Ik ben vandaag heel enthousiast begonnen met het slijpen aan de voorkant van de cabrio.
Nu kwam ik bij de parafaan een gedeelte tegen waar dubbel plaatwerk zit, terwijl het onder het motorkap gedeelte enkelplaatwerk is.
Kan het kwaad om dit weg te slijpen?
Om het verhaal wat duidelijker te maken heb ik natuurlijk ook een begeleidende foto
Tevens een andere vraag tot hoever kan je de binnenschermen weg slijpen?
Er moet een stuk blijven zitten om de schokbrekers op te monteren maar de rest lijkt me nogal overbodig. Alleen de driehoekjes die naar binnen reiken ben ik nog niet helemaal zeker over.
Groeten
Roy (Loenatik)
dubbele stukjes plaatwerk (paravan-hoekjes):
THIS PANEL PROTECTS THE UNDERSIDE OF THE WINDSCREEN VALANCE UNDER THE FRONT WING SECTION
bij nr 38 zie je de driehoekjes goed, die dienen voor versteviging van de voorste balk waar je subframe aan vast zit .. laten zitten!!
FWIW,
Theo van den Bogaard
Bedankt Theo, als we jou niet hadden!
De onderste parafaan hoekjes slijp ik gewoon weg aangezien zo behoorlijk krokant zijn en naar mijn idee weinig nut hebben.
De driehoekjes blijven dus gewoon intact, ik had al zo'n vermoeden dat die voor een stuk stevigheid waren.
Maak de parafaan dan wel dicht in het zelfde vlak als het binnen spatbord. Anders dan krijg je al het spatwater in het motorruim.
En dan gaat hij ook lekker rotten bij het voorraam, want daar komt al het vocht dan tussen. Ik heb ze eraf gelaten en alle naden met bodykit afgesmeerd.
Dat rotten ben ik niet zo bang voor de mini is een mooi weer rijder en dmv van het flipfront kan ik overal goed bij.
Dat maakt het schoon en drooghouden ook wat makkelijker, sowieso was ik van plan dat gedeelte. Zeg maar buitenzijde binnen schermen ed. In de tectyl of iets dergelijks te zetten. Dit scheelt ook al een hele hoop denk ik.
Maar bedankt voor de tips ik wist niet dat je door dat gedeelte weg te slijpen een Open verbinding naar je motor ruimte ontstaat.
gr
Roy
Tja, de binnenschermen zitten niet tegen de paravaan aan. En daar heb je dus die opening boven zitten.
Goede avond!


Ik ben vandaag heel enthousiast begonnen met het slijpen aan de voorkant van de cabrio.
Nu kwam ik bij de parafaan een gedeelte tegen waar dubbel plaatwerk zit, terwijl het onder het motorkap gedeelte enkelplaatwerk is.
Kan het kwaad om dit weg te slijpen?
Om het verhaal wat duidelijker te maken heb ik natuurlijk ook een begeleidende foto
Tevens een andere vraag tot hoever kan je de binnenschermen weg slijpen?
Er moet een stuk blijven zitten om de schokbrekers op te monteren maar de rest lijkt me nogal overbodig. Alleen de driehoekjes die naar binnen reiken ben ik nog niet helemaal zeker over.
Groeten
Roy (Loenatik)
dubbele stukjes plaatwerk (paravan-hoekjes):
THIS PANEL PROTECTS THE UNDERSIDE OF THE WINDSCREEN VALANCE UNDER THE FRONT WING SECTION
http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop
http://www.minispares.com/catalogues/cl ... x?3~23~149
paravan-hoekjes nr 26 en 27
bij nr 38 zie je de driehoekjes goed, die dienen voor versteviging van de voorste balk waar je subframe aan vast zit .. laten zitten!!
FWIW,
Theo van den Bogaard
Bedankt Theo, als we jou niet hadden!
De onderste parafaan hoekjes slijp ik gewoon weg aangezien zo behoorlijk krokant zijn en naar mijn idee weinig nut hebben.
De driehoekjes blijven dus gewoon intact, ik had al zo'n vermoeden dat die voor een stuk stevigheid waren.
Maak de parafaan dan wel dicht in het zelfde vlak als het binnen spatbord. Anders dan krijg je al het spatwater in het motorruim.
En dan gaat hij ook lekker rotten bij het voorraam, want daar komt al het vocht dan tussen. Ik heb ze eraf gelaten en alle naden met bodykit afgesmeerd.
Dat rotten ben ik niet zo bang voor de mini is een mooi weer rijder en dmv van het flipfront kan ik overal goed bij.
Dat maakt het schoon en drooghouden ook wat makkelijker, sowieso was ik van plan dat gedeelte. Zeg maar buitenzijde binnen schermen ed. In de tectyl of iets dergelijks te zetten. Dit scheelt ook al een hele hoop denk ik.
Maar bedankt voor de tips ik wist niet dat je door dat gedeelte weg te slijpen een Open verbinding naar je motor ruimte ontstaat.
gr
Roy
Tja, de binnenschermen zitten niet tegen de paravaan aan. En daar heb je dus die opening boven zitten.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.