145/70-12 banden op 5J12\" velgen?

RE: 145/70-12 banden op 5J12\" velgen?

Hallo,

Ik wil graag 12" lichtmetaal onder mijn Mini :) en heb dan ook een setje besteld van 5 inch breed (die ik wilde waren net niet op vooraad). Nu is me verteld dat mijn 145/70-12 banden die nu om de wielen liggen, ook op de nieuwe velgen zouden passen? Klopt dit? Mijn huidige banden zijn namelijk nog goed, zeker de voorbanden, die zijn biena zgan. Dus ik hoop dat het klopt wat ze @ minicentre vertelden.
Wat zit er normaal om 5 inch brede velgen heen?

alvast bedankt

RE: 145/70-12 banden op 5J12\" velgen?

Meestal zie je 165/60/12 om 5J12 velgen heen. Maar 145/70/12 moet wel kunnen, denk ik. Ze zijn maar een halve inch breder dan wat je nu hebt, als het goed is, en "andersom" (165/60/12 op 4.5J - daar rijdt ik nu mee) kan het ook. Het staat alleen misschien een beetje raar :)

RE: 145/70-12 banden op 5J12\" velgen?

Eelke schreef:
Het staat alleen misschien een beetje raar :)




Volgens mij kan het ook gewoon. Maar het staat idd wel raar. Andersom zoals Eelke beschrijft is fraaier. Maar ik neem aan dat je die wilt aangezien je nog nieuwe banden hebt, en het nieuwe setje in de toekomst wel "breed" wordt? Dan wordt het er dan alleen maar beter op. (ook met grip... Ook niet onbelangrijk >:) >:) )

Bert

RE: 145/70-12 banden op 5J12\" velgen?

Als de banden versleten zijn koemen er idd 165/60/12 op ja. Mag dat trouwens? Voor 165/60/12 en achter 145/70/12 of andersom?
Het is dat originele wielen met banden niet zo goed verkoopt, anders deed ik dat wel en betaalde ik er een gedeelte van nieuwe banden mee.
Ik vind het gewoon zonde van het geld om bijna nieuwe banden weg te doen.

RE: 145/70-12 banden op 5J12\" velgen?

Ik gok dat het wel mag. Er rijden genoeg auto's af-fabriek rond met verschillende breedtes voor en achter. Alleen is dat volgens mij wel atijd smal voor, breed achter. Of het ook andersom mag... Maar ik zou het persoonlijk niet doen.

Wat betreft het verkopen van je oude wielen: wat zijn het voor wielen? Als het van die originele Cooper velgjes zijn, dus 4,5J Minilites, dan zijn er een boel mensen die je daar blij mee kan maken. Maar dat zal wel niet, want dat had je vast zelf ook wel bedacht :)

Ik denk dat er misschien ook nog wel een markt is voor stalen velgjes. Ikzelf zou bijvoorbeeld wel in de markt zijn voor een setje stalen velgjes op het moment dat ik ga reataureren (knock-on-wood, ik durf niet te zeggen dat ik het 100% zeker ga doen, maar de intentie is er). Ik zou mijn Superlites er niet onder laten zitten als er gespoten gaat worden en eigenlijk de Minilites die eronder vandaan komen ook niet. Een oud setje 12" stalen velgjes zou ideaal zijn.

En wat dacht je van een set wielen voor een STV? Er zijn zat mensen die het zonde vinden om met hun straatbanden een potje te gaan gummen bij een STV. Bij de London to Brighton in Engeland heb ik al eens gezien dat iemand gewoon een setje "gum-wielen" bij zich had.

RE: 145/70-12 banden op 5J12\" velgen?

het zijn idd gewone stalen velgjes.

Maar dan ga ik ze toch nog ff proberen te verkopen, kan altijd proberen. Dus als iemand intersse heeft in 2e hands stalen velgjes inc. 2 zeer goede banden en 2 redelijke banden en wieldoppen...
Ik zet ze straks wel ff in 'Markt' en op marktplaats.

Wat kan ik hiervoor trouwens vragen?