Ik zat me af te vragen, als je een nieuwe bodyshell voor je bestaande mini gebruikt, heb je dan een nieuw kenteken nodig? M.a.w. wat kan je niet vervangen aan je Mini, als je geen nieuw kenteken wilt?
Puur geredeneerd krijg je geen nieuw kenteken. Immers zou een nieuw kenteken een nieuwe auto betekenen en moet je je oude shell afmelden.
Het gaat om je papieren. Als je die hebt kun je gewoon het "oude" nummer in je nieuwe shell slaan en je oude shell verslijpen.
Een nieuwe shell is trouwens niet te betalen (mocht je het overwegen)
Maar je chassisnummer staat toch ergens ingeslagen? Waar op een Mini vind je dat nummer? Is dat niet op de shell?
Ik zag in Engeland compleet nieuw en compleet met deuren etc een shell voor GBP 2750. Ex UK-Btw zou dat rond de GBP 2350 komen. Is inderdaad wel prijzig, maar je Mini is dan wel gegarandeerd roestvrij.
Ja dat nr staat in de shell. In de nieuwe staat dus nog niets. Als je het "oude" nr in de nieuwe zou (laten) slaan en de oude shell vernietigen is er dus niets aan de hand. 2750 Pond voor een roestvrije shell vind ik nog steeds veel. Als ik me niet vergis heb je dan nog geen neus (doet er niet zo veel toe). Als je een 2e handsje koopt, laat stralen, lassen met nieuwe onderdelen en in epoxy ben je goedkoper uit. Ook gegarandeerd roestvrij.
Ik denk dat wanneer je alles laat doen een nieuwe shell uiteindelijk goedkoper en beter is dan een oude shell restaureren. Alleen zelf restaureren is misschien goedkoper, maar dan moet je de uren die je erin steekt wel buiten beschouwing laten.
Dennis
PS de shells zijn compleet met neus, ik geloof dat de clubman neus iets duurder is.
neem contact op met het rdw.
als je alles officieel regelt, kan je je kenteken behouden met een nieuwe body.
het omlassen van het nummer gebeurt vaker maar is illigaal. mochten ze het ooit zien bij een keuring heb je een groot probleem.
paneermeel schreef: kan je je kenteken behouden met een nieuwe body.
het omlassen van het nummer gebeurt vaker maar is illigaal. mochten ze het ooit zien bij een keuring heb je een groot probleem.
Omlassen?
Je slaat de cijfers van je oude body in je nieuwe shell...Dit is het enige referentiepunt wat een derde heeft om de mini te herkennen. Als je je oude shell(nr.) vernietigd komt er nooit iemand achter!
Je mag zelf geen chassis nummers slaan. Is zwaar verboden en ook al is het je eigen nummer wordt het nog als omkatten gezien...
Zeker van de latere types kan het bijna niet omdat het chassis nummer begint en eindigt met een sterretje en die zitten niet bij een slagletter set.
Rene schreef: Je mag zelf geen chassis nummers slaan. Is zwaar verboden en ook al is het je eigen nummer wordt het nog als omkatten gezien...
Zeker van de latere types kan het bijna niet omdat het chassis nummer begint en eindigt met een sterretje en die zitten niet bij een slagletter set.
Iets om nog eens extra te onderstrepen. Vervang je de complete carosserie, dan is het niet toegestaan om zelf het nummer in te slaan of om het nummer "om te lassen". Je moet dit via de RDW regelen, zij slaan ook het nummer in in de nieuwe carosserie.
Hou je dan je oude kenteken, als het RDW inslaat, of wordt het een nieuwe Mini met nieuw kenteken? En moet je dan weer een complete (en dure) RDW-keuring ondergaan?
als je een plaatdeel moet vervangen waar je chassisnummer instaat moet je vooraf het nummer elders in je koets laten zetten, dit doet alleen de rdw.
Barbapappa: voor zover ik weet kun je je oude kenteken houden, mits je het allemaal netjes regelt. Zoek vantevoren goed met de RDW uit hoe het moet gaan, want als er iets mis gaat zit je misschien wel tegen een nieuwe keuring aan te kijken.
Bart: dat wordt toch een beetje lastig als je de hele carosserie vervangt.
www.rdw.nl schreef: Als een identificatienummer op het voertuig (onderdeel) ontbreekt, is veranderd of door bijvoorbeeld roest onleesbaar is geworden, moet de RDW een nieuw (of oud) voertuigidentificatienummer (of VIN-nummer) in het voertuig (her)inslaan.
Het VIN moet worden ingeslagen als het:
door roest geheel of gedeeltelijk onleesbaar is geworden
door schade geheel of gedeeltelijk onleesbaar is geworden
is veranderd of verwijderd
niet is ingeslagen.
De RDW is de enige instantie die het VIN of chassisnummer in voertuigen mag slaan. Voor het inslaan van het VIN maakt u een afspraak met een RDW Keuringsstation.
Voordat het VIN wordt ingeslagen vindt altijd een identiteitsonderzoek plaats. De RDW kan de inslag weigeren als de identiteit van het voertuig niet kan worden vastgesteld. In dit geval wordt er geen kentekenbewijs afgegeven.
Oftewel, als je een nieuwe shell koopt, meld je dan voor het slopen van de oude bij de RDW en laat het nummer in de nieuwe shell slaan. Dan wordt het aangepast op het kentekenbewijs en is er niets aan de hand.
Sterretje is x slaan kwartslag draaien nog keer slaan nie dan ??
weet nie wa voor sterretje mini heeft en anders van een andere maat een x
Grtz snaky
Rene schreef: Zeker van de latere types kan het bijna niet omdat het chassis nummer begint en eindigt met een sterretje en die zitten niet bij een slagletter set.
Kennelijk niet . En zoals al gezegd werd mag je het zelf niet doen, dus hoe je het kan 'faken' is niet iets wat we op het forum willen hebben.
Bij mij '74-er ook geen sterretje ervoor of er achter... klopt idd Demelza...
De latere types hebben het wel(ik dacht dat dat begonnen is toen men de chassisnummer in de motorkapgoot ging plaatsen...)
Als je het zelf zou willen doen, doe het wel netjes, anders [u:2in5ojbz]als[/u:2in5ojbz] ze erachter komen ben je misschien wel je Mini kwijt... en dat is niet de bedoeling
hmz... ja was ook nie men bedoeling om zo over te komen heb een heel lang topic op opel forum gelezen over kadett 4x4 en daar was dit ook gebruikt daarom
wil men info alleen maar delen niet dan en zeker niet aanzetten tot criminaliteit maar het zal de topic starter gewoon een hoop werk schelen
maar alsnog men exuses dan grtz Snaky
snaky schreef: maar het zal de topic starter gewoon een hoop werk schelen
Ik denk eerder dat je er een hoop werk bij krijgt als je er op betrapt wordt. Gewoon voor safe gaan, niet gaan klooien.
Ik zat me af te vragen, als je een nieuwe bodyshell voor je bestaande mini gebruikt, heb je dan een nieuw kenteken nodig? M.a.w. wat kan je niet vervangen aan je Mini, als je geen nieuw kenteken wilt?
Puur geredeneerd krijg je geen nieuw kenteken. Immers zou een nieuw kenteken een nieuwe auto betekenen en moet je je oude shell afmelden.
Het gaat om je papieren. Als je die hebt kun je gewoon het "oude" nummer in je nieuwe shell slaan en je oude shell verslijpen.
Een nieuwe shell is trouwens niet te betalen (mocht je het overwegen)
Maar je chassisnummer staat toch ergens ingeslagen? Waar op een Mini vind je dat nummer? Is dat niet op de shell?
Ik zag in Engeland compleet nieuw en compleet met deuren etc een shell voor GBP 2750. Ex UK-Btw zou dat rond de GBP 2350 komen. Is inderdaad wel prijzig, maar je Mini is dan wel gegarandeerd roestvrij.
je chasisnummer zit in je parafaan geslagen
link
en ik heb dit ook nog voor je gevonden
link
van dezelfde site
link
Ja dat nr staat in de shell. In de nieuwe staat dus nog niets. Als je het "oude" nr in de nieuwe zou (laten) slaan en de oude shell vernietigen is er dus niets aan de hand. 2750 Pond voor een roestvrije shell vind ik nog steeds veel. Als ik me niet vergis heb je dan nog geen neus (doet er niet zo veel toe). Als je een 2e handsje koopt, laat stralen, lassen met nieuwe onderdelen en in epoxy ben je goedkoper uit. Ook gegarandeerd roestvrij.
Ik denk dat wanneer je alles laat doen een nieuwe shell uiteindelijk goedkoper en beter is dan een oude shell restaureren. Alleen zelf restaureren is misschien goedkoper, maar dan moet je de uren die je erin steekt wel buiten beschouwing laten.
Dennis
PS de shells zijn compleet met neus, ik geloof dat de clubman neus iets duurder is.
neem contact op met het rdw.
als je alles officieel regelt, kan je je kenteken behouden met een nieuwe body.
het omlassen van het nummer gebeurt vaker maar is illigaal. mochten ze het ooit zien bij een keuring heb je een groot probleem.
kijk maar eens op www.rdw.nl
paneermeel schreef:
kan je je kenteken behouden met een nieuwe body.
het omlassen van het nummer gebeurt vaker maar is illigaal. mochten ze het ooit zien bij een keuring heb je een groot probleem.
Omlassen?
Je slaat de cijfers van je oude body in je nieuwe shell...Dit is het enige referentiepunt wat een derde heeft om de mini te herkennen. Als je je oude shell(nr.) vernietigd komt er nooit iemand achter!
Je mag zelf geen chassis nummers slaan. Is zwaar verboden en ook al is het je eigen nummer wordt het nog als omkatten gezien...
Zeker van de latere types kan het bijna niet omdat het chassis nummer begint en eindigt met een sterretje en die zitten niet bij een slagletter set.
Rene schreef:
Je mag zelf geen chassis nummers slaan. Is zwaar verboden en ook al is het je eigen nummer wordt het nog als omkatten gezien...
Zeker van de latere types kan het bijna niet omdat het chassis nummer begint en eindigt met een sterretje en die zitten niet bij een slagletter set.
Iets om nog eens extra te onderstrepen. Vervang je de complete carosserie, dan is het niet toegestaan om zelf het nummer in te slaan of om het nummer "om te lassen". Je moet dit via de RDW regelen, zij slaan ook het nummer in in de nieuwe carosserie.
Hou je dan je oude kenteken, als het RDW inslaat, of wordt het een nieuwe Mini met nieuw kenteken? En moet je dan weer een complete (en dure) RDW-keuring ondergaan?
als je een plaatdeel moet vervangen waar je chassisnummer instaat moet je vooraf het nummer elders in je koets laten zetten, dit doet alleen de rdw.
Barbapappa: voor zover ik weet kun je je oude kenteken houden, mits je het allemaal netjes regelt. Zoek vantevoren goed met de RDW uit hoe het moet gaan, want als er iets mis gaat zit je misschien wel tegen een nieuwe keuring aan te kijken.
Bart: dat wordt toch een beetje lastig als je de hele carosserie vervangt.
www.rdw.nl schreef:
Als een identificatienummer op het voertuig (onderdeel) ontbreekt, is veranderd of door bijvoorbeeld roest onleesbaar is geworden, moet de RDW een nieuw (of oud) voertuigidentificatienummer (of VIN-nummer) in het voertuig (her)inslaan.
Het VIN moet worden ingeslagen als het:
door roest geheel of gedeeltelijk onleesbaar is geworden
door schade geheel of gedeeltelijk onleesbaar is geworden
is veranderd of verwijderd
niet is ingeslagen.
De RDW is de enige instantie die het VIN of chassisnummer in voertuigen mag slaan. Voor het inslaan van het VIN maakt u een afspraak met een RDW Keuringsstation.
Voordat het VIN wordt ingeslagen vindt altijd een identiteitsonderzoek plaats. De RDW kan de inslag weigeren als de identiteit van het voertuig niet kan worden vastgesteld. In dit geval wordt er geen kentekenbewijs afgegeven.
Oftewel, als je een nieuwe shell koopt, meld je dan voor het slopen van de oude bij de RDW en laat het nummer in de nieuwe shell slaan. Dan wordt het aangepast op het kentekenbewijs en is er niets aan de hand.
Sterretje is x slaan kwartslag draaien nog keer slaan nie dan ??
weet nie wa voor sterretje mini heeft en anders van een andere maat een x
Grtz snaky
Rene schreef:
. En zoals al gezegd werd mag je het zelf niet doen, dus hoe je het kan 'faken' is niet iets wat we op het forum willen hebben.
Zeker van de latere types kan het bijna niet omdat het chassis nummer begint en eindigt met een sterretje en die zitten niet bij een slagletter set.
Kennelijk niet
Bij mij '74-er ook geen sterretje ervoor of er achter... klopt idd Demelza...

De latere types hebben het wel(ik dacht dat dat begonnen is toen men de chassisnummer in de motorkapgoot ging plaatsen...)
Als je het zelf zou willen doen, doe het wel netjes, anders [u:2in5ojbz]als[/u:2in5ojbz] ze erachter komen ben je misschien wel je Mini kwijt... en dat is niet de bedoeling
hmz... ja was ook nie men bedoeling om zo over te komen heb een heel lang topic op opel forum gelezen over kadett 4x4 en daar was dit ook gebruikt daarom
wil men info alleen maar delen niet dan en zeker niet aanzetten tot criminaliteit maar het zal de topic starter gewoon een hoop werk schelen
maar alsnog men exuses dan grtz Snaky
snaky schreef:
Gewoon voor safe gaan, niet gaan klooien.
maar het zal de topic starter gewoon een hoop werk schelen
Ik denk eerder dat je er een hoop werk bij krijgt als je er op betrapt wordt.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.