draaicirkel niet kan maken ivm aanloop banden tegen spatbord
Goede avond mini-kenners/liefhebbers,
De restauratie van mn Mini 1000e is bijna klaar alleen loop ik nu tegen een groot probleem aan..
Ik heb een tijdje geleden 13 inch 5 J breed Mille Miglia sportwielen gekocht, deze opgeknapt en er vorige week platte banden op laten leggen.
Het merk en type band betreft Fulda Carat 175/50/R13 72 H.
Als ik mijn stuur een kwartslag draai loopt de band aan tegen het onderstuk van het spatbord. Ik heb WP carbonlook spatbordverbreders gemonteerd, hier loopt hij ook tegen aan, na verwijdering hiervan loopt de band nog tegen de onderkant van het buitenvoorspatbord aan..
De Mini is al gespoten, dus wanneer ik het spatbord in ga slijpen zal het spatbord ondanks enige roestbescherming toch snel gaan roesten dus dit is eigenlijk geen goede oplossing. Misschien is het naar buiten kloppen van het spatbord een oplossing??
Weet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, of eventueel kan laten oplossen?? Ik kom uit Nistelrode een plaatsje tussen Uden en Oss in Noord-Brabant.Ik wil het probleem zo snel mogelijk oplossen aangezien ik over 2 weken voor het galabal van mn nichtje rijd en de Mini moet dan gewoon perfect zijn.
Alvast hartelijk dank voor de medewerking,
Groeten Robbies
Beetje oud topic en gaat niet over het eventueel uitkloppen van de wielkasten maar misschien heb je er toch iets aan: Link
Hoi Robbies,
Het beste is toch slijpen denk ik. ( met een dremel en een slijpschijfje lukt dit heel mooi.
Uitkloppen is geen optie denk ik, verflaag zal denk ik scheuren. En metaal zal vervormen wat je blijft zien.
[u:2dhiz175]Zie ook topic slijpen 13 inch[/u:2dhiz175]
eigenlijk hoor je bij 13 inch wielen ook een aangepast stuurhuis te monteren, niemand doet dit maar dit stuurhuis zorgt voor een kleinere stuuruitslag waardoor je draaicircel groter wordt maar je spatborden niet tegen je wielen aankomen...
uitkloppen kost je je lak, slijpen ook, maar slijpen is de beste oplossing...
spuit de geslepen randen in met een roestwerend middel, koop een rubber stripje die je met een goede carrosseriekit op de slijprand lijmt, als je niet te zuinig bent met de kit is die rand perfect beschermd tegen roest...
eigenlijk hoor je bij 13 inch wielen ook een aangepast stuurhuis te monteren, niemand doet dit maar dit stuurhuis zorgt voor een kleinere stuuruitslag waardoor je draaicircel groter wordt maar je spatborden niet tegen je wielen aankomen...
uitkloppen kost je je lak, slijpen ook, maar slijpen is de beste oplossing...
spuit de geslepen randen in met een roestwerend middel, koop een rubber stripje die je met een goede carrosseriekit op de slijprand lijmt, als je niet te zuinig bent met de kit is die rand perfect beschermd tegen roest..
Iedereen bedankt voor de link
Zoals je ziet zijn er aardig wat topics over. Zoek een geschikte uit en stel daar verdere vragen in, als je die nog hebt na het lezen van de topics.
Succes!
eigenlijk hoor je bij 13 inch wielen ook een aangepast stuurhuis te monteren, niemand doet dit maar dit stuurhuis zorgt voor een kleinere stuuruitslag waardoor je draaicircel groter wordt maar je spatborden niet tegen je wielen aankomen...
uitkloppen kost je je lak, slijpen ook, maar slijpen is de beste oplossing...
spuit de geslepen randen in met een roestwerend middel, koop een rubber stripje die je met een goede carrosseriekit op de slijprand lijmt, als je niet te zuinig bent met de kit is die rand perfect beschermd tegen roest..
Goede avond mini-kenners/liefhebbers,
De restauratie van mn Mini 1000e is bijna klaar alleen loop ik nu tegen een groot probleem aan..
Ik heb een tijdje geleden 13 inch 5 J breed Mille Miglia sportwielen gekocht, deze opgeknapt en er vorige week platte banden op laten leggen.
Het merk en type band betreft Fulda Carat 175/50/R13 72 H.
Als ik mijn stuur een kwartslag draai loopt de band aan tegen het onderstuk van het spatbord. Ik heb WP carbonlook spatbordverbreders gemonteerd, hier loopt hij ook tegen aan, na verwijdering hiervan loopt de band nog tegen de onderkant van het buitenvoorspatbord aan..
De Mini is al gespoten, dus wanneer ik het spatbord in ga slijpen zal het spatbord ondanks enige roestbescherming toch snel gaan roesten dus dit is eigenlijk geen goede oplossing. Misschien is het naar buiten kloppen van het spatbord een oplossing??
Weet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, of eventueel kan laten oplossen?? Ik kom uit Nistelrode een plaatsje tussen Uden en Oss in Noord-Brabant.Ik wil het probleem zo snel mogelijk oplossen aangezien ik over 2 weken voor het galabal van mn nichtje rijd en de Mini moet dan gewoon perfect zijn.
Alvast hartelijk dank voor de medewerking,
Groeten Robbies
Beetje oud topic en gaat niet over het eventueel uitkloppen van de wielkasten maar misschien heb je er toch iets aan:
Link
Hoi Robbies,
is geen optie denk ik, verflaag zal denk ik scheuren. En metaal zal vervormen wat je blijft zien.
Het beste is toch slijpen denk ik. ( met een dremel en een slijpschijfje lukt dit heel mooi.
Uitkloppen
[u:2dhiz175]Zie ook topic slijpen 13 inch[/u:2dhiz175]
link
Loopt de band nu nog tegen de verbreders aan en niet tegen het plaatwerk kun je dit misschien nog verhelpen door een hi/low zetje te monteren.
[u:2dhiz175]Zie ook topic hi/low [/u:2dhiz175]
link
eigenlijk hoor je bij 13 inch wielen ook een aangepast stuurhuis te monteren, niemand doet dit maar dit stuurhuis zorgt voor een kleinere stuuruitslag waardoor je draaicircel groter wordt maar je spatborden niet tegen je wielen aankomen...
uitkloppen kost je je lak, slijpen ook, maar slijpen is de beste oplossing...
spuit de geslepen randen in met een roestwerend middel, koop een rubber stripje die je met een goede carrosseriekit op de slijprand lijmt, als je niet te zuinig bent met de kit is die rand perfect beschermd tegen roest...
eigenlijk hoor je bij 13 inch wielen ook een aangepast stuurhuis te monteren, niemand doet dit maar dit stuurhuis zorgt voor een kleinere stuuruitslag waardoor je draaicircel groter wordt maar je spatborden niet tegen je wielen aankomen...
uitkloppen kost je je lak, slijpen ook, maar slijpen is de beste oplossing...
spuit de geslepen randen in met een roestwerend middel, koop een rubber stripje die je met een goede carrosseriekit op de slijprand lijmt, als je niet te zuinig bent met de kit is die rand perfect beschermd tegen roest..
Iedereen bedankt voor de link
Zoals je ziet zijn er aardig wat topics over. Zoek een geschikte uit en stel daar verdere vragen in, als je die nog hebt na het lezen van de topics.
Succes!
eigenlijk hoor je bij 13 inch wielen ook een aangepast stuurhuis te monteren, niemand doet dit maar dit stuurhuis zorgt voor een kleinere stuuruitslag waardoor je draaicircel groter wordt maar je spatborden niet tegen je wielen aankomen...
uitkloppen kost je je lak, slijpen ook, maar slijpen is de beste oplossing...
spuit de geslepen randen in met een roestwerend middel, koop een rubber stripje die je met een goede carrosseriekit op de slijprand lijmt, als je niet te zuinig bent met de kit is die rand perfect beschermd tegen roest..
Je moet ingelogd zijn om te reageren.