Vragen over aankoop Mini 1000 E

default

RE: Vragen over aankoop Mini 1000 E

Ik heb een mooie Mini 1000 E gezien op het internet. Ik heb al naar de garage gebeld om te vragen over hoe de Mini er uitzag. Nu heb ik een paar vraagjes voor jullie voordat ik over ga tot koop.

1. De Mini heeft op de beide deuren roest zitten. Dit is toch een bekende plek bij Mini's?

2. Verder moet er een nieuwe '[i:3bg8efeu]achterplaat[/i:3bg8efeu]' in. Deze zit erbij en kan zo gemonteerd worden. Maar wat is deze '[i:3bg8efeu]achterplaat[/i:3bg8efeu]' precies?

3. Verder loopt ze motorisch gezien in orde (volgens de garage). Maar waar moet ik motorisch gezien op letten of zij in orde is?

4. Ook is het subframe voor niet 100% meer. Is dit moeilijk te vervangen?

Al vast bedankt!

RE: Vragen over aankoop Mini 1000 E

Kijk allereerst even bij de aankooptips op de site van de club.

Verder zomaar een paar dingen:
[list=1:19623ev4]
[*:19623ev4]Roest in de deuren is inderdaad een bekende plek. Meestal veroorzaakt doordat de afwateringsgaatjes onderin verstopt zijn.[/*:m:19623ev4]
[*:19623ev4]Wat precies met een achteprlaat bedoelt wordt weet ik niet. Maar het zal naar alle waarschijnlijkheid gaan om de "banaan", het plaatdeel achteraan onder de bumper. Anders misschien over de bodem van de kofferbak. Om dat netjes te monteren moet er wel gelast worden.[/*:m:19623ev4]
[*:19623ev4]Motorisch: zaken als makkelijke koude start en rookontwikkeling bij gasgeven en gas loslaten.[/*:m:19623ev4]
[*:19623ev4]Als het het subframe achter was geweest had ik ja gezegd, maar voor lijkt mij lastiger, omdat de motor daarin hangt. [/*:m:19623ev4][/list:o:19623ev4]

Veel succes, in elk geval.