link
------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik heb zojuist een motortje opgehaald. De man waar ik hem van heb zij dat het een 1300 was en dat hoop ik ook dat hij is hahah.
Helaas mist het motor identificatie plaatje, nu heb ik even op internet gezocht naar aanwijzingen maar ik ben nog niet veel wijzer...
Aanwijzingen die ik heb gevonden op het blok:
* Het blok komt (1976) als het moet geloven
* De kleppen bevat een A+ sticker
* De kop is rood van kleur
* De verdeel kap is geschroefd in tegen stelling tot mijn 1988 1000cc mini
Ik hoop dat iemand het toevallig weet!
Groet,
Randell
bevestiging van de verdeler: 1 bout, met een vorkplaatje als klem, dan is het A+
maar in 76 waren die er nog niet
meten is weten: kop er af en boring meten ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Achterkant van blok.. 2 afdekplaaten? Waarvan een met ontluchter? Ja = 850,1000,1100.
Nee is 1300.
Kachel kraan op kop? Recht standing ( in zelfde lijn als) naast kleppendeksel? Ja is 850 1000 1100.
Nee? ( beetje onder hoek dus) 1300 kop.
850 heeft vaak ook de type aanduiding 850 op achterzijde motor staan ( ongeveer naast plek benzine pomp)
Inderdaad 1976 waren er nog geen a+ blokken..
En afdek kap van kleppendeksel kan je overal op kwijt. Dus zegt niks.
Rode kleur.. Ff op fiets naar gamma.. Zegt ook niks.
Foto's van achter en voorzijde blok hier dumpen en er zijn mensen hoer die je het meteen kunnen vertellen. ( of het een 850,1000,1100) of een 1300 is. En of het een a of a+ blik is..
Enigste nuttige info nu wat je geeft is dat de verdeel kap geschroefd is.. Duidt op elektrische ontsteking.. Wat niet op een a blok past.. Dus naar alle waarschijnlijkheid is het wel een a+ motor.. Maar dan klopt het 1976 jaartal dus weer niet..
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga morgen of vanavond er even naar kijken !
Excusua dat de info niet geweldig was...
Is 1,3 Metro A+ blok uit de jaren 83/84/85/86
Stroomverdeler is de: 65DM4
Diff: 3.44 (latere blokken kunnen 3.1 hebben)
Enorm veel dank ! Ik ga even opzoeken wat dat a+ Metro nou in houd hahah
Groet randell
het houdt in dat je een aantal (kleine) aanpassingen moet doen om hem in je Mini te kunnen gebruiken
zo te zien had deze een kabelkoppeling, je zult deze naar hydraulisch moeten ombouwen, ophangingspunten zijn makkelijk aan te passen, je moet een gaatje maken voor een kachelkraan, in-/uitlaatspruitstuk vervangen, radiatoraansluiting is anders ..
afhankelijk van de leeftijd van de Mini waar ie in moet nog wat knutselen aan bedrading
succes,
Theo van den Bogaard
Ahaa dus ik ben nog wel even lekker bezig!
Ik zit te denken om hen helemaal uit elkaar te halen en hem netjes weer op te bouwen
UPDATE!
Ik heb nu even nogmaals gecheckt en ik heb in ieder geval een 1300 kop!
mijnn kachel kraan staat onder 45 graden.
Verder meen ik een electrische onsteking te hebben maar dat durf ik niet te zeggen daarom wat fototjes.
ik hoop dat iemand me nog verder kan helpen!
link
link
link
link
link
link
link
link
------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik heb zojuist een motortje opgehaald. De man waar ik hem van heb zij dat het een 1300 was en dat hoop ik ook dat hij is hahah.
Helaas mist het motor identificatie plaatje, nu heb ik even op internet gezocht naar aanwijzingen maar ik ben nog niet veel wijzer...
Aanwijzingen die ik heb gevonden op het blok:
* Het blok komt (1976) als het moet geloven
* De kleppen bevat een A+ sticker
* De kop is rood van kleur
* De verdeel kap is geschroefd in tegen stelling tot mijn 1988 1000cc mini
Ik hoop dat iemand het toevallig weet!
Groet,
Randell
bevestiging van de verdeler: 1 bout, met een vorkplaatje als klem, dan is het A+
maar in 76 waren die er nog niet
meten is weten: kop er af en boring meten ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Achterkant van blok.. 2 afdekplaaten? Waarvan een met ontluchter? Ja = 850,1000,1100.

Nee is 1300.
Kachel kraan op kop? Recht standing ( in zelfde lijn als) naast kleppendeksel? Ja is 850 1000 1100.
Nee? ( beetje onder hoek dus) 1300 kop.
850 heeft vaak ook de type aanduiding 850 op achterzijde motor staan ( ongeveer naast plek benzine pomp)
Inderdaad 1976 waren er nog geen a+ blokken..
En afdek kap van kleppendeksel kan je overal op kwijt. Dus zegt niks.
Rode kleur.. Ff op fiets naar gamma.. Zegt ook niks.
Foto's van achter en voorzijde blok hier dumpen en er zijn mensen hoer die je het meteen kunnen vertellen. ( of het een 850,1000,1100) of een 1300 is. En of het een a of a+ blik is..
Enigste nuttige info nu wat je geeft is dat de verdeel kap geschroefd is.. Duidt op elektrische ontsteking.. Wat niet op een a blok past.. Dus naar alle waarschijnlijkheid is het wel een a+ motor.. Maar dan klopt het 1976 jaartal dus weer niet..
Heb A blok met elect ontsteking? Past prima
Voor een A-blok zie ook de flow chart van Vizard:
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... m=17&pos=8
HTH,
Theo van den Bogaard
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga morgen of vanavond er even naar kijken !
Excusua dat de info niet geweldig was...
Is 1,3 Metro A+ blok uit de jaren 83/84/85/86
Stroomverdeler is de: 65DM4
Diff: 3.44 (latere blokken kunnen 3.1 hebben)
Enorm veel dank ! Ik ga even opzoeken wat dat a+ Metro nou in houd hahah
Groet randell
het houdt in dat je een aantal (kleine) aanpassingen moet doen om hem in je Mini te kunnen gebruiken
zo te zien had deze een kabelkoppeling, je zult deze naar hydraulisch moeten ombouwen, ophangingspunten zijn makkelijk aan te passen, je moet een gaatje maken voor een kachelkraan, in-/uitlaatspruitstuk vervangen, radiatoraansluiting is anders ..
afhankelijk van de leeftijd van de Mini waar ie in moet nog wat knutselen aan bedrading
succes,
Theo van den Bogaard
Ahaa dus ik ben nog wel even lekker bezig!
Ik zit te denken om hen helemaal uit elkaar te halen en hem netjes weer op te bouwen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.