Wolseley Hornet mk II - VIN nummer

default

Wolseley Hornet mk II - VIN nummer

Ingediend door Minimarinarudy op

Hallo,

We hebben een Wolseley Hornet mk II aangeschaft met de nodige documenten. Wagen was niet gekeurd voor verkoop, zoals dit in Belgie wel de gewoonte is. Laatste keuringsattest gaf enkele kleine onregelmatigheden i.v.m. corrosie en zwetende motor.

 

Nu ben ik mij gaan aanbieden op het keuringsstation om de wagen op mijn naam in te schrijven, maar... de wagen kreeg een rood keurinsattast omdat het ingeslagen VIN-nummeer (chassisnummer) niet op de juiste plaats zou staan;

Kan er mij iemand bevestigen waar het nummer oorspronkelijk staat : is dit vooraan in de lip van de plaat waar de ruitenwissers staan bevestigd, of is dit in de vloerplaat van de passagiersstoel, in dit geval is dit links, omdat de Wolseley rechts gestuurd is.

Met vriendelijke groeten

 

Rudy Huysveld

RE: Wolseley Hornet mk II - VIN nummer

Pittige kwestie. Ik heb even in het boek Original Mini Cooper and Cooper S, maar geen index dus dat maakt het lastig. Ik zou verwachten dat dat hetzelfde is als bij een Wolseley (maar ook weer zeker geen garantie...). Wat ik je wel zou willen meegeven: ik denk dat "passagierszijde" geredeneerd is vanuit linksgestuurde auto's, en dat er in de fabriek geen onderscheid gemaakt werd tussen links- en rechtsgestuurde auto's als het ging om het inslaan van het nummer.

RE: Wolseley Hornet mk II - VIN nummer

Bij de RDW moet je naast je afspraak om hem in te voeren aanvinken dat het VIN aangebracht moet worden. Alleen dan doen ze dat. Anders moet je later terugkomen. Heb ik ook aan de hand gehad 2 jaar geleden met de invoer van mijn Sherpa.

Ik had een Riley Elf mk2 waar het VIN onder de rechter voorstoel zat.

Je kan bij de aanvraag vermelden waar je het wil hebben. Het moet gemakkelijk af te lezen zijn oa bij de APK. Bij voorkeur op een plaats waar het niet kan wegroesten en de plaat niet dun is of veert door het VIN apparaat. Het nummer wordt er met kleine puntjes ingeponst. Dikke lak eerst verwijderen en inponzen vernissen. Bovendien moet je rekening houden dat dat VIN apparaat ca. 60-80cm lang is. Het gootje bij een normale Mini is een te klein oppervlak dus geen optie. Door het verroesten van het gootje van mijn vorige Mini, heb ik het laten inslaan rechts achter in de kofferbodem. Bij de Sherpa kwam het tegen de zeer stevige stijl bij het portier.

RE: Wolseley Hornet mk II - VIN nummer

Wat Eelke vermeld klopt helemaal. Het maakte voor de fabriek niet uit waar een wagen naartoe ging. Het nummer werd ingeslagen in de goot van de paravaan of in de bodem aan de rechter zijde. Voor een rechts gestuurde wagen dus de zijde van de bestuurder.

Als het goed is hoort er ook op de papieren van de vorige eigenaar te staan waar het nummer ingeslagen is. In NL staat dat namelijk op de papieren. Of dat in België ook zo is weet ik niet.