat is het probleem?

Als de pakking lek is vervangen door nieuwe, als de pakkingen niet lek zijn, lekker zo laten. Het zijn vrij dikke pakkingen, vloeibare pakking zal dus niet werken.
Succes
Ik heb ze bij mij vervangen. Gewoon nieuwe er in zetten en deksels vast zetten. Niet te vast anders beschadig je de pakking misschien.
Hoe zit het met losmaken van de carburateur? Moet die ook voorzien worden van nieuwe pakkingen. Kun je de kabels van het gas en de choke makkelijk demonteren en weer monteren? Moet het spruitstuk weer vast gezet worden met een momentsleutel etc etc
iedere pakking die je losmaakt moet je vernieuwen, pakkingen zijn voor 1 malig gebruik.
dus een nieuwe spruitstukpakking en diverse carb pakkingen heb je nodig, je hoeft niets op moment vast te zetten, vast is vast!
succes!
Precies wat bart zegt. Als je carb nog op je spruitstuk zit zou ik die als ik jou was samen demonteren als dat mogelijk is, scheelt weer wat werk
Alles zit nog gemonteerd dus dat idd een goed plan.
Het gaat me een beetje om de gaskabel en choke kabel. Kan ik die zomaar losmaken zonder dat ik straks bij het opnieuw monteren moet gaan afstellen of iets dergelijks.
Ik heb bij mijn blokwissel de carb losgehaald van het spruitstuk en op het schutbord gelegd. Zo bleven de kabels er aan zitten.
Als je de kabels niet los maak hoef je ze niet te stellen.
Het is meestal niet moeilijk aan de kabels te zien waar ze vast hebben gezeten (door vervorming of vuil). Ook hebben zowel de choke als de gaskabel een beetje speling dus het komt niet zo heel nauwkeurig. De echte afstelling gebeurt met de aanslagschroefjes op de carb zelf, niet op de kabels.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.