hopelijk is dit duidelijk genoeg (tandjes zegt niet alles, alleen over het type startmotor ;-) )
nr 15 heeft drie gaten voor de backplate (nr 5) die de verto niet heeft.
Hallo, ik ben in het Forum wat info aan het zoeken over de versnelling's bak. Ik kom steeds verto en nonverto tegen, maar kan iemand mij vertellen wanneer ik een Verto of nonVetro koppeling heb??
We hebben een Mini uit '81 1000cc. Aan de hulpkoppeling's cilinder zit een veer die naar de "stang" uit de hulpkoppeling's cilinder gaat.
hopelijk is dit duidelijk genoeg (tandjes zegt niet alles, alleen over het type startmotor ;-) )
nr 15 heeft drie gaten voor de backplate (nr 5) die de verto niet heeft.
groetjes,
Theo van den Bogaard
Heb je deze pagina ook op je nieuwe site staan Theo?
Ik heb hier namelijk 2 koppelingsplaten die niet gelijk zijn. Art.nr. C951AF en C362AF, beide van QH, de eerste heeft 6 veren in het (dikkere) hart van plaat (en op de doos staat geschreven (door mij) Vetro (zou een oude plaat van Ugly zijn). De 2e heeft geen veren in de plaat, maar is dat dan een nonvetro?
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door morrismarc op za, 08-12-2018 17:40
Beste Bertina,
De C951AF is een plaat voor de Verto koppeling en is ook alléén maar voor Verto-Vliegwiel/drukgroep geschikt.
De C362AF is het oude type koppelingsplaat maar kan zowel in oude én nieuwe(Verto) vliegwiel/Drukgroep combinatie gebruikt worden.
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door taekeb op di, 05-04-2005 08:40
Het aantal tandjes is zeker het verschil, maar hoe herken ik een vliegwiel als het voor me ligt? Dus zonder vergelijkingsmateriaal...
Hoeveel tandjes heeft verto? Hoeveel tandjes heeft non verto? staat er nog iets op waaraan ik het kan herkennen?
Alvast bedankt!
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 05-04-2005 09:00
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p15.jpg
nr 15 = vliegwiel oude stijl; nr 26 verto
hopelijk is dit duidelijk genoeg (tandjes zegt niet alles, alleen over het type startmotor ;-) )
nr 15 heeft drie gaten voor de backplate (nr 5) die de verto niet heeft.
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door taekeb op di, 05-04-2005 09:34
Thanks, hier kan ik wel wat mee! Mooie duidelijke plaat... Ik zat wat in de haynes te zoeken, maar kwam hem niet tegen.
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door vis op di, 05-04-2005 15:58
Weet iemand de maat van de bout op tekening 1 , nr 17?
Kan ik een dop kopen
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 05-04-2005 16:06
1 1/2" .. als je die gaat kopen, koop dan een diepe, die is ook voor je fuseekogels ..
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dop1.gif
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Anouk's Mini op zo, 04-06-2006 10:58
[size=75:2tjuyla4][Topics samengevoegd-Demelza][/size:2tjuyla4]
Hallo, ik ben in het Forum wat info aan het zoeken over de versnelling's bak. Ik kom steeds verto en nonverto tegen, maar kan iemand mij vertellen wanneer ik een Verto of nonVetro koppeling heb??
We hebben een Mini uit '81 1000cc. Aan de hulpkoppeling's cilinder zit een veer die naar de "stang" uit de hulpkoppeling's cilinder gaat.
**Hoe kan ik herkennen welke we hebben??**
Thanx!
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Slayer op zo, 04-06-2006 11:18
de ene heeft een lange koppelingshevel en de andere een korte (bij de hulpkoppelingscilinder)
druk anders eens op het zoek knopje en vul daar in "verto". Is al de wereld over geschreven
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Anouk's Mini op zo, 04-06-2006 11:22
dank je!
Maar wat is lang?? een meter, 2 meter?
toch bedankt!
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Tincu op za, 08-12-2018 16:35
Heb je deze pagina ook op je nieuwe site staan Theo?
Ik heb hier namelijk 2 koppelingsplaten die niet gelijk zijn. Art.nr. C951AF en C362AF, beide van QH, de eerste heeft 6 veren in het (dikkere) hart van plaat (en op de doos staat geschreven (door mij) Vetro (zou een oude plaat van Ugly zijn). De 2e heeft geen veren in de plaat, maar is dat dan een nonvetro?
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door morrismarc op za, 08-12-2018 17:40
Beste Bertina,
De C951AF is een plaat voor de Verto koppeling en is ook alléén maar voor Verto-Vliegwiel/drukgroep geschikt.
De C362AF is het oude type koppelingsplaat maar kan zowel in oude én nieuwe(Verto) vliegwiel/Drukgroep combinatie gebruikt worden.
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Tincu op za, 08-12-2018 20:35
Top Marc, dank je wel!!
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 14-12-2018 15:58
Op de nieuwe site staat wel een fotoboek "mosbas", maar ik zie er zo geen plaatje van koppelingen tussen, ik ga het eens nakijken ...
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Wat was ook alweer het verschil in vliegwiel verto/non verto
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 18-12-2018 13:47
e.e.a. bijgewerkt ..
plaatje met de koppelingen:
https://infomininl.org/wp-content/uploa ... 12/p15.jpg
hele album (plaatjes uit een oude moss catalogus):
https://infomininl.org/?page_id=390
FWIW,
Theo van den Bogaard