Benzinetank rechterzijde

default

RE: Benzinetank rechterzijde

Hallo,

ik ben op zoek naar een goede benzinetank voor de rechterzijde (dus de niet originele kant!!) Weet iemand waar ik die kan krijgen of heeft iemand die in verkoop....gr Michiel

michielvanwienen@chello.nl

RE: Benzinetank rechterzijde

stond laatst 1 op marktplaats,

stond geen prijs bij, maar goed ook, het zal een klein vermogen zijn (groot vermogen) oftewel als je ze al 2e hands vind kostten ze flink wat centen...

RE: Benzinetank rechterzijde

RE: Benzinetank rechterzijde

RE: Benzinetank rechterzijde

RE: Benzinetank rechterzijde

Je kan natuurlijk ook eerst links zoeken en dan 1 post doen. Of een bestaande post aanpassen.

O:)

RE: Benzinetank rechterzijde

Je hebt gelijk. Ik wist dat Wood&Pickett die tanks verkocht, maar ik kon hun website niet meer vinden omdat ik op Pickett met 1 t zocht. Toen kwam ik die twee andere links tegen. Ik heb helemaal niet aan die edit gedacht |:(

Ik kom wel sneller naar stage 3 zo O:)

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zal het niet meer doen.

RE: Benzinetank rechterzijde

Je kan ook een bestaande linkertank aanpassen,
zie:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/tanks1.gif
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/tanks2.gif

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Benzinetank rechterzijde

Ik heb een keer een mini gezien en die had ook een rechter tank, was geen originele, maar een omgebouwde linker tank.

Voor een beetje handige doe het zelver niet zo heel moeilijk en het werkte uitstekend.

Dennis

RE: Benzinetank rechterzijde

haha wel linke soep als je zelf aan je tank gaat lassen

weet wat je doet zeg maar en alles op eigen risico.

we willen geen afgebrande minirijders zien natuurlijk

RE: Benzinetank rechterzijde

sickdude schreef:
haha wel linke soep als je zelf aan je tank gaat lassen




mwo valt wel mee. Je moet hem alleen goed testen. Bijvoorbeeld goed waterdicht op de waterleiding aansluiten, en dan een nacht de kraan vol open laten staan.

Dan loopt ie vol met vloeistof, wat vergelijkbaar is met benzine, en de waterleidingdruk (scrabble), staat er voor een nacht op. Als ie dan niet lekt, dan lekt ie zeker niet met benzine, of de overdruk in de tank van de nieuwere mini's. De oudere hebben niet eens overdruk, dus das helemaal zeker...

RE: Benzinetank rechterzijde

daarbij ga je pas lassen als je tank leeg en schoon is, toch???

ik zie geen rede om niet aan een tank te lassen. en inderdaad goed testen of ie goed dicht is...

RE: Benzinetank rechterzijde

Ik heb al verschillende keren aan benzinetanks gelast. Je moet ze van te voren gewoon goed met water uitspoelen.

Na het lassen water in de tank zetten om te controleren of het ergens lekt, net zoals Bert zegt.

Dennis

default

RE: Benzinetank rechterzijde

Is er nog ergens een vaste maatvoering te vinden. (tekeningtje of zo)
En hoe maak je de koppeling tussen linker en rechtertank.

grtzz Martin

RE: Benzinetank rechterzijde

Ja die koppeling heb ik ook eens over na zitten denken. Wat ik in de minispares catalogus kan opmaken is dat dit gewoon een dunne benzine leiding is. Dat lijkt me zelf niet echt handig. Dan vul je de ene tank, en kun je een tijdje wachten tot het niveau is gestabiliseerd door die kleine leiding.

Zat zelf te denken aan een dikke (dikkere) benzine slang. Maar ben er nog niet helemaal uit. Want 'k denk ook dat je het risico loopt dat ie weer niet helemaal leeg loopt omdat de benzine afvoer helemaal links zit, maar beide tanks op dezelfde hoogte... Vast wel iets of misschien al iemand wat creatiefs op verzonnen??

RE: Benzinetank rechterzijde

en er voor zorgen dat je goed dat water weer uit je tank krijgt

water in je blok is niet echt fijn :+)

RE: Benzinetank rechterzijde

Het idee is dat het via die dunne leiding zo langzaam gaat dat je beide tanks moet vullen. Ik denk dat het via een dikkere leiding misschien juist vervelend wordt; het hevelt de benzine te langzaam over om door te kunnen tanken (slaat steeds af, even wachten, weer tanken) maar te snel om rustig naar de andere kant te lopen en daar door te gaan met tanken.

default

RE: Benzinetank rechterzijde

Bert schreef:
Wat ik in de minispares catalogus kan opmaken is dat dit gewoon een dunne benzine leiding is. Dat lijkt me zelf niet echt handig. Dan vul je de ene tank, en kun je een tijdje wachten tot het niveau is gestabiliseerd door die kleine leiding.



Een dikkere leiding met een afsluitertje.
Kraantje dicht en je kan beide tanks vullen.
Daarna kraantje weer open.
Wel omslachtig. :x

grtzz Martin

RE: Benzinetank rechterzijde

Zoals gezegd, dat dunne pijpje is voldoende om voor dat even dat je staat te tanken als kraantje te fungeren, dat gaat niet zo snel.

RE: Benzinetank rechterzijde

Eelke schreef:
Zoals gezegd, dat dunne pijpje is voldoende om voor dat even dat je staat te tanken als kraantje te fungeren, dat gaat niet zo snel.




Ok. Maar je moet dan dus nog wel omlopen om van tank te wisselen. Das ook omslachtig. Als het al zo is wat je zegt. Denk dat je toch nog wel wat inhoud misloopt op deze manier.

Tweede vraag blijft, waar positioneer je de uitgang. Want beide tanks staan op dezelfde hoogte. Kan me niet voorstellen dat je hem helemaal leeg krijgt.... Hmmm zit ineens te denken,.. dat wil je natuurlijk ook helemaal niet... Maar blijft toch een raar gevoel houden. Misschien 1 tank een beetje hoger zetten als de andere...??

RE: Benzinetank rechterzijde

Moet een benzinetank trouwens niet een keurmerk hebben of iets dergelijks? Kan me niet voorstellen dat de RDW het goed vindt dat jan en alleman zelf een tank gaan maken voor hun auto....of zie ik het verkeerd en zijn hier geen regels voor verzonnen?

RE: Benzinetank rechterzijde

Weet niet of er echt regels voor zijn, voor zover ik weet niet. Maar wie is er zo gek om zelf een tank te gaan maken, komt nogal wat bij kijken.

RE: Benzinetank rechterzijde

Op zich valt het allemaal wel mee om er een te maken...wil mezelf er best eens aan wagen, heb toch nog een paar 25 liter tanks liggen. Maar wil zeker weten dat de auto hierdoor niet wordt afgekeurd.

RE: Benzinetank rechterzijde

Nee, bij de APK gaat bij mij de achterklep zelfs niet eens open. Daarbij, als alles deugedelijk in elkaar zit, is het geen probleem.

Daarbij kom je er ook heel snel achter als dat niet zo is. Benzinegeur is best penetrant, en als de APK keurmeester dat eenmaal ruikt zal die wel gaan zoeken...

RE: Benzinetank rechterzijde

Slangetje met gewoon de normale diameter pakken en de ene tank met de ander verbinden.
Ter hoogte van waar de orginele naar de motor loopt een T-stukkie er tussen en "klaar is Klara".
Desnoods kun je er nog een kraantje tussen zetten van een brommer of iets er je kan zelfs nog kiezen welke tank je gebruikt......

RE: Benzinetank rechterzijde

Ok, dat wordt binnekort dus passen en meten!

RE: Benzinetank rechterzijde

Was ik ook van plan....als de bodem en neus er weer op zitten....

RE: Benzinetank rechterzijde

Bert schreef:
Nee, bij de APK gaat bij mij de achterklep zelfs niet eens open.




huh :? staat van de accu en de bevestiging ervan???

dit is voor mij altijd een leuk punt aangezien dan de dubbelle 12 inch subwoofers uitgebouwd moeten worden zodat de keurmeester de accu kan bekijken.

ik lust wel een adresje waar ik het boeltje kan laten zitten... ;) >:) O:)

RE: Benzinetank rechterzijde

red flame schreef:
ik lust wel een adresje waar ik het boeltje kan laten zitten... ;) >:) O:)




Haarlem. Zijn er heel makkelijk. 5 min. per auto. Aan de lopende band. Ze hebben er een sport van gemaakt. En ze doen het al jaaaarrreeen zo. Ze zijn er zo makkelijk dat ze volgens mij geen steekproef door komen. Dus vraag me niet hoe.. :? Stuur me anders ff een PM voor het exacte adres.

RE: Benzinetank rechterzijde

ik wil liever zeker weten dat mijn autooke veilig is.
het enige wat omgezet moet worden zijn de dubbelle carbs terug naar een enkele i.v.m. co-waarde. en mijn sub achterin de mini moet er ook uit.

en verder wil ik nogmaals zeker weten dat het alles in orde is...

toch opvallend dat ze nooit een steekproef krijgen dan... :?

RE: Benzinetank rechterzijde

red flame schreef:
toch opvallend dat ze nooit een steekproef krijgen dan... :?




Ik heb nooit gezegd dat ze nooit een steekproef krijgen... Ze zullen ze echt wel krijgen. Maar hoe ze er dus doorheen komen???

@Red Flame: Aan de posts die je stuurt maak ik op dat je toch wel wat kennis hebt over auto techniek. Dan kun je zelf toch wel uitmaken of je mini veilig is?? Daar heb ik geen APK voor nodig in ieder geval. (Een hoop mensen wel hoor, dus ben blij dat het bestaat, begrijp me goed :) ) Daarbij kijken ze bij bovenstaande garage wel naar de veiligheid. Ze hebben een vreselijk mooie remmentestbank die ik nog nooit ergens anders heb gezien. En verder wordt juist op spelingen, en wielophangingen gelet. Maar niet zo gezeken over versleten ruitenwissertjes, niet goed afgestelde sproeiertjes, roestplekJES op onbenullige plekken, geoxideerde accupolen, druppeltje olie aan het blok, niet orginele tankdop, enz enz, en weet-ik-het-wat waarvoor mijn mini eerder wel niet allemaal op afgekeurd is.... :(

RE: Benzinetank rechterzijde

klinkt goed, bert... inderdaad ondertussen weet ik wel of mijn auto wel of niet veilig is, maar er is een tijd geweest dat ik daar toch wel een apk keuring voor nodig had ;)

het is waar dat er te vaak gezeverd wordt over dingen als een druppeltje olie en zoals bert al benoemde: de tankdop, roest op niet vitale delen...

wat me ook erg kan irriteren is het feit dat een universeel apk bedrijf liever een grote bak met dito motor ziet dan een klein pruttelding. het schijnt erg leuk te zijn om een mini tot op het subframe toe af te branden met zinnen als: wa moet je ermee, koop 's een echte auto, tja er zijn ook mensen die wel snel willen rijden etc, enz... :(

RE: Benzinetank rechterzijde

apk is ook niet alles wat veiligheid betreft, tot voor kort mochten je remmen tot op het ijzer afgesleten zijn als je de vertraging maar haalde, auto's boven de 3500kg mogen zonder profiel op de banden rondrijden zolang er geen staaldraden te zien zijn, dit terwijl er over andere kleine dingen veel te veel gezeurd wordt. Zo moet bij je minitje het rechter raam persee open kunnen omdat je spiegel niet van binnenuit verstelbaar is....zulke dingen gaan inderdaad nergens over.

ook keurmeesters onderling kan veel uitmaken, de een gaat je ruitenwisserbladen pas vernieuwen als hij ziet dat hij een steekproef krijgt de ander doet het voor dat hij hem afmeld.

RE: Benzinetank rechterzijde

Bert schreef:
Nee, bij de APK gaat bij mij de achterklep zelfs niet eens open.





Dan doen ze het niet helemaal goed. Een APK keurmeester MOET de accubevestiging met eigen ogen hebben bekeken en getest hebben door eraan te trekken of de accu vast zit....
Je kan het wel zeggen maar als het niet zo is bij een steekproef hebben hun het gezeur aan hun broek.

Overigens zag ik je ook zeggen dat ze niet zo zeiken over een versleten ruitenwissertje....
Ruitenwissers dienen bij regen een streeplos beeld te gevven doen ze dat niet KUNNEN ze hem idd afkeuren.
Ze hoeven tenslotte niets te ondernemen bij een keuring, mits de eigenaar daar toestemming voor geeft.

RE: Benzinetank rechterzijde

Het bericht ging in eerste instantie over de rechtertank: Theo heb je daar ombouw tekeningen van ???

RE: Benzinetank rechterzijde

Rene schreef:
Ruitenwissers dienen bij regen een streeplos beeld te gevven doen ze dat niet KUNNEN ze hem idd afkeuren.




Inderdaad. Ze KUNNEN hem erop afkeuren. En daar is wat voor te zeggen.

Maar ik ben er blij om dat er nog keuringsstations zijn die de regels niet tot in het absurde uitmelken, maar de grens van de regels de andere kant opzoeken. Dat getuigt in iedergeval van veel meer lef dan alles op het minste of geringste afkeuren. De kans dat een klant om een rdw-steekproef eist na een afkeur is te verwaarlozen. Dus keuringsstations hebben best wel een beetje een machtspositie.

Maar laten we de boel laten rusten. Hierover is al zoveel geschreven, back on topic inderdaad...

RE: Benzinetank rechterzijde

Theo heb je daar ombouw tekeningen van ???




.. helaas niet .. alleen de eerder geposte fotootjes (van Rocky Frisco uit de USA)
overigens zou ik bij plaatsen van een tweede tank serieus overwegen om de pijp / vulopening juist binnen de kofferbak te houden :P
(minder diefstalgevoelig ..) en dan natuurlijk voor beide tanks .. geen vulopening meer aan de buitenkant, maar even de kofferklep open en dan beide kanten bereikbaar om te vullen.

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Benzinetank rechterzijde

Daar gaan we weer met de interpretatie van de APK. Maar voor ruitenwisser is wat het rubber betreft alleen noodzakelijk dat het rubber heel is (dus niet ingescheurd). Hoe de boel dan verder wist maakt niet uit.

Dennis

RE: Benzinetank rechterzijde

Bert schreef:

Maar laten we de boel laten rusten. Hierover is al zoveel geschreven, back on topic inderdaad...




mee eens ;)

RE: Benzinetank rechterzijde

Wat betreft het ombouwen van een linker tank, kom je dan niet in de problemen met de accu? Volgens mij zijn "echte" rechter tanks zo gevormd dat je toch nog bij de accu kunt, maar ik denk dat een omgebouwde linker tank boven de accu steekt. Of niet?

RE: Benzinetank rechterzijde

Valt wel mee hoor.
Ik ben een rechtertank aan het verbouwen geweest met een hamer maar toen zat hij al niet meer boven de tank laat staan als ik hem helemaal goed passend had gekregen maar dat lukte niet zonder te lassen.

RE: Benzinetank rechterzijde

Rene schreef:
Ik ben een rechtertank aan het verbouwen geweest met een hamer ...... ik hem helemaal goed passend had gekregen maar dat lukte niet zonder te lassen.




Zooooo, je hebt je behoorlijk uitgeleefd met die hamer.. ;)


En ik krijg ineens een brainwave hoe je die 2 tanks goed met elkaar kunt verbinden zonder kraantjes ed. Sluit een slang aan op de 2de tank, en leidt deze naar boven, en wel boven het de 2de (en 1ste) tank uit. Daar monteer je hem ergens, en dan leidt je hem weer naar benenden, en sluit hem aan op de 1ste tank. Je kunt nu beide tanks afzonderlijk vullen zonder dat ze elkaar kunnen vullen. En door middel van "hevelen" zal de 1ste tank na verloop van tijd de benzine in de verbindingsleiding uit de 2de tank over het hoogste punt heen trekken. Daarna rijdt je dus op 2 tanks... :)

Enige is dat je de tanks dus nog wel afzonderlijk moet vullen..

En je benzine meter zal een beetje raar doen, zit ik me te bedenken.. Zolang je 2de tank nog niet "geheveld" is zal je meter net zo snel zakken als normaal.. En waarschijnlijk zal de 2de tank er pas bijkomen als de 1ste bijna leeg is, en dan zal je benzine meter dus weer vrolijk oplopen.. :)

Dit is echt humor.. Kun je je passagiers nog eens mee te kijk zetten..

RE: Benzinetank rechterzijde

En door middel van "hevelen" zal de 1ste tank na verloop van tijd de benzine in de verbindingsleiding uit de 2de tank over het hoogste punt heen trekken.




leuk bedacht .. maar ik denk dat dat niet gaat werken .. de "hevel"werking zal je op gang moeten brengen, dat gebeurt niet vanzelf - als het wel vanzelf gaat zou ook je ene tank vollopen als je de andere voltankt. Volgens mij creeer je een soort luchtslot (luchtbel in de leiding boven het niveau van beide tanks) op deze manier.

Volgens mij zijn de originele rechtertanks alleen met een benzineleidinkje verbonden (6 mm) en zal het niet zo'n vaart lopen met het vollopen van de ene als je de andere voltankt ...

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Benzinetank rechterzijde

Ik weet in Breda een Racing Green te staan die zowel links als rechts een tank heeft zitten.
Moet binnenkort toch maar eens kennismaken met die persoon..... :D

RE: Benzinetank rechterzijde

Kijk er maar niet vreemd van op als dit gewoon een "dummy" is hoor, dus alleen maar een dop en geen tank.... :D

RE: Benzinetank rechterzijde

Haha... Ik ben eens naar een 91-er Cooper S (dus een Cooper met S-pakket van JC Garages - snelle kop, dubbele carbs, etc.) wezen kijken bij een niet nader te noemen "Mini-specialist" (toen was ik nog van plan om mijn huidige Mini weg te doen, voordat ik besloten heb deze te (laten) restaureren. Op die Cooper S zaten ook twee doppen. De verkoper vertelde heel enthousiast, ja, er zitten twee tanks in. Dus ik zei, oh, is dat zo, mag ik dan eens in de kofferbak kijken of er ook echt een rechtertank in zit? Dat mocht zonder enige probleem, hoewel hij het een beetje vreemd verzoek vond (hij was er echt van overtuigd dat de auto twee tanks had). Niet, dus, ook zo'n dummy. Hij was wel een beetje beteurterd (hij was duidelijk niet degene die gewoonlijk de Mini's deed, hij had echt geen idee dat hij letterlijk gebakken lucht aan het verkopen was :)) Tot zover deze kleine annecdote.

RE: Benzinetank rechterzijde

Ik zal binnenkort eens aanbellen, okee?
"Dag meneer/mevrouw, mag ik eens kijken in de achterklep van uw mini of die rechtse tank wel echt is, want er rijden veel neppers rond."
Kan ik WEER naar de opticien voor een nieuwe bril....... :x

RE: Benzinetank rechterzijde

Huh? Als jij gaat vragen hoe die rechter tank precies ingebouwd is zal toch vroeg of laat uitkomen dat het alleen een dummy is, als dat inderdaad zo is? Hoeft toch geen verkreukelde bril bij te komen kijken?

RE: Benzinetank rechterzijde

Die wijk waar die mini staat lijkt een beetje op Vinkenslag, dus.............
Ik zal ook wel eens kijken of ik hier een fotootje kan plaatsen, maar dan doe ik dat wel rijdend..... :D

RE: Benzinetank rechterzijde

Ik ben sinds kort in het bezit van een Austin Mini uit 1968 met dubbele tanks en ga eens kijken hoe dat nu werkelijk geconstrueerd is. Ik ben bang dat er talloze versies op dit thema zijn :*

Dennis