Verschil in geluid standaarduitlaat RC40

Verschil in geluid standaarduitlaat RC40

Ingediend door jmhoefs op

Verschil in geluid standaarduitlaal en een complete rc40 inclusief in en uitlaat spruitstuk.

Ik heb een 1987 er 1000 Mayfer gr Jan.

RE: Verschil in geluid standaarduitlaat RC40

Hoi. Ik heb de titel van je topic een beetje ingekort, want dat was een kopie van het bericht zelf 🙂 

Ben je op zoek naar een geluidsopname ofzo? In het algemeen geldt dat het geluid wat “voller” wordt met een RC40. Inlaatspruitstukken kon ik me niet herinneren dat RC40 maakt, bij een uitlaatspruitstuk zal het ook wel weer schelen welk type je hebt, al is LCB (long center branch) het meest voorkomend. Ik meen dat RC40 ook wel uitlaatspruitstukken maak, al wordt het zo te zien ook wel met andere fabrikanten gecombineerd. Zo'n LCB doet volgens mij niet zo verschrikkelijk veel; het boerenverstand suggereert dat het geluid wat minder gedempt wordt doordat het buizen zijn vs. gietijzer. Bij mij is het er ooit opgekomen samen met nog diverse andere wijzigingen, dus lastig om het individuele effect daarvan te benoemen.

Het klinkt een beetje of je op zoek bent naar een Stage 1 kitje, wat normaal gesproken het hele in- en uitlaattraject behelst, inclusief andere naald voor de carburateur (om deze af te stemmen op de andere behoefte van de motor). Meestal gaan die dan ook weer gepaard met iets als een K&N luchtfilter, wat ook nog best veel doet voor het geluid (semi-open-verbinding direct achter het schutbord vs. zo'n grote plastic trommel om de carburateur heen, met een luchtinlaat die van ergens voorin de motor-ruimte komt).

RE: Verschil in geluid standaarduitlaat RC40

Sorry voor de lange.aanhef, was een foutje van mij. Mijn standaarduitlaat is heel stil, daarom wil ik iets meer sportief geluidje hebben maar niet te veel.  Is er iemand die ook zo'n combinatie heeft. Luchtaanvoer bl8jft het zelfde. Geen Stage 1  gr Jan.