versleten vering

default

RE: versleten vering

De vering van mijn kensington uit 1996 is versleten. Hij staat wat scheef (bestuurderskant lager) en hij stuitert behoorlijk over niet vlakke wegen, met grip verlies etc. Tijd om er wat aan te doen dus! Nu heb ik begrepen dat dat bij mini's weer 'opgepompt' dan wel uitgerekt kan worden, maar dat dat een specialistische klus is met gebruik van Engelse sleutels en kennis van zaken. Bij de mini garage is dat nogal een prijzige klus voor vier veringen, dus ik ben op zoek naar een mini sleutelaar (liefst in omgeving apeldoorn/deventer/arnhem) die deze klus zou willen doen (tegen een vergoeding natuurlijk).

RE: versleten vering

je veerbollen zijn niet op te pompen, dat was alleen bij hydrolastic geveerde mini's...

hoogstwaarschijnlijk zijn je veerkogels door je cups geschoten, een veerkogel kost 4,50 per stuk er zitten 4 kogels op je mini.het is een aardig klusje om die kogels te vervangen...

het kan zijn dat ook je schokdempers ook aan vervanging toe zijn, deze zijn wat duurder, maar wel makkelijk te vervangen

RE: versleten vering

De veerbollen zelf krijgen ook nogal op hun donder, zeker aan de voorzijde. Ik ben zelf met de vering van mijn auto bezig en als je een veerbol van de voorzijde naast eentje van de achterkant legt is een cm verschil geen uitzondering.

Een ingezakte veerbol kan dus ook het euvel zijn van het scheefhangen, zeker als je er vaak alleen in rijdt.

Wat Bart al zegt kan ook goed mogelijk zijn. Versleten schokdempers of een doorgesleten veerkogel.

Dennis