Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Ik wil mijn tweekloksteller ombouwen naar een eitje.

Nu zit er op de achterzijde van de tweekloksteller een stekker. Deze stekker past natuurlijk niet op een eitje, maar misschien kan iemand mij vertellen wat de aansluitkleuren van de stekker betekenen zodat ik deze kan modificeren naar losse aansluitingen in het eitje.

Bovendien heb ik nog een batterycondition meter liggen welk ik wil gebruiken. Hoe sluit ik deze aan.

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Denk dat je gewoon moet gaan meten wat wat is en op die manier alles markeren met schilderstapen en eropschrijven wat het is(knipperlicht,grootlicht, acculampje...ed.) en dan aansluiten op het eitje.
Batterijcondition is denk ik gewoon parallel op de accu(plus op plus, min op min)

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

daar komt ie weer...

bruin-geel: laadstroomcontrole-lampje
wit-bruin: oliedruk-lampje
groen-blauw: koelvloeistoftemperatuur
groen zwart: benzinemeter.

wit zwart / lichtgroen-oranje: toerenteller

voor de snelheidsmeter zijn er verschillende soorten aansluitingen... hoogstwaarschijnlijk moet je dus een nieuwe kabel kopen en monteren.

succes...

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

thnx.

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Ik geloof dat je zelfs conversiesetjes kan kopen van die stekker naar losse aansluitingen. Ik kan me even niet voor de geest halen of het netjes uit elkaar te halen is. Hoe dan ook wordt het eventueel weer terugbouwen van de originele klok lastig als je de stekker eraf haalt, natuurlijk, dus misschien zowiezo geen slecht idee.

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Bovendien heb ik nog een batterycondition meter liggen welk ik wil gebruiken. Hoe sluit ik deze aan.



Met de witte draad die naar je klokken gaat, contactgeschakelde plus.

Hoe dan ook wordt het eventueel weer terugbouwen van de originele klok lastig als je de stekker eraf haalt, natuurlijk, dus misschien zowiezo geen slecht idee.



Ik heb destijds de originele stekker laten zitten en aan elke draad aftakkingen gesoldeerd naar de middenklok. Kan je altijd de oude klokken nog terugzetten.

bruin-geel: laadstroomcontrole-lampje
wit-bruin: oliedruk-lampje
groen-blauw: koelvloeistoftemperatuur
groen zwart: benzinemeter.

wit zwart / lichtgroen-oranje: toerenteller



groen-rood / groen-wit: knipperlichten
rood-groen: klokverlichting
blauw-wit: grootlicht

Succes,
Erik

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Woods and Picket hebben kant en klare conversiekits voor 2/3 kloks naar eitje á 225 Pond.

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Beetje veel geld. Kan ik beter zelf de soldeerbout ter hand nemen.

grtz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Ja, dat is natuurlijk weer zo, vragen ze weer de hoofdprijs voor.

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

alles wat die lui bij Wood and Pickett aanbieden is (te) duur... :(

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

ik zou graag willen weten hoe je het gedaan hebt ? want ik wil het ook gaan doen nu, en ik weet de kleuren en zo wel, maar hoe heb je ze aangesloten ? heb je een soort van klemmetjes gebruikt? want de stekker kan je niet zo maar gebruiken :?

alvast bedankt

bye !! 8)

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

wouterke schreef:
heb je een soort van klemmetjes gebruikt? want de stekker kan je niet zo maar gebruiken :?




staat er volgens mij wel beschreven hoor.

Erik":2dboelg9]
Ik heb destijds de originele stekker laten zitten en aan elke draad aftakkingen gesoldeerd naar de middenklok. Kan je altijd de oude klokken nog terugzetten.
[/quote:2dboelg9]

en

Martin":2dboelg9]Beetje veel geld. Kan ik beter zelf de soldeerbout ter hand nemen.[/quote:2dboelg9]

Frans

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

ja, maar dat zie ik niet zo zitten dat solderen en al.
Maar ik heb het al gevonden hoe ik het ga doen, vandaag ga ik het uitvoeren.

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

ik heb alle kabelkleuren uitgezocht, vergeef me als er een foutje inzit. de kleuren kunnen verschillen bij iverse bouwjaren, maar ik heb geprobeerd om het zo compleet mogelijk te krijgen.

komt ie:

Zwart = aarde/massa
Geel = lichten (stadslicht, kenteken n achterlichten)
Wit= contactslot geschakelde + (o.a. ontsteking)
Groen= contactslot geschakeld (wit) na de zekering voor remlichten, knipperlichtrelais en ruitverwarming
Bruin= hoofdstroomkabels (accu-dynamo-startmotor)
Rood= zie geel. Of remlicht
Blauw= kabel van verlichtingsschakelaar in dash naar grootlichtschakelaar aan stuur
Paars=remdefect verklikker (lampje)

Zwart-wit= remdefectverklikker(sensor)
Wit-zwart=ontsteking (van bobine naar contactpuntjes en toerenteller)
Wit-bruin= oliedruksensor of koeltemperatuur
Wit-rood=startrelais ( van contactslot naar startrelais)

Groen-zwart= tankvlotter ( kabel tussen vlotter en benzinemeter)
Groen-geel= Achterruitverwarming (vanaf schakelaar)/ aanjager (vanaf schakelaar)
Groen-wit= knipperlicht rechts achter en rechter zijkant
Groen-bruin= Achteruitrij-licht
Groen-rood= knipperlicht links achter en linker zijkant
Groen-blauw= koelvloeistof-temperatuur
Groen-paars= Remlicht
Groen-lichtgroen= alarmlichtlampje

Bruin-geel= laadstroomcontrole lampje (vanaf dynamo)
Bruin-blauw= van dynamo naar bruine kabel
Bruin-lichtgroen= ruitenwisser (snelste stand)

Rood-geel= mistlichtlampen
Rood-groen= gezekerde verlichtingskabel
Rood-lichtgroen= 0-stand ruitenwisser

Blauw-wit= grootlicht (na stuurschakelaar)
Blauw-rood=dimlicht (na stuurschakelaar)
Blauw-lichtgroen= ruitenwisser (langzaam)

Paars-zwart= claxon
Paars-oranje= gezekerde (bruin) kabel naar binnenverlichting en alarmlichtrelais
Paars-wit= portiercontacten voor binnenverlichting

Lichtgroen-zwart=Ruitensproeier
Lichtgroen-wit= radio
Lichtgroen-bruin= knipperlicht relais naar knipperlichtschakelaar
Lichtgroen-roze= alarmlichtrelais naar alarmlichtschakelaar
Lichtgroen-oranje= ruitewissermotor




Met dank aan red flame. d:)b
En dit was best op te zoeken...

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

bedankt, ik had het ook net gevonden :)
toch bedankt.

Ik heb het vandaag dus omgebouwd.

Alle lichtjes werken, maar nu zou ik graag de teller terug op 00000 zetten :? hoe doe je dat ? want ik was bezig, maar dan moest ik daar wel uren aan draaien.

Het enige wat er niet werkt aan het eitje is temp. meter en de benzine meter.

EN als ik de dubbele knipperlichten aanzet dan knippert het lichtje niet in de teller.

Ik zou ook heel graag in de lege tellerruimte van mijn eitje een toerenteller zetten.
Iemand hier ervaring mee ?

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Je kunt een boormachine direct op het tellertje aansluiten. Ben je wel even bezig, maar sneller kan het niet volgens mij.

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

dremel maakt heel veel toeren.... ;) heb ik niet getest hoor.... ik geef maar een optie..

(Of een snel motortje van een electrowagentje....)

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

bedankt, dremel heb ik spijtig genoeg niet, dus het boormachien gaat het morgen worden dan :D

Kzal het laten weten of het gelukt is of niet.

zeker en vast bedankt

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Grrr!! Heb ik de teller omgebouwd, geeft deze een andere waarde aan vermoed ik.
Zodra ik 40 op de teller rijd lijkt het wel of ik 60 rijd.
Ziet er nog verschil in tellers of moet ik het wormwiel in de versnellingsbak nog uitwisselen met een andere?
Ik ben van een tweekloksteller naar een centre teller gegaan (eitje)

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Gooi de zoekmachine eens op gang...?
Ik kan me herinneren dat moderator Wouter (die uit Dordt ;) ) speciaal om een bepaalde klok vroeg...misschien is er toch verschil in het binnenwerk....OF je 2 kloksteller heeft altijd verkeerd aangegeven... :?

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

mini martin ik heb dus net hetzelfde als jou gedaan.
Wat is er bij jou niet in orde ?

Bij mij staat de teller nu op 0, maar nu moet ik de kmtellerkabel nog aansluiten aan de bak, ALS ik die andere eruit krijg tenminste :?

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Rene schreef:
Gooi de zoekmachine eens op gang...?
Ik kan me herinneren dat moderator Wouter (die uit Dordt ;) ) speciaal om een bepaalde klok vroeg...misschien is er toch verschil in het binnenwerk....OF je 2 kloksteller heeft altijd verkeerd aangegeven... :?




Mijn oude tweeklokker deed het juist perfect.
Nu heb ik de centre klok er in gezet en deze geeft een andere waarde aan :(
Als ik terug ben van vakantie eens de boel tjekken.
Morgen eerst Marianne met 50 voor mij uit laten rijden en een streepje zetten. Zo0ok met 80.

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Mini Martin schreef:
Mijn oude tweeklokker deed het juist perfect.
Nu heb ik de centre klok er in gezet en deze geeft een andere waarde aan :(
Als ik terug ben van vakantie eens de boel tjekken.
Morgen eerst Marianne met 50 voor mij uit laten rijden en een streepje zetten. Zo ook met 80.





Volgende week is je vakantie toch weer voorbij....?!?
Laat je jezelf toch gewoon ff flitsen.... :x
Kidding.
default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Zaterdag weer thuis.
Maar meteen de eerste de beste paal nemen. 8)

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Mini Martin schreef:
Nu heb ik de centre klok er in gezet en deze geeft een andere waarde aan :(



Ja, logisch, want er zit verschil in de tellers. Niet alleen in middenklok-tellers onderling, maar ook tussen middenklok- en 2/3-kloks. Allemaal afhankelijk van eindoverbrenging, wielmaat en welke tandwieltjes er in de overbrenging zitten.
Zie mijn info hierover. Het helpt als je weet welke 2-kloks (bouwjaar, wielmaat, eindoverbrenging) het was, omdat het aantal omw/km niet op de teller staat, zoals wel bij de middenklok-tellers. Zie bijv. ook dit topic.

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

CMC, misschien kan jij me dan wel helpen.

Ik heb een mini 1000E uit 84 en die had 2kloksteller achter het stuur, en ik ben dus nu overgeschakeld naar een middenklok. De kmtellerkabel moet nog worden aangesloten dus als er iets mee moet gebeuren.

Als ik de kmtellerkabel bevestig aan de middenklok dan kan ik met de hand eraan draaien en dan rij ik ongeveer 20 a 30 km/h, sneller haal ik niet.

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Met de hand sneller 'rijden' lukt je niet, daarvoor is een grotere draaisnelheid nodig.

Kijk eens op de wijzerplaat onder de km-teller. Daar staat als het goed is een getal (waarschijnlijk 780, 800 of 880). Aan de hand daarvan kun je bepalen wat de theoretische afwijking gaat worden als je verder alles hetzelfde laat.

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

dus ik kan er zelf niets aan verstellen ? en ik krijg het wel degelijk harder met de hand, wat ik raar vindt. Draait die kabel zo snel rond dan?

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Aan de teller kun je niets verstellen. Aanpassen lukt alleen via de aandrijftandwieltjes in de versnellingsbak.

Die getallen (780, 800, 880) staan voor het aantal omwentelingen per km dat de teller(kabel) nodig heeft om juist aan te geven. Reken maar uit hoe snel je moet (blijven) draaien om een bepaalde snelheid af te lezen :)

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

pfff... dan zal mijn teller wel kapot zijn zeker ?

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Hoe kom je tot die conclusie? Rond de 800 omwentelingen per kilometer is best veel. Reken eens uit, je wil bijvoorbeeld je teller op 80 krijgen, dat betekent dat je 80x800=64000 omwentelingen in een uur moet maken, is 1060 omwentelingen per minuut, is dus 17 omwentelingen per seconde. Doe je best :)

[size=75:y8lythw0][Edit: oeps, nulletje ernaast, ik vond het al zo tegenvallen. Bedankt Martin.][/size:y8lythw0]

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

bedankt Eelke :D
Prachtig rekenwerk :)

Nu moet ik alleen nog maar de kmteller aangesloten krijgen. Het is dat ik er zo moeilijk bij kan.
Het omhulsel van de Kmtellerkabel hangt er nog wel aanvast, maar dat moet er toch af voor de kmtellerkabel vast te maken he ? :?

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Eindelijk een antwoord waar ik wat aan heb.

@CMC
Ik heb net op mijn tellers gekeken en zag dat de tweeklokker 820omw/km nodig heeft. De centre klok heeft er 780omw/km nodig.

Maar nu snap ik nog steeds iets niet.
Als ik 820 omw/km nodig hebt en ik rij 50km.h
Betekend dat ik 41000omw. maak.

Nu rij ik met de centreteller en maak het zelfde aantal omwentelingen, dus 41000omw/km.
Hoe kan het dan dat mijn centreteller nu 30km/h aan geeft? Deze heeft immers minder omwentelingen nodig en zou dus een hogere km/h stand moeten aangeven.

Wat klopt er dan niet. Is de waarde op de teller een berekiningsfactor en niet het aantal omw./km of.....

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

@mini martin:

Hoe heb jij de kmtellerkabel los gekregen van het blok voor dan de andere te monteren? Zat er bij jou ook zo een omhulsel rond? want ik krijg dat omhulsel er niet af, de kmtellerkabel zat daar niet meer in.

Kan ik mijn kmtellerkabel daar gewoon doorduwen en zit die dan vast of niet ?

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Mini Martin schreef:
Ik heb net op mijn tellers gekeken en zag dat de tweeklokker 820omw/km nodig heeft. De centre klok heeft er 780omw/km nodig.



Op de tweeklokkers staat bij mijn weten niet het aantal omw/km.
Wat voor diff/type Mini/bouwjaar/wielmaat heb je ?
De 780-middenklok is er een uit (meest waarschijnlijk) een Mini met 2,95 diff en 10" wielen (1000 E, HLE, Mayfair van ca. '82-'84).

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

wouterke schreef:
Hoe heb jij de kmtellerkabel los gekregen van het blok voor dan de andere te monteren? Zat er bij jou ook zo een omhulsel rond? want ik krijg dat omhulsel er niet af, de kmtellerkabel zat daar niet meer in.




De tellerkabel zit op de versnellingsbak vast met een wartel. Deze moet je er af draaien.
Als de wartel los is kan je de kabel er uit trekken.

In extreme gevallen kan je ook het complete wormwieltje er uit halen. Voor de wartel van de kabel zit een boutje. Met sleuteltje 10 kan je deze los halen. Vervolgens trek je de tellerkabel met wartelplaat en al van de versnellingsbak af.
Meestal blijft het wormwieltje in de bak hangen, maar deze kan je er zo uit pakken.
Het ndaeel van dit laatste is dat als je de complete wartelplaat los haalt, je ook een nieuwe pakking er tussen moet doen. (iig een vloeibare pakking)
Ik heb de wartel plaat ook moeten verwijderen omdat bij mij het wormwieltje (deel war de kabel in steekt) niet meer vierkant was en ik de nieuwe kabel er niet in kreeg.


Wat voor diff/type Mini/bouwjaar/wielmaat heb je ?



Hij staat op 10" met ik meen een 3.1 diff, maar dit laatste weet ik niet geheel zeker. Ik kan het plaatje op het diff ook niet meer lezen. De tekst is onleesbaar geworden. (blok komt uit een clubman estate 1980)

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

het is eigenlijk zo klote plaats om aan te werken als het blok er nog inzit.

Ik kan er niet goed aan. normaal moet je dat met de hand gewoon kunnen losdraaien zeker he ? of kan het soms HEEL vast zitten?

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Normaal :x Ben bang dat er bij Mini weinig normaal is.
Gewoonlijk moet de wartel los kunnen, maar mijn ervaring is dat bij een Mini alles oer vast gaat zitten.
Ik vreumel meestal tussen het motorblok en schutboard.
Gelukkig heb ik een flipfront en kan ik de boutjes van de radiateur los halen en deze een stukje naar voren en opzij duwen.
Ik kan er dan vanaf de zijkant bij.
Anders laat ik het mijn vrouw doen, die heeft wat smellere armpjes :P

grtzz Martin

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Eelke schreef:
Hoe kom je tot die conclusie? Rond de 800 omwentelingen per kilometer is best veel. Reken eens uit, je wil bijvoorbeeld je teller op 80 krijgen, dat betekent dat je 80x800=6400 omwentelingen in een uur moet maken, is 106 omwentelingen per minuut, is dus 1,7 omwentelingen per seconde. Ik weet niet hoe je er precies aan draait, maar moet je toch iets slims op verzinnen om hem zo snel rond te draaien, met een of ander hendeltje ofzo. Gewoon met je vingers de kabel draaien gaat dat niet lukken denk ik. En dan klinkt 30 wel weer reeel.




80x800 is bij mij geen 6400 maar 64000.
Je hebt dan geen 1.7 omw/sec, maar 17 omw/sec.
En dat ga je inderdaad niet met de hand draaien :P

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

maar ik spreek hier meer over de omhulsel van de kmtellerkabel he ? want de kmtellerkabel is zelf er al uit.

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Zoals Martin al zegt, draai de wartel los of draai met sleuteltje 10 het boutje eruit zodat het hele wormwiel eruit kan. En ja het is ff prutsen.

Ik zou het hele wormwiel verwijderen. De schroefdraad op de wartel is nogal fijn, eraf gaat meestal wel, maar erop is een crime :(

Ook kun je dan direct zien of de kabel wel meegenomen wordt door het wormwiel. Zal niet de eerste keer zijn dat de kabel net even wat dunner is als waar ie in moet vallen :(

Dennis

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Mocht het zo zijn dat je na het monteren van het wormwiel je teller het niet doet, dan kan het wezen dat je wormwiel net niet ver genoeg in de bak hangt.
Betekend dat je het hele wormwiel er even af moet halen en er opnieuw in moet zetten.

maar ik spreek hier meer over de omhulsel van de kmtellerkabel he ? want de kmtellerkabel is zelf er al uit.



Je kabel bestaat uit een binnen- en buitenkabel.
Je moet ze beide vervangen.

Oja, bij het monteren van de nieuwe kabel doe je er verstandig aan om de binnenkabel even in te spuiten met kettingolie.

grtzz Martin

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

ah kijk, dan weet ik morgen weer wat doen :D

Als het is gelukt dan laat ik het jullie hier wel even weten. Ik moet trouwens nog een nieuwe kmtellerkabel gaan kopen.

default

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Als het worm wiel niet ver genoeg in de bak hangt krijg je ook niet het afdekplaatje vast gedraaid of misschien wel maar maak je meer kapot dan iets anders.

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

iemand tips voor morgen ? ik ga het wagen.

Misschien een tip voor iets te kunnen zien.

Ik kan het nu alleen maar op gevoel doen, want ik zie geen ....

hoe best ? langs onder of langsboven ?

welk gereedschap ?

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Mini Martin schreef:
Hij staat op 10" met ik meen een 3.1 diff, maar dit laatste weet ik niet geheel zeker. Ik kan het plaatje op het diff ook niet meer lezen. De tekst is onleesbaar geworden. (blok komt uit een clubman estate 1980)



Dat zou (mits origineel) een 1100 zijn met 3,44 diff, 10" en een tandwielcombinatie van 6/17. De teller die erbij hoort is er een van 800 omw/km (net als de Mini's met 3,44 diff met middenklok in de jaren '70).
Met de 780 teller zou die (slechts) 2,5% teveel aangeven. Dus het grote verschil dat jij hebt zou te wijten kunnen zijn aan veranderde omstandigheden (diff, aandrijftandwielen).

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

om weer even een oud topic terug naar boven te schieten.

Ik heb nu mijn mini zo ver dat die loopt en ja nu werkt de tempmeter volgens mij niet.

Nu wil ik voor de zekerheid eens weten of ik alle draden wel juist heb zitten.

Heeft er iemand een foto van hoe het bij hem zit ?
En welke draad aan wat zit ?

alvast bedankt

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Achter op je middenteller (rechtsboven als je de wijzerplaat naar je toe hebt) zit een rechthoekig kastje waar wat stekkertjes opzitten. Oa zit er een die naar de benzinemeter gaat. Op dat kastje sluit je een kabeltje aan dat naar je tempmeter gaat. Van de andere aansluiting op je tempmeter ga je naar de sensor in je blok.

Je moet wel een weerstands sensor hebben, maar als je oude dash ook al een temp meter had zal dat wel goed zitten (mijn '83 1000e had alleen een schakelaar voor een lampje)

Het idee is dat je geen spanning overal vandaan kan pakken, dat kastje op de middenteller is nl een spanningsregelaar

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

Zit je niet met een MPH teller? Die geeft namelijk ongeveer 30(mijl/u) aan als je 50(km/u) rijdt...

RE: Teller ombouwen (2/3 kloks naar middenteller)

[size=75:1fopx2rb][Topics samengevoegd-Demelza][/size:1fopx2rb]
Help!!! Nog drie dagen en dan start de Dutch Mini Rally. Leuk. Heel leuk maar ik heb wel een klein probleempje.

Ik heb mijn dashboard vervangen voor een nieuwe. Foto's volgen later.

Maar nou heb ik een tweekloks vervangen voor een middenklok. Wie oh wie kan mij vertellen welke draden voor wat zijn? En dan met name de draden die al in mijn mini zitten en naar de hele fijne connector lopen die ik natuurlijk niet kan aansluiten op mijn middenklok.

Ik heb al even gekeken maar de achterkant van mijn tweeklok heeft een soort van printplaat waar ik geen wijs uit kan worden.

Wie oh wie helpt mij?

Groeten,

Joost