Ik wilde kijken of het mogelijk is om de motorkap van een set powerlifts te voorzien. Dus dat je die ijzeren stang niet meer nodig heb om de motorkap open te houden.
Heeft iemand ervaring met deze dingen, en met name in een Mini??
Ik weet dat Erwin Ouwejan ze had (op zijn Clubman?) .. vroegahh
ik heb wel 2 van die dingen van de achterklep van een Metro, nog geen bestemming voor, maar dit is misschien wel een idee
groetjes,
Theo van den Bogaard
Dat is wel een fijn systeem, maar dan moet je wel zorgen dat je klep NOG verder open kan.
Of je moet van krom staan houden,...
je hebt ook een quick release setje. dan kan je zonder gereedschap en veel moeite gewoon de hele motorkap er af trekken
artfull_devlin schreef: Dat is wel een fijn systeem, maar dan moet je wel zorgen dat je klep NOG verder open kan.
Of je moet van krom staan houden,...
Uhmmm??? Nee
ach, met een beetje wiskunde kun je al ver komen..
SirYun":9stppbev]je hebt ook een quick release setje. dan kan je zonder gereedschap en veel moeite gewoon de hele motorkap er af trekken[/quote:9stppbev]
Kan ook in combinatie, lijkt me... maar met show’s de motorkap openzetten vind ik het beter uitzien met zo’n powerlift, dan de hele motorkap eraf te trekken...
En blijkbaar zijn er weinig mensen met een powerlift.. is dus weer eens wat anders dan die sluitingen
Hmzz ik ga jou idee jatten
Het lijkt mij stukke beter, handiger en mooier.
luchtveren? voor n mopterkap open te houden? van een mini??????, hoe gek kun je t maken hahah
Heel handig hoor, hoef je niet die spriet elke keer op z'n plek te zetten als je er even bij moet.
Zo ziet het er bij mij uit:
Veer komt van de achterklep van een metro (zie ook het austin-logootje )
M vr gr,
Erik
dat idee schoot mij laatst ook door de kop, maar waar wil je aan de motorkap die dingen bevestigen?? daar zit niks tot weinig om het aan vast te zetten...
als je iets hebt gevonden...maak je dan een how-to?? met foto's
owja...op de sloop zijn ze zeker heel goeikoop
[size=75:3zgb64x1][Aantal off-topic berichten verwijderd - Eelke][/size:3zgb64x1]
[ontopic] nu weten we nog steeds niet hoe je die dingen monteert?? bij een normale mini dan.. moet je zelf een plaatje lassen op je klep??? of kan het gewoon ergens op?? [/ontopic]
ze zitten op een boutje waar een kogel op zit, vindt een plek voor dat boutje en je kan ze overal kwijt waar je wil (alleen bepaalt de plaats ook hoe goed ze werken ;-) )
HTH,
Theo van den Bogaard
Heeft er iemand zo één gemonteerd op een mini. Hoelang moeten die pompjes zijn.
Is dit nou een vraag of een opmerking??
Ik ga op de sloop kijken voor een set powerlift's van een achterklep van een oude Kadett ofzo . Zal toch niet veel kosten, en dan kun je een beetje knutselen...
Dus een cilinder met een boring van 15mm, slag van 80 mm en kracht van 120 N waarschijnlijk.
dalik maar eens langs de sloop rijden , misschien dat het wat word
Ik zou wel eens willen weten of iemand ze ondertussen heeft gemonteerd.
Ik heb die dingen wel een "geprobeerd" te monteren op een flipfront alleen waren die zo sterk dat ik mijn flipfront nauwelijks dicht kreeg.
Zoals al is aangegeven is de sterkte van het pompje dus heel belangrijk. Ik heb ze zelf wel eens op een Clubman zien zitten. Probleem is dat vrijwel elke achterklep zwaarder is dan een motorkap van een Mini en je er voor de symmetrie 2 moet gebruiken anders duw je je kap scheef.
Dennis
Ik heb ze zelf wel eens op een Clubman zien zitten.
Zie foto op de vorige pagina.
Probleem is dat vrijwel elke achterklep zwaarder is dan een motorkap van een Mini en je er voor de symmetrie 2 moet gebruiken anders duw je je kap scheef.
De veer is inderdaad sterker dan je nodig hebt, maar daar heb je geen last van als je het bevestigingspunt van de veer verplaatst. Je kan hem dichter bij het scharnier of er verder vanaf plaatsen als je een sterke of juist zwakke veer hebt. Bij mij hoef je de kap een beetje omhoog te duwen en dan neemt de veer het over, en als je de kap naar beneden duwt valt ie uit zichzelf in de vergrendeling. Kwestie van proberen en rommelen (en een beetje mazzel hebben).
En met scheeftrekken heb je alleen last als je hem aan een buitenhoek van de motorkap vastmaakt (zoals de originele stengel), aan de scharnieren zelf is dit veel minder, bij mij is het bijna niets op het oog (het zal ongetwijfeld een paar mm schelen, maar lekker belangrijk). Misschien dat een clubman-motorkap stijver is dan van een ronde-neus-mini, maar door het kruisframe dat ook hier in zit moet dit geen probleem geven.
Maar de goedkoopste optie (ook voor ronde-neus-mini's) is gewoon ergens een veer uit een sloopauto trekken en passen en proberen, met een beetje creativiteit is het een eitje .
M vr gr,
Erik
Net even op de sloop geweest, en ik kan je verzekeren dat daar niks te vinden is. Ik heb van kleine auto's, stationwagon's (vanwege de kleinere uitvoering) etc. geprobeerd.
Maar deze zijn allemaal veel te zwaar. En met de flexibiliteit van de mini-motorkap, lijkt me dit niet te doen. En al helemaal om er dan 2 te gaan gebruiken .
Op de sloop kreeg ik een idee om iets met veren te gaan doen, en dan monteren aan de scharnierbeugels.
Wat precies weet ik nog niet, even nog achter de tekentafel gaan zitten, denk ik...
Diese Haubenlifter sind schnell und einfach eingebaut und verbinden Komfort und praktischen Nutzwert zugleich. Die Lifter sind von der Firma ACE unter der BestellNr. ACE-GS-15-80-AA-K17134 inkl. Haltefuß zu bekommen. Sie haben 120N und eine Länge von 12cm - Viel Spaß!
Dat is info waar wie iets aan hebben,maar heeft iemand een idee hoe firma ACE gevonden kan worden want met google lukt het niet?
ziet er prima uit. Heb je veel kracht nodig om de motorkap dicht te maken??
Heb voor 60 euro ook deze, zijn iets cristelijker qua formaat :
veel kracht nodig
nee hoor .. in dit geval wordt aleen de laatste(eerste?) paar centimeter van de veer gebruikt.
Ik weet alleen nog niet hoe het scharnier het gaat houden, omdat er zowel in open als dichte toestand dus nog net druk op staat
de veren (ik heb er nog 1 over dus) waren voor mij 'gratis' omdat ze op de Metro zaten die ik heb gesloopt ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
ziet er mooi uit Theo, het is wel een idee, ik heb ook nog een metro staan met die gasveren, hoeft er maar 1 gebruikt te worden bij de mini?, en die kogel-dingen komen die ook uit de metro?
1 is sterk genoeg om de kap open te houden, en ja, die kogel-dingen komen ook van de metro (M8)
groetjes,
Theo van den Bogaard
[size=75:48cpl3mj][topics samengevoegd - Crispy][/size:48cpl3mj]
Misschien heb ik last van de warmte
Maar is het mogelijk om gasdrukveren aan je motorkap te monteren, zodat je niet meer dat wankele stokkie nodig hebt voor het vasthouden van je motorkapje?
als je de zoek functie gebruikt zul je je antwoord krijgen, hier is namelijk al en topic over
Inderdaad, alleen niet al te makkelijk te vinden naar mijn mening, dus ik heb m er even aangehangen.
Voor de zoekfunctie: gasveer, gasveren, motorkap
En zoek es op "gasdrukveer"
[size=75:x9svol5x][Bedrijfsnaam verwijderd, reacties met bedrijfsnamen aub per PM - Evity][/size:x9svol5x]
Is er iemand die me kan vertellen waar ik deze gasdrukveren kan bestellen, eventueel online. In het gelinkte forum kom ik uit bij [Bedrijfsnaam], waar het typenummer ACE-GS-15-80-AA-K17134 niet te vinden is.
@ Peter, heb jij een of twee veren geinstalleerd? En waar heb jij deze gekocht?
Alvast bedankt!
Dat ziet er goed uit!
Ik ben wel erg benieuwd of dat bij mij ook zou gaan passen. Ik heb mijn motorkap geisoleerd dus die is aanzienlijk zwaarder. Zouden die lifts die jullie hebben gebruikt dit aan kunnen?
Ik word zo onderhand plat gestookt met pb's van mensen die vragen waar ik mijn exemplaren vandaan heb.
Helaas weet ik alleen dat ze verkocht werden vanuit een wit IMM tentje...
@Matzel: Er is een bepaalde Clubman die ze er ook onder heeft zitten, en daar werken ze ook.
Als er iemand is die op het IMM is geweest en zich kan herinneren welk bedrijf dit was, hoor ik het graag via PM.
Of natuurlijk iemand die een andere plek kent waar ze te krijgen zijn. Een dergelijke set lijkt me erg handig, en dan met name inclusief het 'voetje'.
btw mijn excuses voor het eerder noemen van een bedrijfsnaam Toch zou het handig zijn als er op de een of andere manier met het doorlezen van dit topic een verwijzing kon zijn naar waar zoiets te krijgen is (wil natuurlijk niet de eeuwenoude discussie rond het noemen van bedrijfsnamen aanzwengelen), maar een soort dubbelen verwijzing of iets dergelijks....
het was een duits standje....
misschien dat [bedrijfsnaam] het nog weet
kort maar krachtig pm'tje
Peter, Dank!!!
En hoe korter hoe beter.... Nu even aan mijn Duits werken....
nou ben ik ook zeer benieuwd naar de firma, kan iemand me ff inlichten.
Thanks.
'peter' al een pm gestuurt?
denk dat je dan gauw klaar bent
Chillian schreef: Toch zou het handig zijn als er op de een of andere manier met het doorlezen van dit topic een verwijzing kon zijn naar waar zoiets te krijgen is (wil natuurlijk niet de eeuwenoude discussie rond het noemen van bedrijfsnamen aanzwengelen), maar een soort dubbelen verwijzing of iets dergelijks....
Zonder nu weer aan een hele discussie te beginnen wil ik je erop wijzen dat ook dit niet toegestaan is en voor ons zeer vervelend is, omdat dit voor ons veel werk oplevert en wij dit ook voor de hobby in onze vrije tijd doen.
Nu weer back on topic aub.
Om een iets verdere toelichting te geven, zolang er niks concreets voor specifiek Mini te melden is, dan valt het gewoon onder de bedrijvenregel. Universele "powerlifts" zijn te krijgen bij voor de hand liggende bedrijven (Google is je vriend). Ook hebben tips in de trant van "vraag het daar eens want wie weet" niet voldoende toegevoegde waarde om af te wijken van de normale bedrijvenregel. Om over "daar en daar kan ik het niet vinden" maar te zwijgen natuurlijk
Heeft iemand een complete kit ergens gevonden, specifiek voor Mini's, zoals Berry die heeft, en weet hoe je eraan kunt komen, dan mag dat hier vermeld worden (zie uitzonderingen op de bedrijvenregel).
Lees dit nu pas (net terug van vakantie).
@ Evity: de reden dat ik dit aanhaalde was omdat ik een forum zie als een gezamenlijke plek met kennis, die constant verandert (hopelijk verbetert) wordt. Dat is bijvoorbeeld de rede dat ik alle foto's die ik vandaag op mijn eigen server zet, allemaal ga relinken, zodat andere de oude topics, toch kunnen gebruiken.
En ik merk dat het ook niet indirect kunnen noemen van een bedrijf, in dit geval, mij geen stap sneller bij het einddoel, de powerlifts helpt. Het laatste wat ik wil is van jullie hobby je werk maken, dus mijn excuses voor mijn voorstel.
Via google, alle bij mij bekende minibedrjven, en de reacties via PM heb ik het nog niet online kunnen vinden (die het momenteel nog leveren), ben dus nog steeds op zoek. Reacties graag via PM
Chillian schreef: de reden dat ik dit aanhaalde was omdat ik een forum zie als een gezamenlijke plek met kennis, die constant verandert (hopelijk verbetert) wordt.
En dat is dit forum ook, maar met bepaalde voorwaarden.
Via google, alle bij mij bekende minibedrjven, en de reacties via PM heb ik het nog niet online kunnen vinden (die het momenteel nog leveren), ben dus nog steeds op zoek. Reacties graag via PM
Ik hoop dat ik hierboven duidelijk heb gemaakt wat [i:1nmhtirc]wel[/i:1nmhtirc] mag. Wie concrete tips heeft over powerlifts die goed op een Mini toe te passen zijn (al dan niet speciaal voor Mini), mag dat natuurlijk hier plaatsen.
Ik wilde kijken of het mogelijk is om de motorkap van een set powerlifts te voorzien. Dus dat je die ijzeren stang niet meer nodig heb om de motorkap open te houden.

Heeft iemand ervaring met deze dingen, en met name in een Mini??
Ik weet dat Erwin Ouwejan ze had (op zijn Clubman?) .. vroegahh
ik heb wel 2 van die dingen van de achterklep van een Metro, nog geen bestemming voor, maar dit is misschien wel een idee
groetjes,
Theo van den Bogaard
Dat is wel een fijn systeem, maar dan moet je wel zorgen dat je klep NOG verder open kan.
Of je moet van krom staan houden,...
je hebt ook een quick release setje. dan kan je zonder gereedschap en veel moeite gewoon de hele motorkap er af trekken
artfull_devlin schreef:
Dat is wel een fijn systeem, maar dan moet je wel zorgen dat je klep NOG verder open kan.
Of je moet van krom staan houden,...
Uhmmm??? Nee
ach, met een beetje wiskunde kun je al ver komen..
SirYun":9stppbev]je hebt ook een quick release setje. dan kan je zonder gereedschap en veel moeite gewoon de hele motorkap er af trekken[/quote:9stppbev]
Kan ook in combinatie, lijkt me... maar met show’s de motorkap openzetten vind ik het beter uitzien met zo’n powerlift, dan de hele motorkap eraf te trekken...
En blijkbaar zijn er weinig mensen met een powerlift.. is dus weer eens wat anders dan die sluitingen
Hmzz ik ga jou idee jatten
Het lijkt mij stukke beter, handiger en mooier.
luchtveren? voor n mopterkap open te houden? van een mini??????, hoe gek kun je t maken hahah
Heel handig hoor, hoef je niet die spriet elke keer op z'n plek te zetten als je er even bij moet.

)
Zo ziet het er bij mij uit:
Veer komt van de achterklep van een metro (zie ook het austin-logootje
M vr gr,
Erik
dat idee schoot mij laatst ook door de kop, maar waar wil je aan de motorkap die dingen bevestigen?? daar zit niks tot weinig om het aan vast te zetten...
met foto's 

als je iets hebt gevonden...maak je dan een how-to??
owja...op de sloop zijn ze zeker heel goeikoop
[size=75:3zgb64x1][Aantal off-topic berichten verwijderd - Eelke][/size:3zgb64x1]
[ontopic] nu weten we nog steeds niet hoe je die dingen monteert?? bij een normale mini dan.. moet je zelf een plaatje lassen op je klep??? of kan het gewoon ergens op?? [/ontopic]
ze zitten op een boutje waar een kogel op zit, vindt een plek voor dat boutje en je kan ze overal kwijt waar je wil (alleen bepaalt de plaats ook hoe goed ze werken ;-) )
HTH,
Theo van den Bogaard
Heeft er iemand zo één gemonteerd op een mini. Hoelang moeten die pompjes zijn.
Is dit nou een vraag of een opmerking??
. Zal toch niet veel kosten, en dan kun je een beetje knutselen...
Ik ga op de sloop kijken voor een set powerlift's van een achterklep van een oude Kadett ofzo
zie ook:
http://www.holland-gasspring.nl/Nederla ... ningen.htm
HTH,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:

zie ook:
http://www.holland-gasspring.nl/Nederla ... ningen.htm
HTH,
Theo van den Bogaard
Merci
Hier nog een fototje:

en waar is deze gasveer vanaf geplukt?
kijk eens aan mini-power!! daar hebben we wat aan!! en idd waarvan komt deze veer?? hoeveel newton meter is die??
Die zat op een duitse mini die in Stamproy stond de afgelopen keer... (nacht v staproy)
Deze zijn te bestellen, kwam niet van een auto af. Na het vergroten van de foto zijn dit zijn gegevens:
Merk niet te zijn, blauw logo iig...
ACE - GS - 15 - 80 - AA - K17134
37364 F=120N 6/2001
Dus een cilinder met een boring van 15mm, slag van 80 mm en kracht van 120 N waarschijnlijk.
dalik maar eens langs de sloop rijden
, misschien dat het wat word 
Ik zou wel eens willen weten of iemand ze ondertussen heeft gemonteerd.
Ik heb die dingen wel een "geprobeerd" te monteren op een flipfront alleen waren die zo sterk dat ik mijn flipfront nauwelijks dicht kreeg.
Zoals al is aangegeven is de sterkte van het pompje dus heel belangrijk. Ik heb ze zelf wel eens op een Clubman zien zitten. Probleem is dat vrijwel elke achterklep zwaarder is dan een motorkap van een Mini en je er voor de symmetrie 2 moet gebruiken anders duw je je kap scheef.
Dennis
Ik heb ze zelf wel eens op een Clubman zien zitten.
.
Zie foto op de vorige pagina.
Probleem is dat vrijwel elke achterklep zwaarder is dan een motorkap van een Mini en je er voor de symmetrie 2 moet gebruiken anders duw je je kap scheef.
De veer is inderdaad sterker dan je nodig hebt, maar daar heb je geen last van als je het bevestigingspunt van de veer verplaatst. Je kan hem dichter bij het scharnier of er verder vanaf plaatsen als je een sterke of juist zwakke veer hebt. Bij mij hoef je de kap een beetje omhoog te duwen en dan neemt de veer het over, en als je de kap naar beneden duwt valt ie uit zichzelf in de vergrendeling. Kwestie van proberen en rommelen (en een beetje mazzel hebben).
En met scheeftrekken heb je alleen last als je hem aan een buitenhoek van de motorkap vastmaakt (zoals de originele stengel), aan de scharnieren zelf is dit veel minder, bij mij is het bijna niets op het oog (het zal ongetwijfeld een paar mm schelen, maar lekker belangrijk). Misschien dat een clubman-motorkap stijver is dan van een ronde-neus-mini, maar door het kruisframe dat ook hier in zit moet dit geen probleem geven.
Maar de goedkoopste optie (ook voor ronde-neus-mini's) is gewoon ergens een veer uit een sloopauto trekken en passen en proberen, met een beetje creativiteit is het een eitje
M vr gr,
Erik
Net even op de sloop geweest, en ik kan je verzekeren dat daar niks te vinden is. Ik heb van kleine auto's, stationwagon's (vanwege de kleinere uitvoering) etc. geprobeerd.
.
Maar deze zijn allemaal veel te zwaar. En met de flexibiliteit van de mini-motorkap, lijkt me dit niet te doen. En al helemaal om er dan 2 te gaan gebruiken
Op de sloop kreeg ik een idee om iets met veren te gaan doen, en dan monteren aan de scharnierbeugels.
Wat precies weet ik nog niet, even nog achter de tekentafel gaan zitten, denk ik...
Zie ook: http://www.classicmini.de/ Bij Tipps und Tricks --> Haubenlift


Diese Haubenlifter sind schnell und einfach eingebaut und verbinden Komfort und praktischen Nutzwert zugleich. Die Lifter sind von der Firma ACE unter der BestellNr. ACE-GS-15-80-AA-K17134 inkl. Haltefuß zu bekommen. Sie haben 120N und eine Länge von 12cm - Viel Spaß!
Dat is info waar wie iets aan hebben,maar heeft iemand een idee hoe firma ACE gevonden kan worden want met google lukt het niet?
link
nou .. het zit er in
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/thirty/ga ... sveer.html
FWIW,
Theo van den Bogaard
ziet er prima uit. Heb je veel kracht nodig om de motorkap dicht te maken??
:

Heb voor 60 euro ook deze, zijn iets cristelijker qua formaat
veel kracht nodig
nee hoor .. in dit geval wordt aleen de laatste(eerste?) paar centimeter van de veer gebruikt.
Ik weet alleen nog niet hoe het scharnier het gaat houden, omdat er zowel in open als dichte toestand dus nog net druk op staat
de veren (ik heb er nog 1 over dus) waren voor mij 'gratis' omdat ze op de Metro zaten die ik heb gesloopt ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
ziet er mooi uit Theo, het is wel een idee, ik heb ook nog een metro staan met die gasveren, hoeft er maar 1 gebruikt te worden bij de mini?, en die kogel-dingen komen die ook uit de metro?
1 is sterk genoeg om de kap open te houden, en ja, die kogel-dingen komen ook van de metro (M8)
groetjes,
Theo van den Bogaard
[size=75:48cpl3mj][topics samengevoegd - Crispy][/size:48cpl3mj]
Misschien heb ik last van de warmte
Maar is het mogelijk om gasdrukveren aan je motorkap te monteren, zodat je niet meer dat wankele stokkie nodig hebt voor het vasthouden van je motorkapje?
als je de zoek functie gebruikt zul je je antwoord krijgen, hier is namelijk al en topic over
Inderdaad, alleen niet al te makkelijk te vinden naar mijn mening, dus ik heb m er even aangehangen.
Voor de zoekfunctie: gasveer, gasveren, motorkap
En zoek es op "gasdrukveer"
[size=75:x9svol5x][Bedrijfsnaam verwijderd, reacties met bedrijfsnamen aub per PM - Evity][/size:x9svol5x]
Is er iemand die me kan vertellen waar ik deze gasdrukveren kan bestellen, eventueel online. In het gelinkte forum kom ik uit bij [Bedrijfsnaam], waar het typenummer ACE-GS-15-80-AA-K17134 niet te vinden is.
@ Peter, heb jij een of twee veren geinstalleerd? En waar heb jij deze gekocht?
Alvast bedankt!
Dat ziet er goed uit!
Ik ben wel erg benieuwd of dat bij mij ook zou gaan passen. Ik heb mijn motorkap geisoleerd dus die is aanzienlijk zwaarder. Zouden die lifts die jullie hebben gebruikt dit aan kunnen?
Ik word zo onderhand plat gestookt met pb's van mensen die vragen waar ik mijn exemplaren vandaan heb.

Helaas weet ik alleen dat ze verkocht werden vanuit een wit IMM tentje...
@Matzel: Er is een bepaalde Clubman die ze er ook onder heeft zitten, en daar werken ze ook.
Als er iemand is die op het IMM is geweest en zich kan herinneren welk bedrijf dit was, hoor ik het graag via PM.
Toch zou het handig zijn als er op de een of andere manier met het doorlezen van dit topic een verwijzing kon zijn naar waar zoiets te krijgen is (wil natuurlijk niet de eeuwenoude discussie rond het noemen van bedrijfsnamen aanzwengelen), maar een soort dubbelen verwijzing of iets dergelijks....
Of natuurlijk iemand die een andere plek kent waar ze te krijgen zijn. Een dergelijke set lijkt me erg handig, en dan met name inclusief het 'voetje'.
btw mijn excuses voor het eerder noemen van een bedrijfsnaam
[size=75:2kcyqcp6][Bedrijfsnaam/verwijzing verwijderd - Evity][/size:2kcyqcp6]

het was een duits standje....
misschien dat [bedrijfsnaam] het nog weet
kort maar krachtig pm'tje
Peter, Dank!!!
En hoe korter hoe beter.... Nu even aan mijn Duits werken....
nou ben ik ook zeer benieuwd naar de firma, kan iemand me ff inlichten.

Thanks.
'peter' al een pm gestuurt?
denk dat je dan gauw klaar bent
Chillian schreef:
Toch zou het handig zijn als er op de een of andere manier met het doorlezen van dit topic een verwijzing kon zijn naar waar zoiets te krijgen is (wil natuurlijk niet de eeuwenoude discussie rond het noemen van bedrijfsnamen aanzwengelen), maar een soort dubbelen verwijzing of iets dergelijks....
Zonder nu weer aan een hele discussie te beginnen wil ik je erop wijzen dat ook dit niet toegestaan is en voor ons zeer vervelend is, omdat dit voor ons veel werk oplevert en wij dit ook voor de hobby in onze vrije tijd doen.
Nu weer back on topic aub.
Om een iets verdere toelichting te geven, zolang er niks concreets voor specifiek Mini te melden is, dan valt het gewoon onder de bedrijvenregel. Universele "powerlifts" zijn te krijgen bij voor de hand liggende bedrijven (Google is je vriend). Ook hebben tips in de trant van "vraag het daar eens want wie weet" niet voldoende toegevoegde waarde om af te wijken van de normale bedrijvenregel. Om over "daar en daar kan ik het niet vinden" maar te zwijgen natuurlijk
Heeft iemand een complete kit ergens gevonden, specifiek voor Mini's, zoals Berry die heeft, en weet hoe je eraan kunt komen, dan mag dat hier vermeld worden (zie uitzonderingen op de bedrijvenregel).
Lees dit nu pas (net terug van vakantie).

@ Evity: de reden dat ik dit aanhaalde was omdat ik een forum zie als een gezamenlijke plek met kennis, die constant verandert (hopelijk verbetert) wordt. Dat is bijvoorbeeld de rede dat ik alle foto's die ik vandaag op mijn eigen server zet, allemaal ga relinken, zodat andere de oude topics, toch kunnen gebruiken.
En ik merk dat het ook niet indirect kunnen noemen van een bedrijf, in dit geval, mij geen stap sneller bij het einddoel, de powerlifts helpt. Het laatste wat ik wil is van jullie hobby je werk maken, dus mijn excuses voor mijn voorstel.
Via google, alle bij mij bekende minibedrjven, en de reacties via PM heb ik het nog niet online kunnen vinden (die het momenteel nog leveren), ben dus nog steeds op zoek. Reacties graag via PM
Chillian schreef:

de reden dat ik dit aanhaalde was omdat ik een forum zie als een gezamenlijke plek met kennis, die constant verandert (hopelijk verbetert) wordt.
En dat is dit forum ook, maar met bepaalde voorwaarden.
Via google, alle bij mij bekende minibedrjven, en de reacties via PM heb ik het nog niet online kunnen vinden (die het momenteel nog leveren), ben dus nog steeds op zoek. Reacties graag via PM
Powerlifts zat: http://www.google.nl/search?q=powerlift+tuning
Ik hoop dat ik hierboven duidelijk heb gemaakt wat [i:1nmhtirc]wel[/i:1nmhtirc] mag. Wie concrete tips heeft over powerlifts die goed op een Mini toe te passen zijn (al dan niet speciaal voor Mini), mag dat natuurlijk hier plaatsen.
Er is een complete set te krijgen bij:


www.superfastminis.com
Hier kun je genoeg gewicht aan hangen, deze zijn erg sterk.
Het is alleen een overcompleet setje, incl schanier.
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.