Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

Het aantal tandjes is zeker het verschil, maar hoe herken ik een vliegwiel als het voor me ligt? Dus zonder vergelijkingsmateriaal...

Hoeveel tandjes heeft verto? Hoeveel tandjes heeft non verto? staat er nog iets op waaraan ik het kan herkennen?

Alvast bedankt!

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p15.jpg

nr 15 = vliegwiel oude stijl; nr 26 verto

hopelijk is dit duidelijk genoeg (tandjes zegt niet alles, alleen over het type startmotor ;-) )
nr 15 heeft drie gaten voor de backplate (nr 5) die de verto niet heeft.

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

Thanks, hier kan ik wel wat mee! Mooie duidelijke plaat... Ik zat wat in de haynes te zoeken, maar kwam hem niet tegen.

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

Weet iemand de maat van de bout op tekening 1 , nr 17?
Kan ik een dop kopen O:)

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

1 1/2" .. als je die gaat kopen, koop dan een diepe, die is ook voor je fuseekogels ..
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dop1.gif

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

[size=75:2tjuyla4][Topics samengevoegd-Demelza][/size:2tjuyla4]

Hallo, ik ben in het Forum wat info aan het zoeken over de versnelling's bak. Ik kom steeds verto en nonverto tegen, maar kan iemand mij vertellen wanneer ik een Verto of nonVetro koppeling heb??
We hebben een Mini uit '81 1000cc. Aan de hulpkoppeling's cilinder zit een veer die naar de "stang" uit de hulpkoppeling's cilinder gaat.

**Hoe kan ik herkennen welke we hebben??**

Thanx!

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

de ene heeft een lange koppelingshevel en de andere een korte (bij de hulpkoppelingscilinder)

druk anders eens op het zoek knopje en vul daar in "verto". Is al de wereld over geschreven

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

dank je!
Maar wat is lang?? een meter, 2 meter? ;)

toch bedankt!

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

Theo van den Bogaard schreef:
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p15.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

nr 15 = vliegwiel oude stijl; nr 26 verto

hopelijk is dit duidelijk genoeg (tandjes zegt niet alles, alleen over het type startmotor ;-) )
nr 15 heeft drie gaten voor de backplate (nr 5) die de verto niet heeft.

groetjes,
Theo van den Bogaard




Heb je deze pagina ook op je nieuwe site staan Theo?
Ik heb hier namelijk 2 koppelingsplaten die niet gelijk zijn. Art.nr. C951AF en C362AF, beide van QH, de eerste heeft 6 veren in het (dikkere) hart van plaat (en op de doos staat geschreven (door mij) Vetro (zou een oude plaat van Ugly zijn). De 2e heeft geen veren in de plaat, maar is dat dan een nonvetro?

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

Beste Bertina,
De C951AF is een plaat voor de Verto koppeling en is ook alléén maar voor Verto-Vliegwiel/drukgroep geschikt.
De C362AF is het oude type koppelingsplaat maar kan zowel in oude én nieuwe(Verto) vliegwiel/Drukgroep combinatie gebruikt worden.

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

Top Marc, dank je wel!! :*

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

Op de nieuwe site staat wel een fotoboek "mosbas", maar ik zie er zo geen plaatje van koppelingen tussen, ik ga het eens nakijken ...

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto

e.e.a. bijgewerkt ..

plaatje met de koppelingen:
https://infomininl.org/wp-content/uploa ... 12/p15.jpg

hele album (plaatjes uit een oude moss catalogus):
https://infomininl.org/?page_id=390

FWIW,
Theo van den Bogaard