Als je van plan bent dit te gaan doen heb ik nog wel een setje schijven en klauwen voor je liggen maat.
Sounds like a project to me! :)" title="Evil" />
Lijkt me toch dat je door het afslijpen van de remklauw een zwakke plek creeert.
Mocht je het willen proberen, ik heb nog een stuk of vijf klauwen liggen, dus kan er best twee voor weinig missen. Het is tenslotte voor het goede (10 inch) doel. :)" title="Evil" />
...Of enorme spacers gebruiken, en elk jaar je lagers vervangen
Denk op zich dat die zwakke plek wel mee valt. Het geheel wordt toch nog door twee grote bouten bij elkaar hehouden. Heel houden is natuurlijk beter maar op de foto te zien wordt er niet echt verschrikkelijk veel weggeslepen.....
Guantia, pm arno eens over die klauwen......
René
ik heb laatst een gebroken klauw gehad (op lage snelheid gelukkig)
en zou er toch echt niet aan beginnen
er hoeft maar een keer een steentje oid tussen te komen en de chaos kan niet te over zien zijn
geef gewoon 1 x geld uit aan een ombouw setje of ga voor de veel besproken fiesta setup
Ik ben het volledig met nonono eens, ik heb zoiezo een hekel aan slijpen aan de remklauwen.
Groet ron
echt linke soep lijkt me zo, je wielbasis zo ver vergroten dan je wiel buiten je remschijf komt...
slijpen/ afschuren van je remklauw om een velgje te laten passen, sorry, not my cup of tea, ik zal wel een braaf vadertje zijn, maar liever 12 inch dan mijn leven wagen
ik zou ook niet graag aan m'n remklauwen gaan slijpen:
behalve dat de 2 helften "nog door 2 grote bouten" bij elkaar worden gehouden, zit er ook nog een kanaaltje in waar de remvloeistof door loopt, als de wand van dat kanaaltje te dun wordt ...
En als alleen die bouten stevig genoeg zijn dan zouden toch de hele klauwen niet zo overbemeten worden gemaakt?
Bij de APK wordt AFAIK alleen naar de remwerking gekeken.
Ik zou liever investeren in klauwen die voor die toepassing zijn gemaakt ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
jullie reacties zijn precies eender als mijn eerste gevoel bij het lezen van deze set-up.
Kan me ook niet echt voorstellen dat de schrijver dit een te toffe oplossing vindt en zo trots erop is om er een making-off van te maken
het gaat hier om je leven, ik zou zeggen investeer wat geld voor je eigen veiligheid inderdaad. gewoon geventileerde nieuwe schijfjes met alu 4 cylinder remklauwen dat zou mijn keuze zijn. gelukkig rij ik op 13 inch en kan ik dus de metro klauwen gebruiken
Ik zou het zelf niet zo snel doen.
Toch vind ik de reacties dat het 'levensgevaarlijk'is wat overdreven. Stel dat je 1mm wanddikte van het kanaalje overhoudt; dat is even dik als de rest van je remleiding .
Stel dat
maar hoe ga je dat meten ?
Ik zou voor afgedraaide schijven en alu 4-pots klauwen kiezen als ik zonodig 10" wil rijden .. kost wat, maar dan heb je ook wat
FWIW,
Theo van den Bogaard
Je zou het kunnen meten door een remklauw tot het kanaal open te slijpen. Bij een andere remklauw heb je dan een beeld hoe ver je kan gaan...
Ja, het blijft natuurlijke een 'ghetto' oplossing. Niet mijn manier...
Op het engelse mini-forum vond ik deze thread:
link
Ik heb dezelfde weller-velgen, maar vraag me af of het modificeren van de klauw zoals ze op de foto's laten zien veilig is.
Komen dit soort rem-modificaties door de nederlandse keuring
Iemand hier met genoeg know-how??
groeten Arno
Ff de foto's erbij zodat mensen zich niet op het engelse forum hoeven aan te melden:
http://img502.imageshack.us/img502/7281 ... d01mc0.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/9189/i ... 931cr6.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/5048/i ... 746fw5.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/9310/i ... 728iy7.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/5829/i ... 23auv2.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/4701/i ... d06gc0.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/4346/i ... afdgz1.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/6564/i ... b6bco7.jpg
Als je van plan bent dit te gaan doen heb ik nog wel een setje schijven en klauwen voor je liggen maat.
:)" title="Evil" />
Sounds like a project to me!
Lijkt me toch dat je door het afslijpen van de remklauw een zwakke plek creeert.
:)" title="Evil" />
Mocht je het willen proberen, ik heb nog een stuk of vijf klauwen liggen, dus kan er best twee voor weinig missen. Het is tenslotte voor het goede (10 inch) doel.
...Of enorme spacers gebruiken, en elk jaar je lagers vervangen
Denk op zich dat die zwakke plek wel mee valt. Het geheel wordt toch nog door twee grote bouten bij elkaar hehouden. Heel houden is natuurlijk beter maar op de foto te zien wordt er niet echt verschrikkelijk veel weggeslepen.....
Guantia, pm arno eens over die klauwen......
René
ik heb laatst een gebroken klauw gehad (op lage snelheid gelukkig)
en zou er toch echt niet aan beginnen
er hoeft maar een keer een steentje oid tussen te komen en de chaos kan niet te over zien zijn
geef gewoon 1 x geld uit aan een ombouw setje of ga voor de veel besproken fiesta setup
Ik ben het volledig met nonono eens, ik heb zoiezo een hekel aan slijpen aan de remklauwen.
Groet ron
echt linke soep lijkt me zo, je wielbasis zo ver vergroten dan je wiel buiten je remschijf komt...

slijpen/ afschuren van je remklauw om een velgje te laten passen, sorry, not my cup of tea, ik zal wel een braaf vadertje zijn, maar liever 12 inch dan mijn leven wagen
ik zou ook niet graag aan m'n remklauwen gaan slijpen:
behalve dat de 2 helften "nog door 2 grote bouten" bij elkaar worden gehouden, zit er ook nog een kanaaltje in waar de remvloeistof door loopt, als de wand van dat kanaaltje te dun wordt ...
En als alleen die bouten stevig genoeg zijn dan zouden toch de hele klauwen niet zo overbemeten worden gemaakt?
Bij de APK wordt AFAIK alleen naar de remwerking gekeken.
Ik zou liever investeren in klauwen die voor die toepassing zijn gemaakt ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
jullie reacties zijn precies eender als mijn eerste gevoel bij het lezen van deze set-up.

Kan me ook niet echt voorstellen dat de schrijver dit een te toffe oplossing vindt en zo trots erop is om er een making-off van te maken
het gaat hier om je leven, ik zou zeggen investeer wat geld voor je eigen veiligheid inderdaad. gewoon geventileerde nieuwe schijfjes met alu 4 cylinder remklauwen dat zou mijn keuze zijn. gelukkig rij ik op 13 inch en kan ik dus de metro klauwen gebruiken
Ik zou het zelf niet zo snel doen.
.
Toch vind ik de reacties dat het 'levensgevaarlijk'is wat overdreven. Stel dat je 1mm wanddikte van het kanaalje overhoudt; dat is even dik als de rest van je remleiding
Stel dat
maar hoe ga je dat meten ?
Ik zou voor afgedraaide schijven en alu 4-pots klauwen kiezen als ik zonodig 10" wil rijden .. kost wat, maar dan heb je ook wat
FWIW,
Theo van den Bogaard
Je zou het kunnen meten door een remklauw tot het kanaal open te slijpen. Bij een andere remklauw heb je dan een beeld hoe ver je kan gaan...
Ja, het blijft natuurlijke een 'ghetto' oplossing. Niet mijn manier...
Je moet ingelogd zijn om te reageren.