Momenteel ben ik bezig om een turbo conversie te maken voor mijn mini.
Nu zie ik er nogal tegenop om in me mini te gaan slijpen voor de bulkhead box te maken, oftewel de bak in je schutbord om je turbo kwijt te kunnen. Omdat ik er nog niet helemaal uit ben hoe het precies moet worden gedaan.
Heb al veel foto's bekeken van projecten zoals dimpy en maikel etc... je ziet een hoop alleen echt precieze info is er niet echt.
Wat is nu slim, een bulkhead box kopen en deze erin te lassen. Of deze zelf te maken.
Waar moet precies ruimte voor gemaakt worden. Als ik op internet zoek zie ik dat iedereen de bak in het schutbord heeft gelast ter hoogte waar de turbo komt. Maar boven de dwarsbalk van het schutbord waar je je plenum chamber kwijt moet. Heeft de een weer wel een bak ook ingelast, en de ander weer niet. Als je het standaart gat die op de plek zit van je carb open laat (wat ik altijd al had) kan je dan wel je plenum chamber kwijt zonder daar een bak ook in te lassen?
De foto's van clubbie zijn gelukkig wel erg duidenlijk maar wil toch wat info hier over vragen
Aangezien er ook nog niet echt een topic over is. Foto's plaatsen is ook handig
Deze box bijvoorbeeld heeft de verdieping voor je Plenum weer niet. (is wel engels)
Moet je ook extra ruimte maken voor je wastegate actuator (De druk klep op je turbo die de wastegate aanstuurd)?
Wie kan mij voorzien van wat informatie!
Je kunt prima een turbo mini maken zonder in je mini te hoeven slijpen.
Ik heb met d einfo van deze site mijn mini ook voorzien van een turbo. Het is bij mij krap geworden maar het past wel
Wat je koopt in de UK of hierzo bij mini-dealers koopt zijn bulkhead box-en voor rechtsgestuurde auto's.
Die zijn te groot voor links gestuurde auto's.
Kom je in de knel met je :
-koppeling [pedaal en hoofdcilinder]
-rem [pedaal en hoofdremcilinder,hoofdremcilinder vervangen door rembekrachtiger]
-gaspedaal.
Zelf maken is de beste oplossing of er eentje kopen en die aanpassen..
Ik heb er nog 1 liggen orgineel van mini-onderdelen,vrij vertaald.
Als je interesse hebt pm maar.
De weber box in het schutbord boven de crossmember heb ik alleen voor evt.andere motor wissels.. :)" title="Evil" />
[zodat ik niet in een pas gespoten mini hoef te zagen als ik een ander motor wil in de toekomst.. hint.. ]
paneerwmeel
Je kan onmogenlijk het turbo blok kwijt zonder te slijpen in je mini, of heb je dan je spruitstuk aangepast en je turbo verplaatst??
clubbie
Uit jou verhaal verneem ik dan dat je de bak er uiteraard in moet lassen, maar de bak voor je Plenum chamber is niet nodig dan.
Ik kom graag een keer kijken bij je
Zit ook te twijfelen om de rembekrachtiger eruit te laten, dit omdat dit veel makkenlijker is met die turbo bak erin, dan mét rembekrachtiger.
Het punt is wel weer, dat je met een turbo wel een bekrachtiger kan gebruiken, de oplossing die jij heb gemaakt clubbie is ook wel aardig goed. Vraag me af of dat bij mij ook een oplossing zou zijn.
Ik heb zelf toen ook de fout gemaakt om de Engelse versie van de bak na te maken en kwam toen ook in de problemen. Ik denk dat je qua maatvoering het beste even die van Clubbie op kan meten.
Dennis
Rembekrachtiger hoeft niet per se..
Iets harder op je pedaal trappen en je remt hetzelfde.
Enkelt je rechterbeen is de bekrachtiger,remverschil is er niet.
Maar ik heb hem wel genomen om de hoofdremcilinder kwijt te raken op de huidige plaats >
Mooie bijkomstigheid is de extra stevigheid in de bak door de ronding van de pijp die er door heen loopt.
Hierzo was het de uitdaging om met originele mini onderdelen de conversie te maken en niks exotisch te gebruiken.
De estate en de donor metro waren 500 gulden in totaal en een schuur vol mini spullen van alle bouwjaren hadden we al.
Ook de info en de alternatieve aftermarket spullen waren schaars en duur.
Dus alles zelf uitvogelen.
Je kan natuurlijk een los pedalensetje kopen met losse vloeistof reservoirs die je universeel kan plaatsen waar dan ook in de auto.
Elektronisch aangestuurd gaspedaal erbij.
Wel een goed gevulde knip meebrengen.
Je kan het maken zonder slijpen..maar andere turbo,spruitstuk,alles aan je blok aanpassen..weet niet of je dat moet willen.
Heb je eens wat is er niks origineel en kan je niks zo 1 2 3 kopen..
Ook de Janspeed oplosing is aardig met de turbo op het koppelingshuis,maar heeft ook de nadelen oa. een hoop verlies ivm. lange afstand.
ik ga aan de hand van jou foto's (clubbie) slijpen. En een box maken. Denk dat ik eerst de box maak en daarna ga slijpen. Kan je even je tel pm'e?? Dan kan ik in iedergeval een keer bij je komen kijken
e>
>Wats"]
Je kan onmogenlijk het turbo blok kwijt zonder te slijpen in je mini, of heb je dan je spruitstuk aangepast en je turbo verplaatst??
inele turboblok kun je inderdaad niet zonder aanpassingen kwijt. Maar met een ander spruitstuk en een andere turbo past het wel.
Mijn turbo zit achter het blok.
Als je een mini met turbo gaat bouwen is het toch verstandig om het blok helemaal open te gooien en dan ga je alle lagers etc toch vervangen. Of te wel elk blok kun je opbouwen om als basis te dienen voor een turbo.
Ik heb ook een engelse bulkhead box liggen, maar ik heb besloten em er toch niet in te lassen.
Vooral het zagen in de crossmember (die versteviging) zit me niet lekker. Uiteindelijk moet ik toch zelf een uitlaatspruitstuk gaan lassen en dan kun je ook zonder bulkhead box alles passend krijgen.
Prachtig gemaakt spruitstuk, maar past alles ook onder de motorkap?
Dennis
dit spruitstuk is gemaakt voor een V-twin engine en geen mini motor. Maar je kan het ook zo op een mini moto pas bouwen. Alleen wil ik er gewoon een bak inlassen. Heb een turbomotor die al gereviseerd is en niet meer uit elkaar hoeft .
Versteviging maak ik er zelf in als de box erin zit.
Overigens een zelfgemaakt spruitstuk is wel een erg goed idee. Alleen ziet deze er wel erg goed uit! Ben wel technisch, heb alleen de gereedschappen er helaas niet voor anders was het zeker een optie geweest
Ik meen gezien te hebben dat die ruimtebesparende spruitstukken in Uk te koop zijn. Kan je wel op turbominis vinden, ze gebruiken die spruitstukken namelijk ook om 1000 te turbochargen.
Als je de turbo-bak van een dikkere wanddikte maakt, heb je ook geen last van 'dat zagen in de crossmember'.
Bij Clubbie tordeert ie in ieder geval niet.
Groet ron
Als torderen een issue wordt dan kun je altijd nog een rolkooi inbouwen. Maar zoals Ayla al zegt: wanneer je voor de bak dikkere plaat gebruikt is er niets aan de hand. Ik heb zelf toen nog een dikwandige pijp achter het dashboard gelast om dit tegen te gaan.
Momenteel ben ik bezig om een turbo conversie te maken voor mijn mini.
maar wil toch wat info hier over vragen



Nu zie ik er nogal tegenop om in me mini te gaan slijpen voor de bulkhead box te maken, oftewel de bak in je schutbord om je turbo kwijt te kunnen. Omdat ik er nog niet helemaal uit ben hoe het precies moet worden gedaan.
Heb al veel foto's bekeken van projecten zoals dimpy en maikel etc... je ziet een hoop alleen echt precieze info is er niet echt.
Wat is nu slim, een bulkhead box kopen en deze erin te lassen. Of deze zelf te maken.
Waar moet precies ruimte voor gemaakt worden. Als ik op internet zoek zie ik dat iedereen de bak in het schutbord heeft gelast ter hoogte waar de turbo komt. Maar boven de dwarsbalk van het schutbord waar je je plenum chamber kwijt moet. Heeft de een weer wel een bak ook ingelast, en de ander weer niet. Als je het standaart gat die op de plek zit van je carb open laat (wat ik altijd al had) kan je dan wel je plenum chamber kwijt zonder daar een bak ook in te lassen?
De foto's van clubbie zijn gelukkig wel erg duidenlijk
Aangezien er ook nog niet echt een topic over is. Foto's plaatsen is ook handig
Deze box bijvoorbeeld heeft de verdieping voor je Plenum weer niet. (is wel engels)
Moet je ook extra ruimte maken voor je wastegate actuator (De druk klep op je turbo die de wastegate aanstuurd)?
Wie kan mij voorzien van wat informatie!
Voor info kijk hier maar eens:

http://www.turbominis.co.uk/
Je kunt prima een turbo mini maken zonder in je mini te hoeven slijpen.
Ik heb met d einfo van deze site mijn mini ook voorzien van een turbo. Het is bij mij krap geworden maar het past wel
Wat je koopt in de UK of hierzo bij mini-dealers koopt zijn bulkhead box-en voor rechtsgestuurde auto's.
:)" title="Evil" />
hint..
]
Die zijn te groot voor links gestuurde auto's.
Kom je in de knel met je :
-koppeling [pedaal en hoofdcilinder]
-rem [pedaal en hoofdremcilinder,hoofdremcilinder vervangen door rembekrachtiger]
-gaspedaal.
Zelf maken is de beste oplossing of er eentje kopen en die aanpassen..
Ik heb er nog 1 liggen orgineel van mini-onderdelen,vrij vertaald.
Als je interesse hebt pm maar.
De weber box in het schutbord boven de crossmember heb ik alleen voor evt.andere motor wissels..
[zodat ik niet in een pas gespoten mini hoef te zagen als ik een ander motor wil in de toekomst..
paneerwmeel
Je kan onmogenlijk het turbo blok kwijt zonder te slijpen in je mini, of heb je dan je spruitstuk aangepast en je turbo verplaatst??
clubbie
Uit jou verhaal verneem ik dan dat je de bak er uiteraard in moet lassen, maar de bak voor je Plenum chamber is niet nodig dan.
Ik kom graag een keer kijken bij je
Zit ook te twijfelen om de rembekrachtiger eruit te laten, dit omdat dit veel makkenlijker is met die turbo bak erin, dan mét rembekrachtiger.
Het punt is wel weer, dat je met een turbo wel een bekrachtiger kan gebruiken, de oplossing die jij heb gemaakt clubbie is ook wel aardig goed. Vraag me af of dat bij mij ook een oplossing zou zijn.
Ik heb zelf toen ook de fout gemaakt om de Engelse versie van de bak na te maken en kwam toen ook in de problemen. Ik denk dat je qua maatvoering het beste even die van Clubbie op kan meten.
Dennis
Rembekrachtiger hoeft niet per se..
>
en een schuur vol mini spullen van alle bouwjaren hadden we al.
Iets harder op je pedaal trappen en je remt hetzelfde.
Enkelt je rechterbeen is de bekrachtiger,remverschil is er niet.
Maar ik heb hem wel genomen om de hoofdremcilinder kwijt te raken op de huidige plaats
Mooie bijkomstigheid is de extra stevigheid in de bak door de ronding van de pijp die er door heen loopt.
Hierzo was het de uitdaging om met originele mini onderdelen de conversie te maken en niks exotisch te gebruiken.
De estate en de donor metro waren 500 gulden in totaal
Ook de info en de alternatieve aftermarket spullen waren schaars en duur.
Dus alles zelf uitvogelen.
Je kan natuurlijk een los pedalensetje kopen met losse vloeistof reservoirs die je universeel kan plaatsen waar dan ook in de auto.
Elektronisch aangestuurd gaspedaal erbij.
Wel een goed gevulde knip meebrengen.
Je kan het maken zonder slijpen..maar andere turbo,spruitstuk,alles aan je blok aanpassen..weet niet of je dat moet willen.
Heb je eens wat is er niks origineel en kan je niks zo 1 2 3 kopen..
Ook de Janspeed oplosing is aardig met de turbo op het koppelingshuis,maar heeft ook de nadelen oa. een hoop verlies ivm. lange afstand.
ik ga aan de hand van jou foto's (clubbie) slijpen. En een box maken. Denk dat ik eerst de box maak en daarna ga slijpen. Kan je even je tel pm'e?? Dan kan ik in iedergeval een keer bij je komen kijken

e>
>Wats"]
Je kan onmogenlijk het turbo blok kwijt zonder te slijpen in je mini, of heb je dan je spruitstuk aangepast en je turbo verplaatst??
inele turboblok kun je inderdaad niet zonder aanpassingen kwijt. Maar met een ander spruitstuk en een andere turbo past het wel.
Mijn turbo zit achter het blok.
Als je een mini met turbo gaat bouwen is het toch verstandig om het blok helemaal open te gooien en dan ga je alle lagers etc toch vervangen. Of te wel elk blok kun je opbouwen om als basis te dienen voor een turbo.
Ik heb ook een engelse bulkhead box liggen, maar ik heb besloten em er toch niet in te lassen.
Vooral het zagen in de crossmember (die versteviging) zit me niet lekker. Uiteindelijk moet ik toch zelf een uitlaatspruitstuk gaan lassen en dan kun je ook zonder bulkhead box alles passend krijgen.
Kijk maar;
link
Uit: link
Prachtig gemaakt spruitstuk, maar past alles ook onder de motorkap?
Dennis
dit spruitstuk is gemaakt voor een V-twin engine en geen mini motor. Maar je kan het ook zo op een mini moto pas bouwen. Alleen wil ik er gewoon een bak inlassen. Heb een turbomotor die al gereviseerd is en niet meer uit elkaar hoeft
.
Versteviging maak ik er zelf in als de box erin zit.
Overigens een zelfgemaakt spruitstuk is wel een erg goed idee. Alleen ziet deze er wel erg goed uit! Ben wel technisch, heb alleen de gereedschappen er helaas niet voor anders was het zeker een optie geweest
Ik meen gezien te hebben dat die ruimtebesparende spruitstukken in Uk te koop zijn. Kan je wel op turbominis vinden, ze gebruiken die spruitstukken namelijk ook om 1000 te turbochargen.
Als je de turbo-bak van een dikkere wanddikte maakt, heb je ook geen last van 'dat zagen in de crossmember'.
Bij Clubbie tordeert ie in ieder geval niet.
Groet ron
Als torderen een issue wordt dan kun je altijd nog een rolkooi inbouwen. Maar zoals Ayla al zegt: wanneer je voor de bak dikkere plaat gebruikt is er niets aan de hand. Ik heb zelf toen nog een dikwandige pijp achter het dashboard gelast om dit tegen te gaan.
Dennis
Je moet ingelogd zijn om te reageren.