Ik heb een gat dat in de opening naast de achterbank. Deze wil ik graag dichten met een plaat dat je moet verwarmen waarbij het daarna erg hard wordt.
Weten jullie hoe deze plaat heet?
Alvast bedankt.
gerttom schreef:
Ik heb een gat dat in de opening naast de achterbank.
Een gat in een opening is heel normaal hoor
Misschien kun je iets duidelijker zijn waar het gat zit?
Ook de plaat die hard wordt na verwarmen, is mij niet echt bekend.
Tenzij je polyester bedoeld, maar dat wordt uit zichzelf warm tijdens gebruik (chemische reactie), en hard daarna uit.
Als je dus een gat hebt in de carroserie, zou ik dit niet adviseren. Dedoel je dat je die opening naast de achterbank (gewoon kaartbak genoemd) dicht wilt hebben, is polyester misschien wel een optie.
Ik denk dat hij van die bitumenmatten bedoeld. Van die zwarte die een deel van het geluid dempen.
Die zijn niet bedoelt om gaten mee te dichten, zodra het weer warm wordt (30gr) worden ze weer zacht en "zakken" ze door het gat...
Dus als ik het goed begrijp heb je een gat in je kaartbak daar zit toch je wielkast al? Gat in wielkast misschien?
Mvg,
Minian
MINIAN schreef: Dus als ik het goed begrijp heb je een gat in je kaartbak daar zit toch je wielkast al? Gat in wielkast misschien?
Mvg,
Minian
Heren allen bedankt.
Ja het is volgens mij de wielkast. Je heb aan beide kanten van de achterbank een vak (lege ruimte,wielkast??) Daar in heb ik wat roest en deze is al weggehaald. Dus er zit nu een gat in.
Is dit duidelijker?
Thx
Peter schreef: Die zijn niet bedoelt om gaten mee te dichten, zodra het weer warm wordt (30gr) worden ze weer zacht en "zakken" ze door het gat...
Erg duidelijk plaatje. Waar op het plaatje de riemen in gaan, en een papier (of boek) in zit. Die ruimte bedoel ik.
Ik weet niet hoe groot de gaten zijn(alleen binnenkant of of ook de buitenkant ?)
hier een link, Birdy is ook bezig geweest met zijn wielkasten. Misschien heb je er wat aan.
Als je een gat in je wielkast hebt, denk ik dat er niks anders op zit dat een nieuw stuk in te lassen
p.s. het plaatje was eigenlijk bedoeld om die bitumenmatjes die (b)engeltje noemde te laten zien
Als je een gat in je kaartenbak hebt dan zit die vòòr je wielkast (in de bodem). Om dit te dichten kan je toch het beste metaal gebruiken
Misschien is het handiger om een foto te plaatsen, iedereen is aan het gissen wat het kan zijn
Mvg,
Minian
Een plaatje van de bak achterin:
Als het gat van jou ook hier zit is het lastig, dan zal je suframe los moeten om het netjes te fixen. (Met plaatwerk bedoel ik)
Als het meer naar voren zit zal het je bodemplaat/dorpel zijn...
Iets eroverheen plakken gaat niet werken... Dan wordt het alleen maar erger...
Birdy schreef: Een plaatje van de bak achterin:
Als het gat van jou ook hier zit is het lastig, dan zal je suframe los moeten om het netjes te fixen. (Met plaatwerk bedoel ik)
Als het meer naar voren zit zal het je bodemplaat/dorpel zijn...
Iets eroverheen plakken gaat niet werken... Dan wordt het alleen maar erger...
Helaas kan ik geen foto maken, echter zo erg ziet het er zeker niet uit.
Oppervlakkig wat roest en ik zie eneklein beetje licht dus een klein gaatje waarbij ik ook de onder metaal zie. De rest lijkt mij echt nog ok, dus denk dat het zonde is om het plaat te vervangen.
Bedankt voor de duidelijke foto.
Als je het met een of ander lapmiddel gaat repareren, denk ik dat het bij jou in een jaar of 2 ook zo uitziet
In jou geval zou ik de oppervlakkige roest weg schuren, het gaatje opboren en dichtlassen.
Hierna het gehele vlak netjes spuiten. Zowel binnen als buitenkant
Als het wel op deze plaats is zal je ook ff aan de andere kant van de plaat, in je wielkast dus (als je je wiel eraf haalt moet je erbij kunnen) kijken hoe het er daar uit ziet...
Beide kanten de verf/tectyl weghalen en kijken hoe het er aan toe is...
Zou toch, al zijn het kleine gaatjes, iets met lassen proberen...
Goed kaalmaken en behandelen met roestomvormer oid is denk ik "het beste lapmiddel"...
Succes!
[edit: die Peter is een snelle ]
Birdy schreef:
[edit: die Peter is een snelle ]
Whaha, Great minds think alike!
Roestomvormer heeft bij mij helemaal afgedaan. Misschien zijn er betere producten, maar dat van mij stopt roestvorming absoluut niet!
Helemaal mee eens... Daarom zei ik ook het beste lapmiddel...
Als er gaatjes ineen wielkast zitten betekend dat dat er water in kan komen. Iets eroverheen plakken maakt het alleen maar erger. Alle roest eraf halen en dan het overgebleven staal in de roestomvormer zetten is het beste lapmiddel. Maar wat moet je dan moet die gaten
Birdy schreef: Helemaal mee eens... Daarom zei ik ook het beste lapmiddel...
Als er gaatjes ineen wielkast zitten betekend dat dat er water in kan komen. Iets eroverheen plakken maakt het alleen maar erger. Alle roest eraf halen en dan het overgebleven staal in de roestomvormer zetten is het beste lapmiddel. Maar wat moet je dan moet die gaten
Allen, hartstikke bedankt. Het was gelukkig niet zo erg als het leek.
Heb de roest weg geschuurd onder en aan de boven kant. Het gat was echter maar erg klein en deze is dus nu gevuld met Drumplaat. Voordat de drumplaat er op ging Hebben we roest omvormer er opgedaan, daarna alles met textiel ingespoten en weer goed gemaakt zoals andere kant. Deze is namelijk gelukkig 100% ok.
Het blijft een auto dat je goed in de gaten moet houden!!! Ik zie ook al een plekje onder mijn tank. Deze morgen maar weer even goed bijwerken.
Hallo,
Ik heb een gat dat in de opening naast de achterbank. Deze wil ik graag dichten met een plaat dat je moet verwarmen waarbij het daarna erg hard wordt.
Weten jullie hoe deze plaat heet?
Alvast bedankt.
gerttom schreef:
Een gat in een opening is heel normaal hoor
Ik heb een gat dat in de opening naast de achterbank.
Misschien kun je iets duidelijker zijn waar het gat zit?
Ook de plaat die hard wordt na verwarmen, is mij niet echt bekend.
Tenzij je polyester bedoeld, maar dat wordt uit zichzelf warm tijdens gebruik (chemische reactie), en hard daarna uit.
Als je dus een gat hebt in de carroserie, zou ik dit niet adviseren. Dedoel je dat je die opening naast de achterbank (gewoon kaartbak genoemd) dicht wilt hebben, is polyester misschien wel een optie.
Ik denk dat hij van die bitumenmatten bedoeld. Van die zwarte die een deel van het geluid dempen.
Die zijn niet bedoelt om gaten mee te dichten, zodra het weer warm wordt (30gr) worden ze weer zacht en "zakken" ze door het gat...
p.s. bedoeld de TS deze?
http://image2.showyoursound.nl/smalllee ... _13_24.jpg
Dus als ik het goed begrijp heb je een gat in je kaartbak daar zit toch je wielkast al? Gat in wielkast misschien?
Mvg,
Minian
MINIAN schreef:
Dus als ik het goed begrijp heb je een gat in je kaartbak daar zit toch je wielkast al? Gat in wielkast misschien?
Mvg,
Minian
Heren allen bedankt.
Ja het is volgens mij de wielkast. Je heb aan beide kanten van de achterbank een vak (lege ruimte,wielkast??) Daar in heb ik wat roest en deze is al weggehaald. Dus er zit nu een gat in.
Is dit duidelijker?
Thx
Peter schreef:
Die zijn niet bedoelt om gaten mee te dichten, zodra het weer warm wordt (30gr) worden ze weer zacht en "zakken" ze door het gat...
p.s. bedoeld de TS deze?
http://image2.showyoursound.nl/smalllee ... _13_24.jpg
Erg duidelijk plaatje. Waar op het plaatje de riemen in gaan, en een papier (of boek) in zit. Die ruimte bedoel ik.
Ik weet niet hoe groot de gaten zijn(alleen binnenkant of of ook de buitenkant ?)
hier een link, Birdy is ook bezig geweest met zijn wielkasten. Misschien heb je er wat aan.
link
Mvg,
Minian
Als je een gat in je wielkast hebt, denk ik dat er niks anders op zit dat een nieuw stuk in te lassen

p.s. het plaatje was eigenlijk bedoeld om die bitumenmatjes die (b)engeltje noemde te laten zien
Als je een gat in je kaartenbak hebt dan zit die vòòr je wielkast (in de bodem). Om dit te dichten kan je toch het beste metaal gebruiken
Misschien is het handiger om een foto te plaatsen, iedereen is aan het gissen wat het kan zijn
Mvg,
Minian
Een plaatje van de bak achterin:

Als het gat van jou ook hier zit is het lastig, dan zal je suframe los moeten om het netjes te fixen. (Met plaatwerk bedoel ik)
Als het meer naar voren zit zal het je bodemplaat/dorpel zijn...
Iets eroverheen plakken gaat niet werken... Dan wordt het alleen maar erger...
Birdy schreef:

Een plaatje van de bak achterin:
Als het gat van jou ook hier zit is het lastig, dan zal je suframe los moeten om het netjes te fixen. (Met plaatwerk bedoel ik)
Als het meer naar voren zit zal het je bodemplaat/dorpel zijn...
Iets eroverheen plakken gaat niet werken... Dan wordt het alleen maar erger...
Helaas kan ik geen foto maken, echter zo erg ziet het er zeker niet uit.
Oppervlakkig wat roest en ik zie eneklein beetje licht dus een klein gaatje waarbij ik ook de onder metaal zie. De rest lijkt mij echt nog ok, dus denk dat het zonde is om het plaat te vervangen.
Bedankt voor de duidelijke foto.
Als je het met een of ander lapmiddel gaat repareren, denk ik dat het bij jou in een jaar of 2 ook zo uitziet

In jou geval zou ik de oppervlakkige roest weg schuren, het gaatje opboren en dichtlassen.
Hierna het gehele vlak netjes spuiten. Zowel binnen als buitenkant
Als het wel op deze plaats is zal je ook ff aan de andere kant van de plaat, in je wielkast dus (als je je wiel eraf haalt moet je erbij kunnen) kijken hoe het er daar uit ziet...
]
Beide kanten de verf/tectyl weghalen en kijken hoe het er aan toe is...
Zou toch, al zijn het kleine gaatjes, iets met lassen proberen...
Goed kaalmaken en behandelen met roestomvormer oid is denk ik "het beste lapmiddel"...
Succes!
[edit: die Peter is een snelle
Birdy schreef:
]

[edit: die Peter is een snelle
Whaha, Great minds think alike!
Roestomvormer heeft bij mij helemaal afgedaan. Misschien zijn er betere producten, maar dat van mij stopt roestvorming absoluut niet!
Helemaal mee eens... Daarom zei ik ook het beste lapmiddel...

Als er gaatjes ineen wielkast zitten betekend dat dat er water in kan komen. Iets eroverheen plakken maakt het alleen maar erger. Alle roest eraf halen en dan het overgebleven staal in de roestomvormer zetten is het beste lapmiddel. Maar wat moet je dan moet die gaten
Birdy schreef:

Helemaal mee eens... Daarom zei ik ook het beste lapmiddel...
Als er gaatjes ineen wielkast zitten betekend dat dat er water in kan komen. Iets eroverheen plakken maakt het alleen maar erger. Alle roest eraf halen en dan het overgebleven staal in de roestomvormer zetten is het beste lapmiddel. Maar wat moet je dan moet die gaten
Allen, hartstikke bedankt. Het was gelukkig niet zo erg als het leek.
Heb de roest weg geschuurd onder en aan de boven kant. Het gat was echter maar erg klein en deze is dus nu gevuld met Drumplaat. Voordat de drumplaat er op ging Hebben we roest omvormer er opgedaan, daarna alles met textiel ingespoten en weer goed gemaakt zoals andere kant. Deze is namelijk gelukkig 100% ok.
Het blijft een auto dat je goed in de gaten moet houden!!! Ik zie ook al een plekje onder mijn tank. Deze morgen maar weer even goed bijwerken.
Nogmaals bedankt.
Gr,
Gert-Tom
Je moet ingelogd zijn om te reageren.