1380/1400cc blok

default

RE: 1380/1400cc blok

Hoi,

Ik ben in het bezit van een stage3 kop en 1.5 tuimelaars, nu zoek ik nog
een bedrijf/particulier die me verder kan helpen met het onderblok.
Aangezien het een minispares stage3 kop is raden ze een 1380/1400cc
blok aan.
Is er iemand die me hiermee verder kan helpen en heeft misschien iemand nog tips waar ik met zo´n motorblok rekening mee moet houden?
Heb het boek van Vizard al besteld........

Alvast bedankt,

Hugo

ps tof forum !!!!!!!!!!!!! >:)

RE: 1380/1400cc blok

Jep, als je het hele zaakje bij mij thuis doneert, ben je in 1 klap van al je problemen af.... ;) (wil ik ook !!!!!!!!!!!!!! >:) :9 >:) 8) )

Ff serieus. Hangt er van af wat je precies wil, en je budget is. Een 1380 is redelijk eenvoudig denk. Bij de meeste minicentres zijn ze wel te koop. Als je al een blok hebt, kun je in de gouden gids wel een eind komen met zoeken naar motorrevisie bedrijven, of motor tuning bedrijven. Zij kunnen boren/honen ed. De zuigers ed. kun je bij minicentra halen. Kun je krijgen van goedkoop tot duur. Kwaliteiten weet ik niet.

1400 is volgens mij een ander verhaal. Dit haal je volgens mij net niet met alleen uitboren (correct me if i'm wrong!!). Hierbij moet je ook de slag gaan veranderen. Dat betekend dus ook alles behalve standaard zuigerstangen ed. En custom is duur. Daarnaast moet je ook nog het onderblok en versnellingsbak aanpassen voor ruimte voor de slag.....

Zo te lezen ben je echt van plan wat kwalitatief goeds in elkaar te zetten. Ik kan je aanraden te praten met motortuning bedrijven. Ikzelf kreeg er van een te horen dat ze erg veel ervaring hadden met mini-blokken, en daarom met werk en materiaal qua kwaliteit boven minicentra stonden.

Geen idee wat er van waar is natuurlijk, maar ik ben geneigd een bedrijf dat enkel en alleen motorenrevisie doet eerder kwaliteit toe te schrijven dan een minicentre die van alles en nog wat doet.....

Eelke heeft het ook altijd over een tuningsbedrijf waar hij naar toe gaat. S&S of zo???

En wachten tot je Vizard binnen hebt. Heel informatief..... :D

default

RE: 1380/1400cc blok

alvast bedankt voor de info bert.

Ik wil wel kwalitatief een goed blok hebben maar het moet kwa eurocentjes wel een beetje leuk blijven dus het zal wel 1380cc worden.
Als ik het goed begrijp breng ik mijn 1300cc blokje weg om te laten honen koop nieuwe zuigers en klaar is klara?!
Nu wil ik ook een andere nokkenas plaatsen waarbij ik ook nog in het dagelijkse verkeer mee deel kan nemen. Heb ik daar ook een verstelbare
duplex cam gear voor nodig of is dit alleen maar luxe?
(Sorry voor de engelse termen krijg je als je een engels boek hebt!)
iemand enig idee welke nokkenas in combinatie van dit blok het meeste acceptabel is? 274 graden ?

ttthhhaaannnxxx!!!! :D

RE: 1380/1400cc blok

S+S Tuning, van Sieverink en Sieverink (maar dus "+", niet "&"). Wat ze precies van tuning afweten kan ik je eigenlijk maar bar weinig over vertellen, hoewel ze er zeker wat mee doen. Ik "gebruik" ze gewoon als Mini-specialist en zo verkopen ze zichzelf ook, ondanks de naam. Ze zijn "specialist in Engelse sportwagens - MG, Austin-Healey, Triumph, Mini). Als je er komt straalt het bedrijf professionaliteit uit: een schone, opgeruimde werkruimte. Maar ook een erg gezellige koffiehoek en de familie Sieverink is nooit vies van een praatje. Ze zitten ook al lang in de business. Hans, de zoon van de eigenaar die naar ik aanneem het roer t.z.t. gaat overnemen, liet me laatst een MG TD zien die door zijn opa was getuned en van een racey-aluminium body was voorzien (helemaal zelf geklopt uit platen aluminium) toen het nog een nieuwe auto was. Om de Tulpenrally e.d. mee te rijden, hij was van stal gehaald voor een reportage in een klassiekerblad. Erg gaaf ding.

Ik krijg bij dat soort bedrijven altijd een positiever gevoel dan speciale Mini-centra die met een hoop bombarie kenbaar maken dat zij de enige echte plek zijn waar je met je Mini terecht kan. Bovendien zitten ze aanmerkelijk dichter bij dan het dichtstbijzijnde Mini-centrum (zijnde MC Huissen) voor mij.

Ze zijn zeker niet specifiek een tuning bedrijf, maar als ze tuning net zo goed in de vingers hebben als de rest wat ze uithalen, dan zit dat wel snor. Voor meer info, zie http://www.senstuning.nl Zeker even kijken, want uit de website blijkt al de veelzijdigheid van dit bedrijf. Ik zou er vooral eens gaan informeren.

default

RE: 1380/1400cc blok

Eelke bedankt ik ga ze zeker even bellen.
Ik woon zelf in de buurt van Arnhem en ben inderdaad ook in Huissen geweest. Vond daar nou niet echt (mini)prijzen.
En ieder zijn specialiteit dus ga toch naar een revisie-tunings bedrijf toe...
Trouwens iemand nog een (goed)goedkoop adresje voor onderdelen?

Greetz,,
Hugo

RE: 1380/1400cc blok

HeerHugo schreef:
Trouwens iemand nog een (goed)goedkoop adresje voor onderdelen?




Je kunt eens contact op nemen met Michel Tingen. Ook wel MTD genoemd. Is sinds een tijdje bezig als onderdelen leverancier, en probeerd door zo dicht mogelijk bij de fabrikanten te handelen zo laag mogelijke prijzen te creeeren. Email adres is iets van: mtd@keyaccess.nl geloof ik. Iemand??

HeerHugo":2mp5rhbp]Als ik het goed begrijp breng ik mijn 1300cc blokje weg om te laten honen koop nieuwe zuigers en klaar is klara?![/quote:2mp5rhbp]

Dat is de basis ja. Zuigerveren zul je er wel bij krijgen vermoedt ik ed. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, weet alleen hoe het moet. Weet dus niet wat er allemaal aan klein spul bij komt kijken, en of dat er uberhaupt bij komt kijken (nieuwe lagerschalen nodig???). Minicentra, en motortuningbedrijven kunnen je verder helpen.

Overigens zat ik even te denken.... Ze adviseren misschien wel een 1380 of zo. En dat is natuurlijk ook wel erg leuk (en als je geld hebt zeker doen!!), en zal in combinatie met je onderdelen waarschijnlijk ook wel een leuke brok vermogen creeren, maar het volgens mij niet noodzakelijk. Je onderdelen zullen best ook wel een leuke boost creeeren op een "standaard" metroblok.

RE: 1380/1400cc blok

Michel kan ik inderdaad ook aanraden, ik heb omtrend de nieuwe wielen erg prettig zaken met hem gedaan. Hij hield me goed op de hoogte van de ontwikkelingen. Heb nog een setje velgsloten kado gekregen van hem (die helaas niet veel draad meepakken, dus ik zet ze er toch maar niet op. Moet ik hem nog wel even laten weten).

Dat E-mail adres komt me erg bekend voor, maar momenteel kan ik het niet controleren.

RE: 1380/1400cc blok

Ik weet iemand die 2 maal in de maand naar Engeland gaat om onderdelen te halen voor rovers.
Deze man repareerd/onderhoud allerlei land-rovers.

Hij heeft in het verleden ook mini,s onderhouden, dus hij weet er zat van.
Of hij nog voor particulieren spullen mee wil nemen, weet ik niet.
Maar ik zal effe kijken of z'n telefoon nummer nog ergens kan vinden.

Ik laat het zo weten

RE: 1380/1400cc blok

Ik zal niet alles noenmen maar hij zit aan het verbreepark in Benthuizen.
Ik weet verder geen tel, of andere gegevens van het bedrijf.

Wel z'n prive.
Mail effe als je die wilt.

default

RE: 1380/1400cc blok

Heren allemaal bedankt voor jullie reacties ik heb zelf de gegevens van
MTD maar ik wist niet of er nog meer bedrijven waren.
als iemand de gegevens wil van MTD

M.T.D MINI PARTS
SCHOOLSTRAAT 46
9421SN
BOVENSMILDE
0031(0)592318743
mtd@keyaccess.nl

Ik trouwens een mini in Duitsland kopen met het mankement dat hij
uit de 2e versnelling schiet als je de pook vasthoudt dan blijft hij wel in
de versnelling staan is dit een bekend en makkelijk te verhelpen probleem?

bedankt en tot later

RE: 1380/1400cc blok

Een ander goedkoop adresje maar misschien wat ver weg voor je:

BL Empire Car Parts
Bernd Laus
Toekomstlaan 6
B-3620 Rekem-Lanaken
België
Tel +32-89723397
Fax +32-89723398

Verkoopt bijna alles wat met Mini's te maken heeft en is door grote inkoop en omdat ie alleen maar onderdelen verkoopt ook goedkoop. Hij heeft echt verstand van en heeft veel gedaan en doet nog steeds aan racen met opgefokte Mini's dus misschien voor jou wel een aardig adresje, ook voor wat adviezen.
Hij is een Duitser die in België woont en praat niet zo goed Nederlands maar hij verstaat je wel ;)
Ik haal er al mijn onderdelen en zelfs met MTD is ie erg concurerend.

RE: 1380/1400cc blok

HeerHugo schreef:
is dit een bekend en makkelijk te verhelpen probleem?




Jep is een bekend probleem. Bouwjaar toevallig tussen 87 en 89???? Is niet makkelijk te verhelpen. Versn. bak moet eronder vandaan. Moeten een aantal nieuwe onderdeeltje in (relatief goedkoop dat wel).

RE: 1380/1400cc blok

Bert schreef:

Jep is een bekend probleem. Bouwjaar toevallig tussen 87 en 89???? Is niet makkelijk te verhelpen. Versn. bak moet eronder vandaan. Moeten een aantal nieuwe onderdeeltje in (relatief goedkoop dat wel).




hmmm, de mijne is uit '88 :(
default

RE: 1380/1400cc blok

:? Nee uit ´93 zou wel een zwak zijn bij ALLE mini´s