zwarte pluimen bij starten ??? onregelmatig stationair
zwarte pluimen bij starten en bij warme motor bij flink gas geven ...rara wat kan het zijn als de mini nauwelijks olie of koelvloeistof gebruikt / lekt
ook is het als hij even heeft stilgestaan dat hij bij starten heel onregelmatig loopt (trilt dan door heel de auto)
het gaat om een 1300 injectie
ja dit is de mini waar ik / wij mee naar L2B gaan ....maar ik wil even zekerheid dat het iig niets ernstigs is !!
wie helpt mij even met wat info
Je Kat??
k zou het niet weten of die er onder hangt
maar kan het dat wel zijn dan ???
grtzz
Zwarte pluimen duiden op een te rijk mengsel. Aangezien je een 1300 injectie hebt, zal er ergens een storing zitten waardoor er teveel brandstof wordt ingespoten. Hier kom je alleen achter door je ECU uit te lezen. Mijn ervaring met injectie mini's is dat er tot nu toe nog niet één geweest is die ik heb uitgelezen waar geen foutcodes in zaten.
Tevens is mijn ervaring dat de storing in 9 van de 10 gevallen te wijten is al een slechte stekkerverbinding of een kabelbreuk. De sensoren gaan eigenlijk niet vaak kapot, afgezien van de lambda sensor, die verbrande olie nooit zo prettig vindt.
Eventueel kan ik je ECU uitlezen, PM maar
het gaat hier niet om mijn eigen mini maar de leen mini van minizot
als jemij zo kan vertellen dat het niet erg is of gevaarlijk ?? dan gaan we het gewoon proberen om naar L2B te rijden
zwarte pluimen bij starten en bij warme motor bij flink gas geven ...rara wat kan het zijn als de mini nauwelijks olie of koelvloeistof gebruikt / lekt
ook is het als hij even heeft stilgestaan dat hij bij starten heel onregelmatig loopt (trilt dan door heel de auto)
het gaat om een 1300 injectie
ja dit is de mini waar ik / wij mee naar L2B gaan ....maar ik wil even zekerheid dat het iig niets ernstigs is !!
wie helpt mij even met wat info
Je Kat??
k zou het niet weten of die er onder hangt
maar kan het dat wel zijn dan ???
grtzz
Zwarte pluimen duiden op een te rijk mengsel. Aangezien je een 1300 injectie hebt, zal er ergens een storing zitten waardoor er teveel brandstof wordt ingespoten. Hier kom je alleen achter door je ECU uit te lezen. Mijn ervaring met injectie mini's is dat er tot nu toe nog niet één geweest is die ik heb uitgelezen waar geen foutcodes in zaten.
Tevens is mijn ervaring dat de storing in 9 van de 10 gevallen te wijten is al een slechte stekkerverbinding of een kabelbreuk. De sensoren gaan eigenlijk niet vaak kapot, afgezien van de lambda sensor, die verbrande olie nooit zo prettig vindt.
Eventueel kan ik je ECU uitlezen, PM maar
het gaat hier niet om mijn eigen mini maar de leen mini van minizot
als jemij zo kan vertellen dat het niet erg is of gevaarlijk ?? dan gaan we het gewoon proberen om naar L2B te rijden
grtzz
Je moet ingelogd zijn om te reageren.