Ben bezig een britisch open te plaatsen.
Hier al vast wat foto's.
Moet nog het e.e.a. pas maken en van binnen alles afwerken en aansluiten.
Weet alleen nog niet of ik de 12v via het contact aan ga sluiten of op constant stroom?
ziet er netjes uit! hou je ook een logboek bij zodat je dalijk misschien een beschrijving erbij kan zetten...zou wel ideaal zijn..al weet ik niet of dat al is gedaan op het forum...maar toch
en de stroom? tja alstie automatisch sluit zou ik um op cantact zetten, maar zo niet moet je het contact weer aanzetten om hem dicht te doen als je dat een keer vergeet.
het is trouwens zowiezo makkelijker om hem dan op constant 12v te zetten als je bijv. in de file staat, motor afgezet en je wilt hem ff opendoen enz.
succes iig
Zo het open dak zit er in,en het werkt en voor zover ik het kan zien sluit alles goed aan.
Morgen de buiten kant schoon maken(metaalslijpsel verwijderen).En kijken of die water dicht is!
Heb het stroom via het contact gedaan,dan ook geen problemen met evt..lekstroom.
Al met al viel het mee,wel veel werk gehad met de gaten om het dak vast te zetten.
Misschien meer aandacht aan het maken van de mal moeten geven?Nu veel met de hand moeten weg vijlen.
Maar de reactie van vrouwlief en kids maakt veel goed(zie foto).
Het lijkt wel of de mini 3x ruimer is geworden van binnen.
Netjes gedaan hor
gaaf!! en wat een prachtkleurtje die mini van je!
Vandaag kunnen testen of het dak water dicht is.
met vlag en wimpel geslaagd
[size=85:2bym8wrk]geen natte voeten[/size:2bym8wrk][size=85:2bym8wrk] en een droog zitvlak[/size:2bym8wrk]
en ook water dicht tijdens een ritje met regen ??
wasstraat..beter nog..dat komt overal..
Nee, wasstraat is geen optie.
Dan lekt ie vrijwel gegarandeerd, omdat de waterstralen dan recht van opzij komen.
ja..dat doet een bui regen ook als je op de snelweg rijdt..
dus als je daar bang voor bent..i'll rest my case..
mini-boy schreef: en ook water dicht tijdens een ritje met regen ??
als ik snel genoeg rij
is dus 1 oplossing voor:
moet ook geen punt zijn voor de liefhebber van het open dak..
gewoon nog een xtra gat in je mini zagen,maar nu in de bodem..
maar niet waterdicht begrijp ik uit de reactie..als ik snel genoeg rij..
je kan ook nog harder rijden..ben je voor de bui thuis..hoop wel dat je dan een garage hebt..
nee hoor nog niet geprobeerd,maar ga er vanuit als het hard regent dat er wel druppels binnenkomen :)" title="Evil" />
maar die paar keer dat dat voor komt ([size=85:143awhbs]mooiweer rijder he[/size:143awhbs])
oke..dan moet ik toegeven..dit is wel leuker dan eeen zonnehemel thuis op zolder..
zeker als je mooi weer rijder bent..
klaar.
Mijn schuifdak is wel waterdicht als ik een ritje maak met harde regen.
ooooit wil ik het ook
maar dan waarschijnlijk in wit leer
haha
grtzzzzzzzz
clubbie schreef: ja..dat doet een bui regen ook als je op de snelweg rijdt..
dus als je daar bang voor bent..i'll rest my case..
Regen komt op de snelweg van voren, niet van opzij. Aan de voorkant is de boel wel zo gemaakt dat er geen water in komt. Ik heb met mijn webasto al veel buien meegemaakt, ook hoosbuien terwijl ik op de snelweg reed en daarbij is er nooit water binnen gekomen via het dak.
Na het wassen met behulp van de tuinslang heb ik wel eens een paar druppels water gevonden in het interieur. Het zelfde verhaal gaat op voor de Twingo die m'n moeder 5 jaar heeft gehad.
Het is net als met ventilatieroosters in huis. Daar komt ook geen regen door naar binnen, maar als je met de tuinslang er vanuit een totaal andere hoek een flinke waterstraal op zet, wordt het binnen wel degelijk nat.
Regen komt op de snelweg van voren, niet van opzij..
waar woon jij dan?
waait zeker nooit..? HAHAHAHAHA !
ik ga er niet over door ook..
clubbie schreef: Regen komt op de snelweg van voren, niet van opzij..
waar woon jij dan?
waait zeker nooit..? HAHAHAHAHA !
ik ga er niet over door ook..
Dude, 90% van het water dat je mini opvangt komt volgens mij van voren en van boven hor, niet van de zijkant. Ik heb egt nog nooooit gehad dat had van de zijkant naar binnen komt tijdens het rijden.
Heeft geen zin, Sander. Clubbie is pontificaal tegen grote schuifdaken, en is een liefhebber van 100% plaatstaal (Is gebleken uit meerdere topics over open dakkies..)
Ik denk dat ik er ook maar mee ophou. De open-dakjes-rijders weten wel beter. Met een goed dakje hou je het ook bij extreme weersomstandigheden echt wel droog.
Of moeten de achterste klapraampjes volgens Clubbie ook maar dichtgelast worden, net als alle schuiframen (estate, MK I/II), want ook daar komen met een 'goede' tuinslangbehandeling wel een paar druppels water langs naarbinnen.
Nee, laat mij maar open rijden. Heerlijk de wind door je haren en de zon op je bol in de zomer. VEEL beter dan een auto met airco.
Clubbie heeft idd de achterste klapraampjes ook dicht gemaakt . Niet gelast, maar een raam met rubber in de sponning.
Groet ron
Goed schoonmaken helpt ook een boel!
(gaat voor dit nieuwe dakje niet op natuurlijk)
maar mn zusje heeft een move met net zon dakje en als die een tijdje niet is gewassen (tis onze hondenuitlaat auto geworden, dus we zijn er niet zo zuinig op )
maar dan komen er blaadjes en vuil tussen waardoor die niet meer 100% goed sluit, als je dat weghaalt is het probleem weer verholpen...teminste dat is bij ons zo
ik heb een tijdje geleden een 2e handse schuifdak gekocht. de mijne was namelijk erg gekrompen. ik wou vragen of dat er iemand ervaring heeft met het monteren en demonteren van een schuifdak voor een british open
gr kim
Wat wil je weten?
Hoi Kim, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.
Ik zal niet zeggen dat je had moeten zoeken, want ik kon het topic ook bijna niet vinden hoewel ik wist dat 'ie bestond...
Heb er trouwens zelf ook pas een ingebouwd dus laat 't maar weten als je vragen hebt.
hoi,
ik wou graag weten hoe je het vouwgedeelte eruit haalt. die moet vervangen worden namelijk.
gr kim
Als je het dakje zelf al uit de auto hebt kun je aan de achterkant (waar de motor zit) een paar kruiskop schroeven losdraaien dan komt die achterste plaat los. Als je die wegklapt kun je vanzelf zien hoe de rest vast zit op de roeden, door het canvas te schuiven en hier en daar een tie-wrap los te knippen krijg je het wel los.
Aan de voorkant moet je even de binnenbekleding van het vouwgedeelte loshalen, gaat het beste met het dakje een stukje open: Waar de binnenbekleding omhoog loopt zit het vast aan een plastic strip die zelf weer in metalen klemmetjes zit. Die plastic strip krijg je los van de klemmetjes door 'm verder omhoog te drukken. Als die bekleding loshangt zie je 2 moeren en een schroef aan elke kant, die haal je los. Dan zit er alleen nog een stangetje met een veer clipje vast aan elke kant. Clipjes los (doe dat ff met een doekje erover zodat 'ie niet wegspringt!) en je hebt het canvas los van het dakje.
Hoe heb je het gat gemaakt?
Met een knabbelschaar?
Omdat ik binnenkort een elektrisch schuif kantel ga plaatsen in de mijne.
Ik heb deze gebruikt. Heb het samen gedaan met een vriend die bij een garage werkt, en hij had m daarvandaan meegenomen. Ze doen de dakjes daar ook met dat ding.
Ik vond wel dat het metaal van het dak vrij veel vervormde. Met zo'n british open dak trek je dat wel weer recht want daar zit een vrij stevig frame aan, ik weet niet hoe dat zit bij een ander dakje
Hallo
Ik heb het gat gewoon met een decoupeerzaag gezaagd.
Eerst de hoeken (daar krijg je meer wrijving)en dan pas de rechte stukken,en om de ong. 60,70 cm een nieuw zaagje gebruiken.
En hier en daar ondersteunen met een houtenlatje.(zie foto's)
hey..
waar heb je dat dak gekocht, ik zit er aan te denken om dat ook te gaan doen
maar kan niet echt iets vinden op het Internat of het forum
Gr
Bram
Ze staan regelmatig op marktplaats,
En sommige mini centers hebben ze ook.
Hallo
Klopt, heb dit dak ook via MP gekocht.
Veel rond kijken en goed opletten.
En vooral nu met dit mooie weer,
heerlijk rijden alleen je kaken gaan zeer doen van de grijns op je sm**l
ik heb een tijdje cabrio gereden dus weet hoe het voelt
nu mis ik de zon in m'n mini, vandaar het dakje
ik zal eens opletten.
wat is een redelijke prijs voor zo dak?
Nieuwprijs inclusief inbouw ligt ergens tussen de €1200,- en €1500,- heb ik me wel eens laten vertellen. Dat is dan niet voor de originele Britsh Open, die zijn niet meer nieuw verkrijgbaar maar voor een aftermarket schuifdak. De Minicenters kunnen je hier vast meer informatie over geven of doorverwijzen naar een dealer/inbouwer/fabrikant/importeur. Die ik er in heb zitten heeft een iets kleinere dakopening als een originele British Open en is nog wel nieuw verkrijgbaar.
Als je een dakje zoekt zou ik een over de grens kijken, voor niet meer dan 800 euro heb je al een dakje.....even zoeken op faltdach ;-)
Hallo mini liefhebbers


Ben bezig een britisch open te plaatsen.
Hier al vast wat foto's.
Moet nog het e.e.a. pas maken en van binnen alles afwerken en aansluiten.
Weet alleen nog niet of ik de 12v via het contact aan ga sluiten of op constant stroom?
ziet er netjes uit! hou je ook een logboek bij zodat je dalijk misschien een beschrijving erbij kan zetten...zou wel ideaal zijn..al weet ik niet of dat al is gedaan op het forum...maar toch

en de stroom? tja alstie automatisch sluit zou ik um op cantact zetten, maar zo niet moet je het contact weer aanzetten om hem dicht te doen als je dat een keer vergeet.
het is trouwens zowiezo makkelijker om hem dan op constant 12v te zetten als je bijv. in de file staat, motor afgezet en je wilt hem ff opendoen enz.
succes iig
Zo het open dak zit er in,en het werkt en voor zover ik het kan zien sluit alles goed aan.



Morgen de buiten kant schoon maken(metaalslijpsel verwijderen).En kijken of die water dicht is!
Heb het stroom via het contact gedaan,dan ook geen problemen met evt..lekstroom.
Al met al viel het mee,wel veel werk gehad met de gaten om het dak vast te zetten.
Misschien meer aandacht aan het maken van de mal moeten geven?Nu veel met de hand moeten weg vijlen.
Maar de reactie van vrouwlief en kids maakt veel goed(zie foto).
Het lijkt wel of de mini 3x ruimer is geworden van binnen.
Netjes gedaan hor
gaaf!! en wat een prachtkleurtje die mini van je!
Vandaag kunnen testen of het dak water dicht is.


met vlag en wimpel geslaagd
[size=85:2bym8wrk]geen natte voeten[/size:2bym8wrk][size=85:2bym8wrk] en een droog zitvlak[/size:2bym8wrk]
en ook water dicht tijdens een ritje met regen ??
wasstraat..beter nog..dat komt overal..

Nee, wasstraat is geen optie.
Dan lekt ie vrijwel gegarandeerd, omdat de waterstralen dan recht van opzij komen.
ja..dat doet een bui regen ook als je op de snelweg rijdt..
dus als je daar bang voor bent..i'll rest my case..
mini-boy schreef:

en ook water dicht tijdens een ritje met regen ??
als ik snel genoeg rij
is dus 1 oplossing voor:

moet ook geen punt zijn voor de liefhebber van het open dak..
gewoon nog een xtra gat in je mini zagen,maar nu in de bodem..
maar niet waterdicht begrijp ik uit de reactie..als ik snel genoeg rij..
je kan ook nog harder rijden..ben je voor de bui thuis..hoop wel dat je dan een garage hebt..
nee hoor nog niet geprobeerd,maar ga er vanuit als het hard regent dat er wel druppels binnenkomen
:)" title="Evil" />
maar die paar keer dat dat voor komt ([size=85:143awhbs]mooiweer rijder he[/size:143awhbs])
zeker als je mooi weer rijder bent..
klaar.
Mijn schuifdak is wel waterdicht als ik een ritje maak met harde regen.
ooooit wil ik het ook
maar dan waarschijnlijk in wit leer
haha
grtzzzzzzzz
clubbie schreef:
ja..dat doet een bui regen ook als je op de snelweg rijdt..
dus als je daar bang voor bent..i'll rest my case..
Regen komt op de snelweg van voren, niet van opzij. Aan de voorkant is de boel wel zo gemaakt dat er geen water in komt. Ik heb met mijn webasto al veel buien meegemaakt, ook hoosbuien terwijl ik op de snelweg reed en daarbij is er nooit water binnen gekomen via het dak.
Na het wassen met behulp van de tuinslang heb ik wel eens een paar druppels water gevonden in het interieur. Het zelfde verhaal gaat op voor de Twingo die m'n moeder 5 jaar heeft gehad.
Het is net als met ventilatieroosters in huis. Daar komt ook geen regen door naar binnen, maar als je met de tuinslang er vanuit een totaal andere hoek een flinke waterstraal op zet, wordt het binnen wel degelijk nat.
Regen komt op de snelweg van voren, niet van opzij..

waar woon jij dan?
waait zeker nooit..? HAHAHAHAHA !
ik ga er niet over door ook..
clubbie schreef:

Regen komt op de snelweg van voren, niet van opzij..
waar woon jij dan?
waait zeker nooit..? HAHAHAHAHA !
ik ga er niet over door ook..
Dude, 90% van het water dat je mini opvangt komt volgens mij van voren en van boven hor, niet van de zijkant. Ik heb egt nog nooooit gehad dat had van de zijkant naar binnen komt tijdens het rijden.
Heeft geen zin, Sander. Clubbie is pontificaal tegen grote schuifdaken, en is een liefhebber van 100% plaatstaal
(Is gebleken uit meerdere topics over open dakkies..) 
Ik denk dat ik er ook maar mee ophou. De open-dakjes-rijders weten wel beter. Met een goed dakje hou je het ook bij extreme weersomstandigheden echt wel droog.
Of moeten de achterste klapraampjes volgens Clubbie ook maar dichtgelast worden, net als alle schuiframen (estate, MK I/II), want ook daar komen met een 'goede' tuinslangbehandeling wel een paar druppels water langs naarbinnen.
Nee, laat mij maar open rijden. Heerlijk de wind door je haren en de zon op je bol in de zomer. VEEL beter dan een auto met airco.
Clubbie heeft idd de achterste klapraampjes ook dicht gemaakt
. Niet gelast, maar een raam met rubber in de sponning.
Groet ron
Goed schoonmaken helpt ook een boel!
)

(gaat voor dit nieuwe dakje niet op natuurlijk)
maar mn zusje heeft een move met net zon dakje en als die een tijdje niet is gewassen (tis onze hondenuitlaat auto geworden, dus we zijn er niet zo zuinig op
maar dan komen er blaadjes en vuil tussen waardoor die niet meer 100% goed sluit, als je dat weghaalt is het probleem weer verholpen...teminste dat is bij ons zo
[size=85:hsjqbssw][topics samengevoegd - Crispy][/size:hsjqbssw]
hoi,
ik heb een tijdje geleden een 2e handse schuifdak gekocht. de mijne was namelijk erg gekrompen. ik wou vragen of dat er iemand ervaring heeft met het monteren en demonteren van een schuifdak voor een british open
gr kim
Wat wil je weten?
Hoi Kim, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.

Ik zal niet zeggen dat je had moeten zoeken, want ik kon het topic ook bijna niet vinden hoewel ik wist dat 'ie bestond...
Heb er trouwens zelf ook pas een ingebouwd dus laat 't maar weten als je vragen hebt.
hoi,
ik wou graag weten hoe je het vouwgedeelte eruit haalt. die moet vervangen worden namelijk.
gr kim
Als je het dakje zelf al uit de auto hebt kun je aan de achterkant (waar de motor zit) een paar kruiskop schroeven losdraaien dan komt die achterste plaat los. Als je die wegklapt kun je vanzelf zien hoe de rest vast zit op de roeden, door het canvas te schuiven en hier en daar een tie-wrap los te knippen krijg je het wel los.
Aan de voorkant moet je even de binnenbekleding van het vouwgedeelte loshalen, gaat het beste met het dakje een stukje open: Waar de binnenbekleding omhoog loopt zit het vast aan een plastic strip die zelf weer in metalen klemmetjes zit. Die plastic strip krijg je los van de klemmetjes door 'm verder omhoog te drukken. Als die bekleding loshangt zie je 2 moeren en een schroef aan elke kant, die haal je los. Dan zit er alleen nog een stangetje met een veer clipje vast aan elke kant. Clipjes los (doe dat ff met een doekje erover zodat 'ie niet wegspringt!) en je hebt het canvas los van het dakje.
Hoe heb je het gat gemaakt?
Met een knabbelschaar?
Omdat ik binnenkort een elektrisch schuif kantel ga plaatsen in de mijne.
Ik heb deze gebruikt. Heb het samen gedaan met een vriend die bij een garage werkt, en hij had m daarvandaan meegenomen. Ze doen de dakjes daar ook met dat ding.
Ik vond wel dat het metaal van het dak vrij veel vervormde. Met zo'n british open dak trek je dat wel weer recht want daar zit een vrij stevig frame aan, ik weet niet hoe dat zit bij een ander dakje
Hallo



Ik heb het gat gewoon met een decoupeerzaag gezaagd.
Eerst de hoeken (daar krijg je meer wrijving)en dan pas de rechte stukken,en om de ong. 60,70 cm een nieuw zaagje gebruiken.
En hier en daar ondersteunen met een houtenlatje.(zie foto's)
hey..
waar heb je dat dak gekocht, ik zit er aan te denken om dat ook te gaan doen
maar kan niet echt iets vinden op het Internat of het forum
Gr
Bram
Ze staan regelmatig op marktplaats,
En sommige mini centers hebben ze ook.
Hallo


Klopt, heb dit dak ook via MP gekocht.
Veel rond kijken en goed opletten.
En vooral nu met dit mooie weer,
heerlijk rijden alleen je kaken gaan zeer doen van de grijns op je sm**l
ik heb een tijdje cabrio gereden dus weet hoe het voelt
nu mis ik de zon in m'n mini, vandaar het dakje
ik zal eens opletten.
wat is een redelijke prijs voor zo dak?
Nieuwprijs inclusief inbouw ligt ergens tussen de €1200,- en €1500,- heb ik me wel eens laten vertellen. Dat is dan niet voor de originele Britsh Open, die zijn niet meer nieuw verkrijgbaar maar voor een aftermarket schuifdak. De Minicenters kunnen je hier vast meer informatie over geven of doorverwijzen naar een dealer/inbouwer/fabrikant/importeur. Die ik er in heb zitten heeft een iets kleinere dakopening als een originele British Open en is nog wel nieuw verkrijgbaar.
Als je een dakje zoekt zou ik een over de grens kijken, voor niet meer dan 800 euro heb je al een dakje.....even zoeken op faltdach ;-)
Je moet ingelogd zijn om te reageren.